×
×

از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت ملات بهمراه نمونه و توضیحات

  • کد نوشته: 22423
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت ملات بهمراه نمونه و توضیحات بسته هستند
  • نحوه ساخت ملات به گزارش ساخت ویلا: نحوه ساخت ملات، برای پروژه شما ، یادگیری ترکیب مقدار مناسب ملات خوب در وقت و هزینه ساخت و ساز شما صرفه جویی می کند. شما نمی خواهید اجازه دهید ملات شما خشک شود یا با غلظت اشتباه مخلوط شود. با یادگیری نسبت مناسب مواد و مراحل مناسب برای مخلوط […]

    از ۰ تا ۱۰۰ نحوه ساخت ملات بهمراه نمونه و توضیحات

    نحوه ساخت ملات

    به گزارش ساخت ویلا: نحوه ساخت ملات، برای پروژه شما ، یادگیری ترکیب مقدار مناسب ملات خوب در وقت و هزینه ساخت و ساز شما صرفه جویی می کند. شما نمی خواهید اجازه دهید ملات شما خشک شود یا با غلظت اشتباه مخلوط شود. با یادگیری نسبت مناسب مواد و مراحل مناسب برای مخلوط کردن و کار کردن ملات خود ، شما در مدت زمان کوتاهی دسته های خوبی از ملات را با هم مخلوط می کنید. پروژه بلوک را شروع کنید.

    نحوه مخلوط کردن ملات

    نحوه مخلوط کردن ملات

    آموزش دستور العمل

    سه قسمت ماسه را به یک قسمت سیمان بنایی اندازه بگیرید. برای مخلوط ملات اصلی ، باید سه قسمت ماسه را به ازای هر قسمت سیمان استفاده کنید. اگر یک کیسه کامل سیمان را با هم مخلوط کنید ، این بدان معناست که از سه برابر این مقدار ماسه استفاده می کنید ، که منجر به دسته زیادی از گل می شود. فقط آنقدر که نیاز دارید مخلوط کنید.

    • اندازه گیری لازم نیست به عنوان دستور پخت دقیق باشد. در اکثر محل های کار ، هنگام مخلوط کردن مقادیر زیاد ، معمولاً مقدار ماسه به صورت “بیل پر” در هر کیسه مخلوط ملات داده می شود ، که معمولاً بسته به اندازه قاشق های بیل تا ۱۵ تا ۱۸ کار می کند. نزدیک شدن مهم است ، اما بیشتر اندازه گیری کره چشم است. نیازی نیست قاشق چای خوری را بیرون بیاورید.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    از مقدار مناسب آب استفاده کنید. یک کیسه ملات باید با حدود سه گالن آب تمیز مخلوط شود تا به قوام مناسب برسد. میزان مصرف آب بسته به آب و هوا ، میزان مرطوب بودن ماسه و انواع مخلوطی که استفاده می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین قبل از افزودن آب دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

    • شرایط محیطی (دما و رطوبت) بر ترکیب تأثیر می گذارد و باید در نظر گرفته شود.
    • مخلوط خشک تر پیوند قوی تری به دست می آورد. یک ترکیب مرطوب تر ممکن است راحت تر کار کند. آنجاست که تجربه وارد می شود.
    • ساخت شهرک ویلایی

     

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    از ماسه و ملات مناسب استفاده کنید. استفاده از ماسه سنگ تراشی درجه یک و تیز برای کار مناسب تر از انواع دیگر است و استفاده از کیسه های سیمان بنایی تازه باز نشده نسبت به استفاده از کیسه های قدیمی موثرتر خواهد بود. مخلوط های سیمان بنایی ، مانند Quikrete ، Sakrete و مارک های دیگر ، همه برای این کار مناسب هستند.

