×
×

از 0 تا 100 طراحی استادیوم تا ساخت استادیوم با ما

  • کد نوشته: 31739
  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 طراحی استادیوم تا ساخت استادیوم با ما بسته هستند
  • هیجان ورزش با طراحی استادیوم به گزارش ساخت ویلا : طراحی استادیوم برای دو گروه ورزشکاران و تماشاچیان صورت می‎گیرد. برای بسیاری از مردم تماشای ورزش از نزدیک بخشی از گذران اوقات فراغت هم محسوب می‎شود. پس لازم است تا از این رویداد خاطرۀ خوشی در ذهن‎ها باقی بماند. این امر تنها با طراحی استادیوم […]

    از 0 تا 100 طراحی استادیوم تا ساخت استادیوم با ما

    هیجان ورزش با طراحی استادیوم

    به گزارش ساخت ویلا : طراحی استادیوم برای دو گروه ورزشکاران و تماشاچیان صورت می‎گیرد. برای بسیاری از مردم تماشای ورزش از نزدیک بخشی از گذران اوقات فراغت هم محسوب می‎شود. پس لازم است تا از این رویداد خاطرۀ خوشی در ذهن‎ها باقی بماند. این امر تنها با طراحی استادیوم به شکل اصولی و استاندارد امکان پذیر است.

    طراحی استادیوم

    طراحی استادیوم

    ساخت استادیوم، کاری پر هزینه است ولی با توجه به استقبال روزافزون جوانان از ورزش، بازگشت سرمایه پس از چند سال امکان پذیر خواهد بود به شرط آنکه در مکان‎یابی و طراحی استادیوم اصول فنی رعایت شود. در واقع هر شهری با جمعیت جوان به یک استادیوم نیاز خواهد داشت.

    ضوابط ایمنی و استانداردهای طراحی استادیوم

    فضای استادیوم شامل چهار بخش اصلی است. محل برگزاری مسابقات که محل حضور ورزشکاران است. محل تماشاچیان که بنا به اصول امنیتی باید به گونه‎ای طراحی شود که از زمین بازی فاصله کافی و ارتفاع داشته باشد. فضاهای ارتباطی در محدودۀ استادیوم و فضاهای خارج از محدودۀ استادیوم.

    ساخت استادیوم

    ساخت استادیوم

    برای طراحی استادیوم ورزشی دو گروه از قوانین پیش روی مهندسان قرار دارد. اول قوانینی که فیفا به طور کلی مقرر ساخته است و سپس ضوابط داخلی طراحی فضای ورزشی در ایران. قوانین فیفا شامل کلیاتی چون ابعاد زمین، جهت زمین (شمالی – جنوبی)، تعیین ظرفیت تماشاچیان با توجه به متراژ و مسابقات مورد نظر، شرایط ایمنی، وسایل و تجهیزات، ابعاد و مصالح درب‎های خروجی و ورودی و محل اختصاصی برای معلولین است.

    ساخت استادیوم

    موارد دیگری چون گردش هوا، خدمات فنی و مهندسی، نورپردازی مناسب، اختصاص فضاهایی برای اورژانس و کمک‎های اولیه، پلیس و آتشنشانی در کنار اتاق کنترل و پایش از ضوابطی است که به جهت سلامت، ایمنی و امنیت ساخت ورزشگاه باید در نقشۀ آن، از پیش مشخص شده باشد.

    ساخت استادیوم

    ساخت استادیوم

    در کنار آن فاکتورهایی برای طراحی استادیوم در ایران وجود دارد. مسائلی که عموماً به شرایط اقلیمی بر می‎گردد. به عنوان مثال استادیوم باید در برابر زلزله مقاوم سازی شده باشد. از مصالح سبک استفاده شود. یا اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی ایران در صورت نیاز تجهیزاتی جهت جلوگیری از تابش آفتاب و باد در ساخت استادیوم به کار رود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.