×
×

آموزش نحوه عکاسی از معماری

  • کد نوشته: 22244
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آموزش نحوه عکاسی از معماری بسته هستند
  • نحوه عکاسی از معماری به گزارش آگهی ساختمان : نحوه  عکاسی از معماری یک سرگرمی است که می تواند شما را به سراسر جهان ببرد. هنگام عکاسی از معماری به چند نکته توجه می شود ، مانند نورپردازی که خیلی دشواره ، اندازه سوژه ها و شرایط متغیر. وقتی عکاسی می کنید مهم است که از […]

    آموزش نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    به گزارش آگهی ساختمان : نحوه  عکاسی از معماری یک سرگرمی است که می تواند شما را به سراسر جهان ببرد. هنگام عکاسی از معماری به چند نکته توجه می شود ، مانند نورپردازی که خیلی دشواره ، اندازه سوژه ها و شرایط متغیر. وقتی عکاسی می کنید مهم است که از محیط اطراف خود آگاه باشید ، و اینکه چگونه بر عکاسی شما تأثیر می گذارد.

    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    انتخاب مکان عکاسی

    ویژگی های منحصر به فردی را که به دنبال جذب آنها هستید مشخص کنید. مطمئن شوید که ساختار را از زوایای مختلف بررسی می کنید تا به شما در یافتن این ویژگی ها کمک کند. به عنوان مثال ، ممکن است سعی کنید خطوط هندسی قوی یک ساختمان را ثبت کنید. 

    • داشتن یک ویژگی خاص در ذهن شما چیزی را برای هدف قرار می دهد و همچنین به شما کمک می کند تا چیز خاصی را در مورد موضوع مورد نظر برای عکاسی پیدا کنید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    در ساختار خود قدم بزنید تا به دنبال زوایای جالب باشید. اطمینان حاصل کنید که نه تنها در اطراف آن قدم می زنید ، بلکه از فاصله های مختلف به آن نگاه می کنید. همچنین اگر بتوانید آن را مدیریت کنید ، می توانید از ارتفاعات مختلف به آن نگاه کنید.

    • نگاه کردن به ساختار از زوایای مختلف به شما امکان می دهد با نحوه نمایش ساختمان در عکس بازی کنید.
    • سعی کنید در زوایای جالب عکس بگیرید. از خلاقیت نترسید و سعی کنید زوایای غیر معمول را امتحان کنید. اگر برای الهام گرفتن تلاش می کنید یا مطمئن نیستید که کدام زوایا ممکن است کار کنند ، آنلاین به عکس ها نگاه کنید.
    عکاسی از معماری

    عکاسی از معماری

    در نظر بگیرید که چقدر مناظر پس زمینه را باید شامل شود. به این فکر کنید که می خواهید ترکیب کلی عکس چگونه باشد. گاهی اوقات ، شامل بسیاری از مناظر پس زمینه می تواند موارد زیادی را به عکس اضافه کند ، و گاهی اوقات مناسب تر است که فقط از ساختار عکس بگیرید. این مورد در عکس متفاوت است.

    • چند عکس نزدیک به سوژه خود بگیرید و سپس برای گرفتن عکسهای بیشتر دورتر بروید. به این ترتیب ، می توانید مجموعه ها را مقایسه کنید.
    آموزش عکاسی در معماری

    آموزش عکاسی در معماری

    آموزش عکاسی در معماری

    روزهایی را انتخاب کنید که شرایط آب و هوایی منحصر به فردی وجود دارد. در روزهای ابری یا در شرایط طوفانی عکس بگیرید. مطمئن شوید که خود را طوری قرار داده اید که بتوانید هم ساختار و هم آب و هوایی را که قصد عکاسی دارید ثبت کنید. 

    • عکس گرفتن در شرایط مختلف آب و هوایی می تواند به شما کمک کند عکس را منحصر به فرد جلوه دهید.
    • سعی کنید چندین بار در شرایط آب و هوایی مختلف به مکانی برگردید تا انواع مختلف عکس بگیرید.
    عکاسی داخلی معماری

    عکاسی داخلی معماری

    عکاسی از فضای داخلی ساختمانها را نیز در نظر بگیرید. اگر از یک ساختمان عکس می گیرید ، مطمئن شوید که هم در داخل و هم در قسمت بیرونی گردش کنید. درست مانند عکاسی بیرونی ، مراقب زوایا و رنگ های جالب باشید.

