×
×

درباره پانل عایق sip چه میدانید؟

  • کد نوشته: 17969
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای درباره پانل عایق sip چه میدانید؟ بسته هستند
  • پانل عایق sip به گزارش بازسازی ویلا :  پانل عایق sip با کارایی بالا هستند که برای ساخت دیوارها ، طراحی داخلی سقف ها و کف ها برای خواص تجاری مسکونی و سبک استفاده می شوند. آنها نوعی سیستم ساندویچ پانل ترکیبی هستند که یک هسته عایق را تشکیل می دهند. هر پانل دارای چندین لایه است […]

    درباره پانل عایق sip چه میدانید؟

    پانل عایق sip

    به گزارش بازسازی ویلا پانل عایق sip با کارایی بالا هستند که برای ساخت دیوارها ، طراحی داخلی سقف ها و کف ها برای خواص تجاری مسکونی و سبک استفاده می شوند. آنها نوعی سیستم ساندویچ پانل ترکیبی هستند که یک هسته عایق را تشکیل می دهند.

    sip

    sip

    هر پانل دارای چندین لایه است که برای مقاومت در برابر انتقال حرارت به طور موثر ترکیب می شوند. SIP ها در مقایسه با روشهای عایق بندی سنتی ، دوام ، مقاومت و بازده بالایی را ارائه می دهند.

    ویژگی های پانل های عایق سازه ای (SIP)

    همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است ، SIP ها به شکل یک هسته یا لایه عایق قرار گرفته اند که بین دو وجه سازه قرار گرفته است. معمولاً این هسته عایق می تواند یک کف پلی اورتان سلول بسته یا پلی استایرن منبسط شده (EPS) باشد. تخته های رشته ای جهت دار (OSB) معمولاً از مصالح ساختاری استفاده می شوند زیرا برای یکپارچگی سازه با استاندارد انگلیس BS EN 300 مطابقت دارند. غیر از OSB ، سیمان ، فلزات ، جنگل های مهندسی شده ، تخته اکسید منیزیم و سیمان نیز به عنوان ماده ساختاری استفاده می شود.

    پانل عایق sip

    پانل عایق sip

    SIP ها در ابعاد و ضخامت های مختلف و بین 4 تا 8 اینچ تولید می شوند. آنها در کارخانه تولید می شوند و به محض تحویل در محل می توانند به سرعت نصب شوند. بر اساس مشخصات پروژه ، SIP ها می توانند سفارشی و ساخته شوند.

    برای دیوارها ، پانل عایق sip با حداکثر طول تا 7.5 متر ساخته می شود و برای کف ها می تواند تا 4 متر برسد.

    انواع پانل های عایق سازه ای (SIP)

    بر اساس مواد عایق مورد استفاده برای ساخت ، عمدتا سه نوع SIP وجود دارد:

    1. پانل های عایق پلی استایرن منبسط شده
    2. پانل های عایق پلی اورتان
    3. پانل های عایق شده هسته ای فشرده

    1. SIP های پلی استایرن منبسط شده

    پلی استایرن منبسط شده (EPS) یک عایق صفحه کف است که به طور گسترده ای در ساخت SIP استفاده می شود. نوعی عایق سلول بسته است که با گسترش یک دانه کوچک از پلیمر پلی استایرن با استفاده از بخار تولید می شود. این مهره ها ، در طی فرآیند ، طراحی تالار  به شکل بلوک های عایق بزرگ با تراکم های مختلف تبدیل می شوند که بعداً به شکل و اندازه های مورد نیاز برش می خورند.

    این SIP ها مقدار R-4 تا R-5 در هر اینچ ضخامت را دارند. این مقدار می تواند به 13.8 هم برسد. پانل های EPS با عرض بین 4 تا 24 فوت در بازار موجود است.

    2. پانل های عایق پلی یورتان

    پانل های عایق پلی یورتان یا پلی ایزوسیانورات مقدار R اسمی حدود R-6 تا R-7 در هر اینچ ضخامت را ارائه می دهند. این صفحات عایق در ضخامت 3.5 اینچ برای دیوارها و 7.5 اینچ برای سقف تولید می شوند. پانل های پلی اورتان در مقایسه با EPS گران هستند اما مقاومت در برابر آب و آتش بالاتر و مقدار R بالاتر دارند.