    • برخی از مارک ها مخصوص مخلوط ملات تهیه می شوند ، به این معنی که نیازی به افزودن ماسه ندارید. اینها تا حدودی گرانتر از سیمان معمولی پرتلند هستند ، اما برای پروژه های کوچکتر بسیار بهتر هستند. برچسب را بخوانید و دریابید که چه چیزی دریافت می کنید. اگر نیازی به افزودن ماسه ندارید ، روند مخلوط کردن همچنان یکسان است.
      1. سیمان پرتلند نام تجاری سیمان نیست. این نام رایج ترین نوع ماده ای است که برای مخلوط کردن ملات ، بتن و سایر مخلوط های اتصال استفاده می شود.
    • ماسه و سیمان خشک را تا حد امکان خشک نگه دارید. اگر مواد شما بسیار مرطوب و مرطوب شوند ، خراب کردن آنها آسان است. سعی کنید فقط به اندازه مورد نیاز مخلوط کنید ، بلکه از ترکیب خشک خود نیز استفاده کنید تا بتوانید از مواد خود استفاده کنید.
    • کیسه های سیمانی خود را برای وجود توده بررسی کنید. اگر توده یا تکه های سختی روی کیسه وجود داشته باشد ، در معرض رطوبت قرار گرفته است و به خوبی نمی چسبد ، باید دور ریخته شود.
    • مارک های مختلف ممکن است ترکیبات کمی متفاوت را توصیه کنند. برچسب مارک مخلوطی را که می خرید بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. به طور کلی ، ترکیبی از ۳ به ۱ معمولاً مناسب و موثر است.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    استفاده از آهک به عنوان افزودنی را در نظر بگیرید. در برخی از مناطقی که دیواری که می سازید در معرض بادهای شدید یا عناصر قرار می گیرد ، برای افزایش چسبندگی و تقویت سنگ کاری که در حال ساخت آن هستید ، آهک به آن اضافه می شود. اگر می خواهید آهک را به مخلوط خود اضافه کنید ، همچنین باید ماسه بیشتری به آن اضافه کنید تا نسبت آن تا حدودی متعادل شود و در نتیجه ملات محکم تر و چسبیده تری ایجاد شود.

    • اگر می خواهید از آهک استفاده کنید ، نسبت مناسب شش قسمت ماسه به دو قسمت آهک به یک قسمت سیمان خواهد بود.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    به خاطر داشته باشید که افزودن آهک به مخلوط شما باعث می شود ملات سریعتر سفت شود. این بدان معناست که شما باید سریعتر کار کنید یا یک دسته کوچکتر را مخلوط کنید.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    دستور العمل را با آب و هوا مطابقت دهید. در هوای بسیار مرطوب ، سرد ، یا مرطوب ، ملات رفتار متفاوتی با هوای گرم و خشک خواهد داشت. این صورت ممکن است استفاده از ماسه کمی کمتر و کمی آب بیشتر موثر باشد. برای به دست آوردن قوام مناسب و مخلوط کردن ، برخی را آزمایش کنید.

    • به طور کلی ، استفاده از ملات در هوای معتدل و خشک نسبت به هوای سرد و مرطوب آسان ترین است. در حالی که این همیشه ممکن نیست ، می توانید یاد بگیرید که قوام مناسب را تشخیص داده و آب را به طور مناسب اضافه کنید.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    ملات مخلوط شده با قوام سمت راست باید روی ماله ای که در زاویه ۹۰ درجه نگه داشته شده است نگه داشته شود ، اما باید آنقدر مرطوب باشد که به راحتی کار کند و داخل سطل ها برود.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    اگر در هوای سرد و نزدیک یخ زدگی کار می کنید ، سعی کنید کمی بیشتر آهک و آب گرم/گرم اضافه کنید تا به واکنش هیدراتاسیون سیمان کمک کرده و سریع به خود بچسبد. به خاطر داشته باشید که محصول نهایی باید از یخ زدگی تا زمان تنظیم شدن دور نگه داشته شود.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    مخلوط کن ، چرخ دستی و/یا سطل را خیس کنید. قبل از شروع به افزودن مواد خشک ، باید همه چیزهایی را که مخلوط کرده اید خیس کنید ، ملات را داخل آن برده و از ملات استفاده کنید تا ملات به راحتی از بین برود و ضایعات را کاهش دهد. تقریباً نصف آب لازم برای دسته ای که می سازید را داخل مخلوط کن یا سینی بریزید و مقداری آب در ویلچرها یا سطل هایی که می خواهید حمل کنید بریزید.

