×
×

مهندس سازه در مقابل معمار

  • کد نوشته: 22470
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای مهندس سازه در مقابل معمار بسته هستند
  • مهندس سازه در مقابل معمار به گزارش طراحی نما : مهندس سازه در مقابل معمار معماران ساختمانها را طراحی می کنند. مهندسان سازه ساختمان را طراحی می کنند. بنابراین تفاوت دقیقاً چیست؟ کدام شغل سخت تر است و کدام یک بیشتر حقوق می گیرد؟ مزایا و معایب دیگر هر کدام چیست؟ و مهندسان معماری و عمران […]

    مهندس سازه در مقابل معمار

    مهندس سازه در مقابل معمار

    به گزارش طراحی نما : مهندس سازه در مقابل معمار معماران ساختمانها را طراحی می کنند. مهندسان سازه ساختمان را طراحی می کنند. بنابراین تفاوت دقیقاً چیست؟ کدام شغل سخت تر است و کدام یک بیشتر حقوق می گیرد؟ مزایا و معایب دیگر هر کدام چیست؟ و مهندسان معماری و عمران چگونه در همه اینها جا می گیرند؟

    اگر گیج شده اید ، تنها نیستید! معماری و مهندسی مملو از زمینه های فرعی و تخصص هایی است که حتی برای کسانی که در صنایع هستند نیز می تواند گیج کننده باشد. در این مقاله ، ما برخی از اصطلاحات را جدا کرده و خواهیم فهمید که چه شغلی برای چه نوع شخصی مناسب است.

    معماران چه می کنند؟

    معماران محیط ساخته شده را در اطراف ما ایجاد می کنند. آنها بخشی از دانشمند ، بخشی هنرمند هستند: آنها باید هم ساختار فیزیکی و هم زیبایی را در نظر بگیرند. معماران به طور روزانه طرح ها ، مدل ها ، نقشه ها و نقشه های فنی را با دست و معمولاً با نرم افزار CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) می سازند. آنها با مشتریان برای بحث در مورد نیازهای خود و سایر متخصصان صنعت مانند طراحان و مهندسان ملاقات می کنند.

    در سطوح بالاتر ، معماران ممکن است بر پروژه های ساختمانی نظارت داشته باشند ، اما خودشان با کارهای دستی ساخت و ساز درگیر نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار به عنوان معمار ، ممکن است مقالات زیر را مفید بدانید:

    مهندسان سازه چه می کنند؟

    مهندسان سازه نیز ساختمان ها را طراحی می کنند ، اما بیشتر بر ایمنی تمرکز می کنند تا زیبایی. آنها مواد مناسب را انتخاب می کنند و محاسبات را انجام می دهند تا از خم نشدن یا خم شدن ساختارها و مناسب بودن آنها برای هدف خود اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد چگونگی بهبود ساختمانهای موجود توصیه کنند.

    مهندسان سازه وظیفه وسیع تری نسبت به معماران دارند ، نه تنها بر روی ساختمان ها بلکه در مواردی مانند پل ها ، سدها و حتی پارک های موضوعی نیز کار می کنند! اما به طور معمول با معماران ، آنها نقشه ها و نقشه ها را تهیه می کنند ، با سایر متخصصان این زمینه ملاقات می کنند و ممکن است با بالا رفتن سن درگیر مدیریت پروژه شوند.

    تفاوت عمده معماران و مهندسان در چیست؟

    همپوشانی قابل توجهی بین این دو شغل وجود دارد ، اما واضح ترین تفاوت این است که مهندسان سازه ارتباط چندانی با ظاهر نهایی ساختمان ندارند. این کار یک معمار است. از سوی دیگر ، معماران می توانند با درک کمتری از ریاضیات و فیزیک کنار بیایند .

    مهندس سازه در مقابل معمار البته آنها هنوز به دانش خاصی احتیاج دارند ، اما در نهایت معمولاً یک مهندس است که می داند چگونه می تواند یک ساختمان را در حالت عمودی و ایمن نگه دارد. و در حالی که معماران تقریباً منحصراً با ساختمان ها سروکار دارند ، مهندسان سازه نیز با انواع دیگر زیرساخت ها سروکار دارند.

