×
×

چرا باید از اسکچاپ استفاده کرد؟

  • کد نوشته: 18367
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای چرا باید از اسکچاپ استفاده کرد؟ بسته هستند
  • چرا باید از اسکچاپ استفاده کرد؟ به گزارش ساخت هتل : اسکچاپ بسیاری از ما در برخی مواقع اسکچاپ را تجربه کرده ایم ، اما در صنعت این شهرت به عنوان یک برنامه “اسباب بازی” شهرت دارد ، و در نتیجه اغلب به عنوان یک برنامه سرگرم کننده و آسان برای استفاده دیده می شود ، […]

    چرا باید از اسکچاپ استفاده کرد؟

    چرا باید از اسکچاپ استفاده کرد؟

    به گزارش ساخت هتل : اسکچاپ بسیاری از ما در برخی مواقع اسکچاپ را تجربه کرده ایم ، اما در صنعت این شهرت به عنوان یک برنامه “اسباب بازی” شهرت دارد ، و در نتیجه اغلب به عنوان یک برنامه سرگرم کننده و آسان برای استفاده دیده می شود ، اما یکی از آنها واقعاً نمی توانم هر کار معناداری انجام دهم خوب ، اسکچاپ در سالهای اخیر کاملاً تغییر کرده است و شاید زمان آن فرا رسیده باشد که نگاهی دوباره به این بسته مدل سازی سه بعدی فریبکارانه بیندازیم . در این مقاله ما قصد داریم به اسکچاپ عمیق برویم. چرا باید آن را در نظر بگیرید ، چه کاری می توانید با آن انجام دهید و از کجا می توانید یاد بگیرید چگونه. ما همچنین لیستی از کتابها ، منابع و افزونه های بهره وری SketchUp مورد علاقه خود را به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانند واقعاً نرم افزار طراحی ویلا را به محدودیت های خود برساند

    چرا باید از SketchUp استفاده کرد؟

    Trimble ، یک شرکت بزرگ ساخت و ساز و فناوری مهندسی ، اسکچاپ را از Google در سال 2012 خریداری کرد. از آن زمان ، آنها با جدیت در تلاشند تا این بسته کوچک مدل سازی را به یک رقیب کاملا جدی BIM تغییر دهند و دوباره در آن قرار دهند. اسکچاپ برای یادگیری آسان و استفاده از آن بصری است. در ابتدا قرار بود نزدیکترین چیز برای طراحی دستی باشد ، البته در قالب دیجیتال – و این جذابیت و سادگی حتی در تجسم های اخیر آن نیز مشهود است. علاوه بر مدل سازی سه بعدی ، اکنون می توان با استفاده از بسته خواهر SketchUp: Layout ، نقشه های دقیق و دقیق و مقیاس 2 بعدی نیز تهیه کرد. افزونه ها و افزونه ها قابلیت های اسکچاپ را بیشتر شامل می کنند ، برنامه ریزی ، برخاستن کمی ، تجزیه و تحلیل انرژی و ارائه عکس واقع بینانه به این معنی که این برنامه کوچک “احمقانه” اکنون قادر به موارد بسیار جدی است. آموزش اسکچاپ نیز در مقایسه با بسته های بزرگ BIM بسیار ارزان قیمت است ، با قیمتی که یک نرم افزار کاملاً قدرتمند و همه کاره را نفی می کند. همچنین دلگرم کننده است که بدانید هزینه اشتراک شما به خوبی خرج شده است ، زیرا Trimble سرمایه گذاری زیادی در به روزرسانی ها و بهبودهای اسکچاپ و Layout می کند – چیزی که همیشه نمی توان در مورد بازیکنان بزرگتر در بازار نرم افزار BIM گفت.

    آنچه SketchUp نیست.