    3. پانل های عایق هسته ای فشرده

    پانلهای عایق شده با هسته کاه فشرده “مصالح ساختمانی سبز” هستند که برخلاف سایر مواد پانل ، با استفاده از ضایعات قابل بازیافت و بازیافت کاه کشاورزی تولید می شوند. حتی اگر از نظر محیط زیست سازگار نباشند ، در مقایسه با سایر انواع SIP طیف کمی از ارزش R را ارائه می دهند.

    کاربردهای پانل های عایق سازه ای (SIP)

    1. از پانل عایق sip برای ساختمانهای تجاری استفاده می شود که به دلیل وجود ماشین آلات و تجهیزات می توانند سطح دمای بالاتری داشته باشند. این پانل ها کنترل کارآمد دمای داخلی را در این شرایط فراهم می کنند.
    2. پانل عایق sip ها دمای لازم را برای نگهداری داروها و اقلام پزشکی به ویژه در داروخانه ها فراهم می کنند. این پنل ها برای کامیون های یخچال دار برای حمل داروها و وسایل پزشکی که به دما حساس هستند استفاده می شود.
    3. پانل عایق sip ها برای خنک سازی در مقیاس بزرگ برای پوشش یخچال و فریزرهای داخلی برای حفظ دمای لازم استفاده می شوند. بیمارستان ها ، مدارس ، رستوران ها ، اردوگاه ها و … از این امکانات استفاده می کنند.
    4. پانل عایق sip ها در انبارها برای حفظ دمای سرد داخلی استفاده می شوند. برای انبارهایی که مواد غذایی ، محصولات الکترونیکی و سایر موارد حساس به دما را در خود ذخیره می کنند مناسب است.
    5. نقشه ازبیلت

    مزایای پانل های عایق سازه ای (SIP)

    مزایای اصلی ساخت با پانل عایق sip عبارتند از:

    1.  کیفیت هوای سالم تری را ارائه دهید
    2.  بسیار کم مصرف
    3.  انعطاف پذیری بالا در طراحی
    4.  استحکام بالا و عملکرد حرارتی را ارائه دهید
    5.  ساخت سریع و نصب
    6.  انرژی کمتری مصرف کنید
    7.  ضایعات را کاهش دهید
    8. مراحل ساخت ساختمان

    پانل های عایق ساختاری چیست؟

    پانل های عایق سازه ای ، پانل های عایق کاری با عملکرد بالا هستند که برای ساخت دیوارها ، سقف ها و کف ها برای ساخت و سازهای تجاری مسکونی و سبک استفاده می شوند. آنها نوعی سیستم ساندویچ پانل ترکیبی هستند که یک هسته عایق را تشکیل می دهند.

    ساختار یک صفحه عایق بندی شده سازه ای چیست؟

    پانل عایق sip ها به شکل یک هسته یا لایه عایق قرار دارند که بین دو وجهه سازه قرار دارند. نما رومی معمولاً این هسته عایق می تواند یک کف پلی اورتان سلول بسته یا پلی استایرن منبسط شده (EPS) باشد. تخته های رشته ای جهت دار (OSB) معمولاً از مصالح ساختاری استفاده می شوند زیرا برای یکپارچگی سازه با استاندارد انگلیس BS EN 300 مطابقت دارند.

    انواع پانل عایق سازه ای کدامند؟

    • بر اساس مواد عایق مورد استفاده در تولید، به طور عمده وجود دارد سه نوع SIP ها:
      1. پلی استایرن عایق پانل های گسترده
      2. عایق پلی یورتان پانل
      3. پانل های فشرده کاه هسته ای عایق
    • پانل عایق sip

    منبع : https://www.sips.org/what-are-sips

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    رنگ مولتی کالر

    ساخت ویلا چوبی و طراحی ویلا چوبی

    نقشه ازبیلت

    مراحل ساخت ساختمان

    نقاشی مولتی کالر

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.