    مشخصاتش چطور؟ ما تفاوت های بیشتری بین دو حرفه زیر را تجزیه کرده ایم.

    حقوق مهندس سازه در مقابل معمار

    این مبحث در زیر با جزئیات بیشتری پوشش داده شده است (به بخش “حقوق در معماری و مهندسی سازه” مراجعه کنید) اما به طور خلاصه ، به احتمال زیاد به عنوان معمار کمی بیشتر از شما به عنوان مهندس سازه دستمزد دریافت خواهید کرد. این نشان دهنده آموزش های سخت تر است که برای تبدیل شدن به یک معمار مجاز مجاز است.

    تحصیل ، آموزش و تجربه

    ورود برای دوره های دانشگاهی معماری و مهندسی رقابتی است ، اگرچه شرایط مورد نیاز از موسسه ای به موسسه دیگر و کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در بیشتر نقاط ، از جمله انگلستان و ایالات متحده ، معمار شدن حداقل هفت سال طول می کشد.

    این شامل تکمیل مدارک سطح کارشناسی و مدرک کارشناسی ارشد (اضافه شدن حداکثر 5 سال) و کسب دو سال تجربه در صنعت قبل از شرکت در آزمون و درخواست مجوز است. این طولانی ترین دوره مقدماتی در هر حرفه ای است و می تواند بسیار چشمگیر باشد.

    برای تبدیل شدن به یک مهندس سازه ، مسیرها متنوع تر است. برخی از افراد بعد از مدرسه به طرح های کارآموزی می پیوندند و در محل کار یاد می گیرند. برخی افراد دیپلم (سطح پیش دانشگاهی) می گیرند که به آنها اجازه می دهد بعنوان مهندس کارآموز کار کنند. دیگران مدرک کارشناسی و/یا کارشناسی ارشد مهندسی سازه را انتخاب می کنند ، از جمله یا پس از آن تجربه حرفه ای مربوطه.

    در ایالات متحده ، حدود 50 of از مهندسان سازه دارای مدرک کارشناسی و 40 have دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند – بنابراین این مدارک به هیچ وجه ضروری نیستند ، اما فرصت های موجود برای شما ممکن است به سابقه تحصیلی شما بستگی داشته باشد.

    گواهینامه ها و مجوزها

    در انگلستان ، معماران حرفه ای باید امتحان RIBA قسمت سوم را به پایان رسانده و مجوز دریافت کرده باشند. هرکسی که مدرک معماری را بدون گذراندن این امتحان گذرانده باشد ، طبق قانون مجاز نیست خود را معمار بنامد. در عوض ، آنها باید از خود به عنوان طراحان معماری یاد کنند.

    وضعیت مشابهی در ایالات متحده وجود دارد ، جایی که معماران قبل از ورود به تمرین حرفه ای باید ARE (آزمون ثبت نام معماران) را بگذرانند.

    مهندسان سازه در انگلستان باید از موسسه مهندسان سازه مجوز بگیرند. اگر BEng دارید ، می توانید برای وضعیت مهندس گنجانده شده (IEng) درخواست دهید. اگر BEng بعلاوه کارشناسی ارشد یا MEng دارید ، مهندس سازه در مقابل معمار می توانید برای وضعیت مهندس مجرب (CEng) درخواست دهید. در حالی که هر دو وضعیت مفید هستند ، کارفرمایان غالباً از یک متقاضی واجد شرایط حمایت می کنند. در ایالات متحده ، شرایط برای مجوز مهندسین سازه در ایالت های مختلف متفاوت است. 