    بنابراین به نظر می رسد اسکچاپ راه حل مناسبی است پس؟ نه دقیقا مردم همیشه به ما می گویند “SketchUp سرگرم کننده است و همه چیز اما شما نمی توانید” x “را با آن انجام دهید” . شما نمی توانید اسناد ساخت را انجام دهید ، نمی توانید جزئیات را انجام دهید ، می توانید برنامه ها را اجرا کنید. من همه را شنیده ام خوب پاسخ ما به آنها این است که شما می توانید همه این کارها را انجام دهید – اما درست خارج از جعبه نیست جذابیت بسته های نرم افزاری بزرگتر مانند Revit و ArchiCAD این است که سمت مستندات همه چیز برای نحوه کار نرم افزار پخته می شود. این تجربه ما یک برکت و یک نفرین است – شما می توانید به سرعت از مدل خود نقاشی ایجاد کنید ، اما شما کاملاً درگیر نقشه ها هستید و به روشی که نرم افزار می خواهد کار می کنند با اسکچاپ، تنظیم همه چیز به روشی که می خواهید زمان بیشتری می برد ، اما این بدان معناست که می توانید همه چیز را کاملاً به روش خود داشته باشید. اگر شما به سادگی می خواهید از طریق پلاگین و بازی کنید و واقعاً خیلی به ظاهر خود نقاشی اهمیت نمی دهید ، شاید اسکچاپ برای شما مناسب نباشد.

    آموزش اسکچاپ

    خوب ، بنابراین شما تصمیم گرفته اید که اسکچاپ را امتحان کنید – از کجا شروع می کنید؟ خوب ، ابتدا باید نرم افزار را بارگیری کنید. مثل بسیاری از بسته های نرم افزاری این روزها ، Trimble و آموزش اسکچاپ از یک مدل اشتراک سالانه استفاده می کنند و اگر خارج از ایالات متحده هستید ، این امکان را دارید که مستقیماً از آموزش اسکچاپ ( www.sketchup.com ) یا یک فروشنده محلی خریداری کنید. یک نسخه رایگان از اسکچاپ وجود دارد که دارای قابلیت های محدود است ، یک نسخه فقط تحت وب به نام ‘SketchUp Shop’ و بسته حرفه ای تر شامل طرح بندی ، به نام مناسب “SketchUp Pro” است. همچنین می توانید به یک دوره آزمایشی 30 روزه که بیش از زمان کافی برای کاوش در تمام قابلیت هایی که SketchUp ارائه می دهد ، دسترسی داشته باشید. پس از بارگیری و راه اندازی همه موارد ، مرحله بعدی این است که با ابزارهای مختلف ، گفتگوها و پالت های ارائه شده کنار بیایید. واضح ترین و بهترین مکان برای شروع یادگیری ، خود اسکچاپ است که با گذراندن دوره های آنلاین بسیار عالی “مبانی”: https://learn.sketchup.com/ SketchUp ، همانطور که انتظار دارید ، راهنماهای مکتوب مفصلی برای شروع کار با نرم افزار خود ( https://help.sketchup.com/en/sketchup/getting-started-sketchup ) و همچنین یک کانال گسترده یوتیوب شامل همه موارد از راه اندازی مبتدیان برای تکنیک های پیشرفته مدل سازی و طراحی: https://www.youtube.com/user/SketchUpVideo سرانجام ، یک انجمن بسیار فعال و مفیدی نیز وجود دارد که توسط پلاگین  اسکچاپ نیز اجرا می شود: https://forums.sketchup.com/ . در اینجا حتی برای عجیب ترین مسائل اسکچاپ نیز پاسخ خواهید یافت. اگر با مشکلی در رابطه با اسکچاپ دست و پنجه نرم می کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری قبلاً در انجمن آن را حل کرده است.