    • بسته به اندازه پروژه شما ، از یک سینی مخلوط کن کوچک استفاده می کنید یا ممکن است بخواهید از مخلوط کن ملات با گاز برای مخلوط کردن مقدار زیادی ملات استفاده کنید. این دستگاه دارای چندین تیغه چرخان است که می تواند حداکثر سه کیسه مخلوط ۸۰ پوندی را در خود نگه دارد و گریس آرنج لازم برای مخلوط کردن دسته ای گل ملات را کاهش می دهد. اجاره یکی را برای شغل خود در نظر بگیرید ، به خصوص اگر در طول چند روز کار می کنید.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    مواد خشک را اضافه کرده و شروع به هم زدن کنید. اگر از میکسر قدرت استفاده می کنید ، آن را روشن کنید تا تیغه ها بچرخند و مواد خشک خود را به آرامی اضافه کنید. مراقب باشید که آنها را دور نریزید و آب را پاشیده و یا با کدر شدن سیمان مقدار زیادی از دست ندهید.

    • ترتیب ترکیبات اهمیت چندانی ندارد ، اما برخی از مخلوط کنها اگر سیمان را از قبل مخلوط نکنند ابتدا سیمان و سپس ماسه را اضافه می کنند. به طور کلی شکستن کیسه روی میکسر ، ریختن آن و بیل زدن در مقدار لازم ماسه بسیار ساده تر است.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ترکیب ساخت ملات

    صورت خود را از سر راه بردارید ، از محافظ تنفسی استفاده کنید و در هیچ یک از گرد و غبار ایجاد شده نفس نکشید ، مخلوط ملات حاوی سیلیکات است که می تواند باعث COPD یا سایر سرطان ها شود.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    در صورت لزوم آب اضافی اضافه کنید. همانطور که مخلوط می کنید یا میکسر کار خود را انجام می دهد ، ملات را زیر نظر داشته باشید. اگر خیلی خشک به نظر می رسد ، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا نرم و مرطوب بماند. در مورد افزودن بیش از حد مراقب باشید و در آخر زیاد اضافه نکنید ، در غیر این صورت یک ملات سوپ دار ، یکپارچه و بی فایده به دست خواهید آورد.

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    یک توده ماسه درست کنید و تعداد مناسب کیسه های سیمانی را روی یا درست در کنار شمع قرار دهید. توده باید شبیه یک کوه کوچک باشد.

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    یک طرف کیسه را با تیغه بیل باز کنید. کیسه را بچرخانید و بکشید تا سیمان خالی شود.

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    با استفاده از یک بیل یا کج بیل کوچک مخلوط را با قدرت زیاد کار کنید ، مطمئن شوید که ترکیب به طور یکنواخت و حتی رنگی توزیع شده است. اگر مخلوط به طور مساوی توزیع نشود ، ملات قوام مناسبی نخواهد داشت.

    ضوابط شهرداری در طراحی معماری

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    با بیل یک دهانه تشکیل دهید و آب را داخل آن بریزید. آب شروع به فرو رفتن و خیساندن از طریق مخلوط می کند.

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    از بیل یا کج بیل استفاده کنید تا مخلوط خشک را از لبه ها بردارید و آن را به آب در مرکز بیندازید. در صورت لزوم آب اضافی اضافه کنید تا مطمئن شوید که خوب و مرطوب باقی می ماند. کاملاً مخلوط کنید تا همه مواد به طور مساوی توزیع شوند.

    آموزش ساخت ملات

    آموزش ساخت ملات

    اجازه دهید ۳-۵ دقیقه مخلوط شود و بگذارید یک دقیقه دیگر بماند. برخی از مارک ها مانند Quikrete برای استراحت می خواهند تا ذرات مرطوب شوند و ملات م effectiveثرتر شود. حمل این مخلوط به چرخ دستی یا سطل تمایل دارد که این دوره استراحت را برای شما انجام دهد. مهم است که اجازه ندهید زیاد بماند وگرنه سفت می شود. به همین ترتیب ، اختلاط بیش از حد باعث خشک شدن مخلوط و کاهش عمر مفید آن می شود.

    • یک روش خوب برای بررسی قوام این است که ماله را “محکم کنید”. مقداری ملات روی ماله تخمگذار بردارید و مچ دست خود را به سمت پایین بکشید تا در سمت صاف ماله صاف شود ، سپس ماله را ۹۰ درجه بچرخانید. اگر بدون لغزش باقی بماند ، گل خوب دارید.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    شروع به چیدن بلوک خود کنید. قوام مناسب را بررسی کنید و ملات را در یک ویلچر یا در سطل های جداگانه خالی کنید تا روی تخته قرار گرفته و شروع به استفاده کنید. مطمئن شوید که همه چیز از قبل خیس شده است ، در غیر این صورت با چسباندن ملات به مشکل خواهید خورد. اگر همه کارها را به درستی انجام داده اید ، باید به راحتی بیرون بیاید.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    هنگام کار با ملات همیشه از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید. قرار دادن بتن خشک در چشم ها ، ریه ها یا دستان شما می تواند بسیار دردناک و خطرناک باشد. هنگام مخلوط کردن سیمان خشک ، استفاده از دستکش و عینک ایمنی و ماسک صورت بسیار مهم است. این می تواند تمایل به کدر شدن و برخورد با صورت شما داشته باشد و برای ریه ها بسیار خطرناک است. احتیاط کنید و همیشه خود را با خیال راحت مجهز کنید.

