×
×

نکاتی مهم که باید پیش از طراحی ویلا بدانید.

  • کد نوشته: 38709
  • ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای نکاتی مهم که باید پیش از طراحی ویلا بدانید. بسته هستند
  • به گزارش طراحی ویلا : چکیده : قبل از طراحی ویلا نکات مهمی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. اگر قصد طراحی ویلا را دارید، قبل از طراحی ویلا باید از تمامی این نکات اطلاع داشته باشید. در این مقاله مهم‌ترین نکات قبل از طراحی ویلا را بررسی می‌کنیم. گذراندن اوقات فراغت یا تعطیلات […]

    نکاتی مهم که باید پیش از طراحی ویلا بدانید.

    به گزارش طراحی ویلا : چکیده : قبل از طراحی ویلا نکات مهمی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. اگر قصد طراحی ویلا را دارید، قبل از طراحی ویلا باید از تمامی این نکات اطلاع داشته باشید. در این مقاله مهم‌ترین نکات قبل از طراحی ویلا را بررسی می‌کنیم.

    گذراندن اوقات فراغت یا تعطیلات در فضایی که کاملا خصوصی است اما خارج از شهر و در نزدیکی طبیعت قرار دارد، طرفداران زیادی دارد. جذابیت‌های بنای ویلا باعث شده است که برخی از افراد به خرید ویلا و برخی افراد به ساخت ویلا اقدام کنند، حتی افرادی که از سرمایه یا بودجه لازم برخوردار نیستند، هنگام تعطیلات ترجیح می‌دهند تا ویلایی را اجاره کنند و زمان خود را در آن بگذرانند. در ادامه قصد داریم نکاتی مهم در خصوص طراحی ویلا را بررسی کنیم که اگر قصد دارید ویلای خود را بسازید، بهتر است که قبل از اقدام به طراحی ویلا از این نکات اطلاع داشته باشید.

    هدف از طراحی ویلا

    هدف شما از ساخت یک ویلا چیست؟ زمانی که شما طراحی ویلای خود را به یک شرکت معماری می‌سپارید، قبل از اقدام به هر گونه طراحی، جلسه‌ای با شما به عنوان کارفرما برگزار خواهد شد و تیم طراحی از شما در رابطه با خواسته‌ها و نیازهایتان نسبت به ویلایی که قصد ساخت آن را دارید، پرسش‌هایی خواهند پرسید.

    به خوبی در رابطه با این موضوع فکر کنید و بررسی کنید که به چه فضاهایی در ویلای خود احتیاج دارید، چه سبکی را بیشتر می‌پسندید، دوست دارید ویلایی فلت (یک طبقه) داشته باشید یا ویلاهای دوبلکس را ترجیح می‌دهید و … .

    می‌توان گفت طراحی ویلا طبق خواسته و سلیقه کارفرما، از مزایای ساخت ویلا نسبت به خرید آن است؛ زیرا با این شرایط، تمامی مواردی که کارفرما می‌خواهد، در طراحی اعمال می‌شود و اگر بخشی از طراحی مورد پسند کارفرما نبود، قبل از ساخت امکان تغییر آن وجود دارد.

    سبک طراحی ویلا

    نکته دیگر در طراحی ویلا، انتخاب سبک ویلا است. عموما طراحان اطلاعاتی را در رابطه با سبک‌های مختلف طراحی ویلا به کارفرما خواهند داد. هر کدام از سبک‌های طراحی ویلا ویژگی و اصول‌خاص خود را دارد. برای مثال سبک کلاسیک، عموما مناسب افرادی است که ساختمان‌های تجملاتی و باشکوه را ترجیح می‌دهند. البته این سبک به دلیل اینکه سبک لوکسی به حساب می‌آید و در آن از متریال‌های گران قیمت استفاده می‌شود؛ نیازمند هزینه و بودجه بیشتری نسبت به سایر سبک‌های ساخت ویلا است. پرطرفدارترین سبک‌های طراحی ویلا، عبارتند از:

    • ویلا مدرن
    • ویلا کلاسیک
    • ویلا مینیمال
    • ویلا روستیک
    • و …

    نوع ویلا

    با توجه به سطح اشغال زمین پروژه، ممکن است که یک کارفرما ساخت ویلایی یک طبقه را مد نظر داشته باشد و یک کارفرما ساخت ویلایی دو طبقه با متراژ بالا. نوع ویلا بر اساس متراژ مورد نظر کارفرما، سلیقه او و بودجه‌ای که می‌تواند برای طراحی و ساخت ویلا کنار بگذارد، تعیین می‌شود.