    آموزش SketchUp

    خارج از کانال های رسمی اسکچاپ ، به معنای واقعی کلمه هزاران فیلم YouTube در مورد همه مواردی که ممکن است لازم باشد فرا بگیرید وجود دارد ، اگرچه کیفیت آموزش بسیار متفاوت است اگر ترجیح می دهید ساعت ها از مسافرت در YouTube دور بمانید و تجربه یادگیری ساختاریافته ای را ترجیح می دهید ، در اینجا توصیه های ما برای بهترین آموزشها و منابع SketchUp در حال حاضر موجود است:

    1. فروشندگان SketchUp

    بسیاری از شرکت های فروشنده مجوز آموزش اسکچاپ در سراسر جهان ، غالباً جلسات آموزش حضوری را نیز ارائه می دهند. اینها می توانند از نظر هزینه و مدت زمان متفاوت باشند اما اگر شما جدی در یادگیری سریع پلاگین  اسکچاپ هستید ، این می تواند یک گزینه عالی باشد.

    2.     SketchUp & Layout for Architects (SKALA) – www.skala.studio/courses

    این با توجه به تمرکز ویژه بر نیازهای یک معمار ، جامع ترین مجموعه دوره ها و الگوهای آنلاین است. طیف وسیعی از قیمت ها متناسب با هر بودجه ای وجود دارد و دوره ها تقریباً همه آنچه را که در مورد SketchUp و Layout لازم است بدانید را پوشش می دهد.

    3.     استاد SketchUp – https://mastersketchup.com/sketchup-tutorials/

    یک وب سایت عالی دیگر و کانال همراه YouTube در همه موارد SketchUp و Layout. مت دونلی وقتی صحبت از اسکچاپ می شود چشمه دانش است و همچنین تعدادی کتاب در این زمینه نوشته است (به زیر مراجعه کنید)

    4.     SketchUp School – https://www.sketchupschool.com/

    SketchUp School یک سایت عضویت با یک کتابخانه بزرگ از دوره های ویدئویی در SketchUp و Layout است ، از جمله تعداد زیادی در زمینه ارائه رندرهای عکس واقع گرایانه. نه به اندازه گزینه های قبلی جامع اما مکانی عالی برای شروع همان کارها.

    5.     ملزومات SketchUp – https://www.youtube.com/c/Thesketchupessentials/

    یک کانال عالی و گسترده یوتیوب که توسط جاستین گیس اداره می شود. جاستین علاوه بر آموزش های مدل سازی ، افزونه ها و افزونه های مختلف را نیز آزمایش می کند.

    6. کتاب     “SketchUp & Layout for Architecture” – https://sketchupbook.com/

    این کتاب عالی است که توسط مت دونلی فوق الذکر و با همکاری معماری آمریکایی به نام نیک سوندر نوشته شده است. این کتاب گردش کاری از ابتدا تا پایان را برای پروژه های معماری ارائه می دهد و شامل منابع و الگوهای قابل بارگیری است.

    7. کتاب     “SketchUp Workflow for Architecture” – https://sketchupforprofessionals.com/tswfa/

    یکی دیگر از کتابهای راهنمای عالی جریان کار از معمار مایکل برایتمن. نویسنده رویکردی کاملاً متفاوت از مثال قبلی اتخاذ کرده است ، اگرچه از تأثیر کمتری برخوردار نیست.

    8.     SketchUCation   – https://sketchucation.com/

    این یک وب سایت بسیار بزرگ است که با آموزش ، منابع قابل بارگیری ، برنامه های افزودنی و یک انجمن فعال انجمن پر شده است. به طور خاص بر روی معماری متمرکز نیست اما کاملاً مفید است.

    9.     SketchUp Texture Club – https://www.sketchuptextureclub.com/

    این مکان مکانی است که باید برای همه بافت ها و مواد پلاگین  اسکچاپ خود استفاده کنید. نرم افزار معماری می توانید حداکثر 15 بار در ماه با یک حساب رایگان بارگیری کنید ، که معمولاً بیش از اندازه کافی است.

    10.  SketchUp Artists – http://www.sketchupartists.org/

    در آخر ، یک وب سایت عالی دیگر که حاوی آموزش ، نکات و ترفندهایی است ، این بار با تمرکز بر ارائه ، گرافیک و تکنیک های تجسم .