    • گاهی اوقات ، هنگامی که به داخل ساختمان می روید ، حالت یا سبک آن کاملاً تغییر می کند.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    تا جایی که می توانید دوربین خود را با خود ببرید. آن را در کوله پشتی خود ، کیف بدنسازی یا حتی دور گردن خود نگه دارید. نیازی نیست همیشه آن را با خود حمل کنید ، اما هرچه بیشتر آن را داشته باشید ، بیشتر آماده می شوید وقتی عکس مناسب ظاهر می شود.

    • بهترین عکسها اغلب از موقعیتهایی ناشی می شوند که برنامه ریزی نشده بود. با داشتن دوربین عکاسی در کنار خود ، بهترین فرصت را برای ثبت عکس های جالب در هنگام ظاهر شدن به خود می دهید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    از لنزهای واید یا چشم ماهی استفاده کنید تا بتوانید ناحیه بزرگتری را ثبت کنید. اینها را در هر فروشگاه عکاسی یا لوازم الکترونیکی جستجو کنید. با کارمند فروشگاه در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب تر است صحبت کنید ، زیرا آنها دارای انواع مختلف سبک و قیمت هستند.

    • استفاده از لنزهای زاویه دید وسیع به شما کمک زیادی می کند زیرا بدان معنی است که می توانید بیشتر از ساختار را بدون نیاز به حرکت فیزیکی به عقب ، ثبت کنید.
    • به دنبال یک لنز 15-35 میلی متری باشید زیرا این امر به شما امکان می دهد تا برای عکس های زاویه باز واقعاً 15 میلی متر طیف وسیعی داشته باشید و همچنان به شما امکان می دهد تا 35 میلی متر را بزرگنمایی کنید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    برای عکاسی از ساختمان های بلند ، یک لنز شیب دار بخرید. همچنین می توانید این موارد را در اکثر فروشگاه های عکاسی یا لوازم الکترونیکی پیدا کنید. لنزهای Tilt-Shift به اصلاح خطوط متفاوت ساختمانها با بالا رفتن ساختمان کمک می کند.

    • اگر می خواهید جلوه ای جالب ایجاد کنید ، کافی است از یک لنز معمولی برای حفظ خطوط متفاوت ساختمان ها استفاده کنید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    برای ثابت نگه داشتن دوربین از سه پایه استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن عمق میدان خود از یک دیافراگم کوچک استفاده کنید (حداکثر فاصله ای که همه چیز در عکس در فوکوس ظاهر می شود). این باعث کاهش سرعت شاتر می شود ، به این معنی که هرگونه لرزش دوربین بر عکس های شما تأثیر می گذارد.

    • در صورت امکان ، از یک کنترل از راه دور برای گرفتن عکس های خود استفاده کنید تا اصلا نیازی به تماس با دوربین نداشته باشید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    تصمیم بگیرید که آیا می خواهید عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی گرفته شود. به مواردی که سعی می کنید در مورد ساختار خود برجسته کنید ، مانند رنگ ها و ویژگی های هندسی فکر کنید. اگر مطمئن نیستید چند عکس رنگی و سیاه و سفید بگیرید.

    • اگر ساختار دارای خطوط هندسی قوی یا زوایای بسیار قوی است ، سیاه و سفید ممکن است گزینه درستی باشد بنابراین رنگ از چیزهای دیگر کم نمی کند.
    • اگر ساختار تضاد خوبی با رنگ های پس زمینه داشته باشد ، گرفتن عکس های رنگی به شما این امکان را می دهد تا بر این امر تأکید کنید.
    نحوه عکاسی از معماری

    نحوه عکاسی از معماری

    منتظر نور مناسب باشید تا عکس کامل خود را بگیرید. هنگامی که سعی می کنید نور مناسب را بدست آورید صبور باشید ، زیرا این کار اغلب به زمان نیاز دارد. اگر به نظر نمی رسد نوری را که می خواهید دریافت کنید ، ممکن است مجبور شوید به محل زندگی خود برگردید. اگر در طول روز عکاسی می کنید ، حتماً با آفتاب پشت خود عکس بگیرید. عکس های روزانه را بعد از ظهر در نظر بگیرید ، هنگامی که نور کمتر شدید و پراکنده تر است.

    • هنگام غروب یا طلوع آفتاب عکس بگیرید تا رنگهای طلایی و نارنجی را ثبت کنید.
    • با عکس گرفتن در شب در شهرها یا خارج از سازه هایی که از داخل روشن می شوند ، آزمایش کنید.

    منبع : https://www.wikihow.com/Photograph-Architecture

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ایده های محوطه سازی ویلا

    طراحی نما سنگ گرانیت

    پتینه عکس روی چوب
    هزینه ی طراحی باغ ویلا

    هزینه ساخت ویلا با ساندویچ پانل

    طراحی کافه هنری

    طراحی فضای کافی شاپ

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.