    انواع ویلا بر اساس متراژ و تعداد طبقات را می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد:

    • ویلای فلت
    • ویلای نیم طبقه
    • ویلای دوبلکس
    • ویلای تریبلکس

    بودجه مالی

    تیمی که وظیفه طراحی ویلای شما را بر عهده می‌گیرد، با توجه به بودجه ای که شما به او اعلام می‌کنید، طراحی را انجام می‌دهند. تمامی متریال‌ها، فضاها و امکاناتی که هنگام طراحی ویلا در نظر گرفته می‌شود و …به بودجه کارفرما بستگی دارد. در صورتی که کارفرما از بودجه کافی برخوردار باشد؛ تیم طراحی، طراحی محوطه و طراحی داخلی ویلا را نیز انجام خواهند داد و می‌توان از امکاناتی مانند استخر، سونا، باشگاه و … داخل ویلا استفاده کرد.

    شرکت طراحی ویلا

    طراحی ویلا توسط افراد زیادی انجام می‌شود، برخی از افراد با هزینه بسیار کمی این‌ کار را انجام می‌دهند؛ ولی شرکت‌های معماری، عموما بر اساس مبلغی استاندارد طراحی ویلا کارفرمایان را قبول می‌کنند. چه تفاوتی میان افرادی که به صورت ارزان طراحی ویلا را انجام می‌دهند با شرکت‌های معماری وجود دارد؟

    در پاسخ به این سوال باید بگوییم افرادی که با ارزان‌ترین قیمت ویلا طراحی می‌کنند، عموما دانشجویان معماری یا تازه‌کارانی هستند که سابقه کار اجرایی نداشته اند. طراحی ویلا توسط این افراد روند ساخت ویلا را با مشکل مواجه می‌کند و ممکن است ویلای طراحی شده قابل اجرا نباشد.

    بارها دیده شده است طرح‌های ارزان و آماده هنگام اجرا، منجر به هزینه‌های جدیدی برای کارفرما شده اند؛ به همین علت پیشنهاد می‌کنیم که در همان ابتدای پروژه، طراحی ویلا را به تیمی حرفه‌ای و کاربلد بسپارید که از هزینه های اضافی در مراحل ساخت ویلا جلوگیری کنید.

    حتی اگر طراح ویلا زیباترین ویلای جهان را برای شما طراحی کند؛ اما امکان اجرای آن وجود نداشته باشد یا صرفا در هنگام اجرا احتیاج به تغییرات گسترده داشته باشد؛ آن طراحی صرفا چیزی جز یک نقاشی زیبا نیست.

    هزینه طراحی ویلا

    هزینه‌ای که برای طراحی ویلا در نظر می‌گیرید، کمک بسیاری به ساخت ویلایی اصولی و استاندارد می‌کند. هزینه طراحی ویلا، عموما بر اساس متر مربع تعیین می‌شود و تا حدود زیادی به متراژ ویلای مد نظر شما بستگی دارد. علاوه بر این موقعیت مکانی پروژه نیز در  قیمت طراحی ویلا تاثیر می‌گذارد (برای مثال اگر پروژه در اقلیم معتدل و مرطوب شمال کشور قرار گرفته باشد؛ به بررسی‌های بیشتری قبل از طراحی نسبت به ویلایی که در تهران ساخته می‌شود، احتیاج دارد)

    طراحی ویلا توسط نمادیزاین

    ما در نمادیزاین توانسته‌ایم طراحی و ساخت پروژه‌های ویلایی بسیاری در مناطقی مانند لواسان، کردان، کرج و شمال را به پایان برسانیم. اگر در زمینه طراحی ویلا به مشاوره احتیاج دارید، می‌توانید به سایت ما به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید یا از طریق شماره‌های ذکر شده با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید. در صورتی که در ساعات غیر اداری در حال مطالعه این مقاله هستید با پر کردن فرم مشاوره منتظر تماس ما بمانید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.