    پلاگین اسکچاپ

    پلاگین اسکچاپ

    پلاگین  SketchUp

    یکی از نکات جالب در مورد اسکچاپ چیست میزان قابلیت های اضافی است که می توانید با نصب افزونه ها یا افزونه ها بدست آورید. مجموعه ای از تقویت کننده های گیج کننده در دسترس است که اغلب به صورت رایگان یا هزینه بسیار اندک ، به شما امکان می دهند نرم افزار را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید می توانید پسوندهای داخل SketchUp را از طریق Extension Warehouse ( https://www.extensions.sketchup.com/ ) بارگیری کنید ، اگرچه برخی فقط از طریق SketchUCation در دسترس هستند (به بالا مراجعه کنید). در اینجا لیستی از موارد دلخواه ما وجود دارد:

    1.     بخش برش صورت – https://sketchucation.com/pluginstore؟pln=SectionCutFace

    از هر صفحه مقطعی که به صورت پویا با مدل شما مرتبط باشد خطوط دو بعدی قابل ویرایش ایجاد کنید.

    2.     مقیاس فردو – https://sketchucation.com/plugin/1169-fredoscale

    اشیا را در اطراف یک محور خاص بدون تحریف مقیاس زده و کشش دهید. به نظر ساده می رسد اما به طرز شگفت انگیزی مفید است.

    3.     FlexTools – https://flextools.cc/

    به سرعت درها ، پنجره ها ، پله ها و سایر اجزای پویا را ایجاد کنید که سپس می توانند به روش های بی شماری تنظیم شوند.

    4.     ابزار 1001Bit – http://1oo1bit.com/

    این پلاگین شامل مجموعه ای از ابزارها برای ایجاد سریع عناصر مختلف معماری مانند سقف ها ، قاب بندی دیوارها و کف ها ، راه پله ها ، نرده ها و سایر موارد است.

    5.     مشخصات ساز 3 – https://profilebuilder4sketchup.com/

    مجموعه های پارامتری و اکستروژن کاملاً قابل تنظیم و قابل ویرایش مانند قاب دیوار یا هندریلس راه پله را ایجاد کنید.

    6.     سیفرا – https://www.sketchup.com/products/sefaira

    توسط خود SketchUp ساخته شده است ، این یک شبیه ساز تجزیه و تحلیل انرژی و عملکرد ساختمان است. شما باید هزینه کنید اما فوق العاده مفید است.

    7.     Placemake r – https://www.suplacemaker.com/

    عکاسی هوایی ، داده های توپوگرافی و در بعضی موارد ، کل مدل های شهر سه بعدی را با وضوح بالا وارد مدل آموزش اسکچاپ خود کنید.

    8.     Toposhaper – https://sketchucation.com/pluginstore؟pln=TopoShaper

    از کانتورها و نقاط دیتا زمین ها و سطوح ایجاد کنید. عالی برای ساخت مدلهای سایت و بسیار نرمتر از ابزارهای محلی.

    9.     V-Ray Next – https://www.chaosgroup.com/vray/sketchup

    تعداد زیادی پلاگین رندر بسیار عالی و عالی برای اسکچاپ چیست وجود دارد ، اما VRay در واقع گرایی عکس و کیفیت خروجی رهبر بازار است.

    10.  Plusspec – https://plusspec.com/

    با تمرکز بر ساخت ، مقادیر و برآورد ، این یک ابزار قدرتمند برای آموزش اسکچاپ است که سطح دیگری از قابلیت BIM را اضافه می کند.