    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    به صورت دوره ای مقدار کمی آب اضافه کنید. ملات به سرعت خشک می شود ، به همین دلیل تا حدی موثر است و کار با آن بسیار خوب است. شما می توانید به همان سرعتی که می توانید دوره ها را ادامه دهید ، دوره ها را تنظیم کنید. در نهایت ، ملات روی تخته شما شروع به خشک شدن می کند ، بنابراین مفید است که یک فنجان کوچک آب همراه خود داشته باشید تا کمی روی آن چکه کند و با ماله خود مخلوط کنید تا قوام خوبی داشته باشد.

    • استفاده از ملات بیش از حد خشک باعث ضعف دیوارها می شود ، که در صورت ایجاد پایه می تواند مشکل ساز باشد. مهم است که مخلوط را به اندازه کافی مرطوب و به اندازه کافی کارآمد نگه دارید تا موثر باشد.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    هرگز در طول ۲ ساعت بیش از آنچه که استفاده می کنید تولید نکنید. هزینه ساخت ویلا در تنکابن بعد از یک ساعت و نیم یا دو ساعت ، ملات بیش از حد خشک می شود و کار نمی کند ، حتی اگر مقدار کمی آب به آنچه استفاده می کنید اضافه کنید. پروژه کاری خود را با دقت برنامه ریزی کنید و فقط به اندازه مورد نیاز برای کار موردنظر ترکیب کنید. بعداً نمی توانید از آن استفاده کنید.

    • وقتی از آهک استفاده می کنید و سریع نیستید یا اولین بار است که آجر می گذارید ، سعی کنید دسته های کوچکتر را مخلوط کنید. گل را به اندازه کافی مخلوط کنید تا در مدت ۴۵-۶۰ دقیقه استفاده شود.
    • اگر می توانید کمک بگیرید ، از کسی بخواهید ملات را برای شما مخلوط کرده و حمل کند.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    میکسر و همه ابزارها را در پایان روز تمیز کنید. در پایان روز سخت بستن بلوک ، هنوز یک کار مهم دارید: تمام ملات سخت و خشک شده را از مخلوط کن ، تخته ، ویلچرها و سایر ابزارها بردارید. انواع روشهای مختلف برای انجام این کار وجود دارد ، اما موثرترین روش نیز ساده ترین است. از چکش برای ضربه زدن به ابزار خود استفاده کنید و ملات خشک را جمع کنید تا به درستی دفع شود.

    • از تمیز کردن وسایل خود غافل نشوید. اگر به خوبی تمیزکاری سیمان خشک شده را انجام نداده اید ، میکسرهای برقی دچار مشکل می شوند. اگر به درستی مخلوط کرده اید نباید مقدار زیادی از آن وجود داشته باشد ، اما برخی از آنها وجود خواهد داشت.
    نحوه ساخت ملات

    نحوه ساخت ملات

    همیشه بهتر است کمتر مخلوط کنید و مجبور باشید یک دسته کوچک دیگر را با هم مخلوط کنید تا اینکه مواد اضافی روی ابزارهای شما سفت شود یا یک توده بزرگ سخت برای برداشتن و دور انداختن داشته باشید.

    منبع : https://www.wikihow.com/Mix-Mortar

     

    https://www.itfile.ir/news113106/7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9

     

    https://www.atijoo.ir/news113107/7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.betononline.ir/news29758/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9

     

    https://www.aromastore.ir/news26893/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.kadaif.ir/news106926/7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.feebegir.ir/news113111/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.bafanavari.ir/news28453/7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.pcfun.ir/news125431/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.hcrm.ir/news26894/7-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    https://www.selftherapy.ir/news29759/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%84%DA%A9-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D9%82-%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.