    اسکچاپ چیست

    مانند همه گزینه های نرم افزاری ، هر بحثی موافق و مخالف است و نیازها و سبک کار همه افراد متفاوت است. با این حال ، اگر در بازار BIM هستید یا قصد تغییر یک سوئیچ را دارید ، اسکچاپ به سادگی باید در لیست نهایی شما باشد مدل سازی اسکچاپ چیست سریع و آسان است ، در حالی که این نرم افزار مقرون به صرفه ، سازگار و کاملاً قابل تنظیم است. با این حال ، نمی توانید همانند برنامه های بزرگتر و گران تر BIM ، نقاشی های کاملی را خارج از جعبه تولید کنید یادگیری این نرم افزار ممکن است آسان باشد ، اما انتظار داشته باشید که برای تنظیم الگوها و دفترچه های خود وقت صرف کنید تا همه چیز را همانطور که می خواهید به نظر برسد.

    درباره نویسنده

    مارک گریگوری یک معمار تمرینی است که با موفقیت در حال انجام تمرین طراحی خود در پشت گردش کار اسکچاپ انعطاف پذیر ، کارآمد و مقرون به صرفه است. او در تعداد زیادی شرکت معماری دیگر ، بزرگ و کوچک کار کرده و تقریباً در هر نرم افزار و بسته پیش نویس که در صنعت امروزه استفاده می شود ، تجربه دارد مارک در هنگام راه اندازی خود تصمیم گرفت که وقت و پول خود را در اسکچاپ چیست سرمایه گذاری کند ، و بعداً شیوه ها ، روش ها و الگوهایی را توسعه داده است که به او امکان می دهد سیستم ها و فرآیندهای موجود در برنامه های بزرگتر BIM را تکرار کند ، اما با کسری از هزینه و زمان بسیار کمتری مارک اکنون به سایر معماران آموزش می دهد که چنین کاری را در: www.skala.studio انجام دهند

    استودیو اسکالا چیست؟

    SKALA (مخفف اسکچاپ و طرح بندی برای معماران) یک پلتفرم آموزش آنلاین است که توسط معماران ساخته شده و بیشترین استفاده را از این بسته نرم افزاری قدرتمند در معماری دارد.

    چه چیزی اسکالا را متفاوت می کند

    پشتیبانی بی رقیب – برخلاف دیگران که ممکن است قول حمایت بدهند اما عمل نکنند. ما واقعاً می خواهیم به شما کمک کنیم با موفقیت به SketchUp و Layout بروید و در هر مرحله به شما کمک خواهیم کرد.

    سبک تدریس مزخرفی وجود ندارد – ما دوست داریم همه چیز را ساده انجام دهیم. ما همه چیزهایی را که باید بدانید به شما یاد خواهیم داد ، و هیچ چیزی را که ندانید. هضم دروس ما کوتاه و آسان است ، اما دارای ارزش زیادی است.

    اقدام متمرکز – شما به اطلاعات بیشتری احتیاج ندارید ، به یک برنامه عملی احتیاج دارید و بس. هر درس متمرکز بر لیزر است و با گام های عملی می تواند به شما کمک کند تا سریع به مکان مورد نیاز خود برسید.

    تکنیک های اثبات شده – ما تئوری نمی آموزیم. هر درس و تکنیکی که به شما آموزش خواهیم داد در پروژه های معماری واقعی آزمایش و آزمایش شده است و نتیجه سالها پالایش است.

    آنچه را که برای آن پرداخت می کنید به دست می آورید – مطمئناً می توانید 12 ماه آینده را از طریق فیلم های YouTube جستجو کنید یا در یک برنامه 29 دلاری جایی ثبت نام کنید ، فقط اگر تحت تأثیر نتایج قرار نگیرید تعجب نکنید.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد SKALA و اینکه چگونه آنها می توانند مهارت های اسکچاپ شما را تقویت کنند ، به سایت www.skala.studio مراجعه کنید

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ضوابط پارکینگ زاویه دار

    طراحی باغچه کوچک
    وال پست آماده

    آموزش عکس پرسپکتیو

    اجرای سازه ال اس اف در گیلان

    پتینه ورق نقره
    قیمت ساخت ویلا در کرج

    آموزش اسکیس از مبتدی تا پیشرفته

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.