    محیط کار معمولی مهندس سازه در مقابل معمار

    معماران عمدتا در دفاتر کار می کنند و گاه به گاه از محل و جلسات بازدید می کنند. از لحاظ تئوری ، آنها 9 تا 5 روز با اضافه کاری گاه و بیگاه انجام می دهند ، اما در عمل این ساعت ها می تواند بسیار طولانی باشد. برای مهندسان سازه ، محیط کار معمولی به نوع سازمانی که در آن کار می کنند بستگی دارد. کسانی که برای مشاوره کار می کنند عمدتا دفتر کار هستند ، زیرا بر طراحی تمرکز دارند ، در حالی که کسانی که توسط پیمانکاران استخدام می شوند تمایل دارند در محل کار کنند و بر ساخت و ساز نظارت کنند.

    معمولاً ساعات کاری با پیمانکاران طولانی تر و نامنظم تر از مشاوره است. سایر کارفرمایان مهندسی سازه شامل دولت مرکزی و محلی و شرکت های خدمات رسانی می باشد.

    مهندس سازه در مقابل معمار

    مهندس سازه در مقابل معمار

    حقوق در معماری و مهندسی سازه

    همانطور که در بالا ذکر شد ، معماران تمایل بیشتری نسبت به مهندسین سازه دارند. از آوریل 2021 در ایالات متحده ، تصویر بسیار مشابه است. مهندسان سازه های آمریکایی به اندازه همکاران معمار خود درآمد ندارند – به عنوان مثال ، really.com نشان می دهد که اولی به طور متوسط ​​88،476 دلار در سال به خانه می برد ، در حالی که برای دومی 108،572 دلار.

    و در انگلستان reed.co.uk نشان می دهد که حقوق متوسط ​​61،435 پوند و برای مهندس سازه 40،598 پوند است. totaljobs.com با 57،000 پوند و 47،500 پوند می رود. و checkasalary.co.uk کمترین تخمین ها را به ترتیب 42،357 پوند و 38،761 پوند دارد. مهندس سازه در مقابل معمار البته حقوق و دستمزد تحت تأثیر انواع عوامل مانند شرایط ، تجربه و موقعیت مکانی قرار می گیرد. هزینه ساخت ویلا در تبریز به عنوان مثال ، معماران دارای مجوز و مهندسین دارای مجوز تمایل دارند دستمزد بالاتری نسبت به افرادی که دارای اعتبار نیستند جذب کنند و افرادی که در شهرها مستقر هستند بیشتر از شهرهای کوچک دستمزد دریافت خواهند کرد. 

    در مقاله های زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد حقوق معماری در هر دو طرف حوض پیدا کنید:

    راهنمای حقوق معماری انگلستان

    راهنمای حقوق و دستمزد معماری ایالات متحده

    در معماری و مهندسی کیست؟

    معمار در مقابل مهندس معماری

    هر دوی این متخصصان روی ساختمان ها کار می کنند ، اما در حالی که یک معمار هم ساختار و هم ظاهر ساختمان را در نظر می گیرد ، یک مهندس معماری فقط به سازه علاقه مند است. مهندسان معماری معمولاً در ریاضیات و علوم خوب هستند و ممکن است در مواردی مانند کاهش سر و صدا ، مقاوم در برابر آب و هوا و پایبندی به کدهای ساختمان محلی توصیه کنند.

    آنها مشکل ساز هستند که از نزدیک با معماران و مشتریان همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که طرح ها به واقعیت تبدیل می شوند. این امکان وجود دارد که مهندس معماری پس از مدرک کارشناسی سه یا چهار ساله شوید ، در حالی که آموزش معمار حداقل 7 طول می کشد.

    مهندس سازه در مقابل مهندس عمران

    مهندسی سازه زیر شاخه ای از مهندسی عمران تلقی می شود. یافتن مدارک لیسانس ، اما نه کارشناسی ارشد در مهندسی عمران معمول است زیرا فرض بر این است که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تخصص خواهند داشت. مهندسی عمران عموماً به طراحی و ساخت ساختمانها و زیرساختها (به جز عناصر زیبایی) اشاره دارد.

    مهندسی سازه به طور خاص با محاسبات و مدل هایی برای سازه های باربر مانند آسمان خراش ها ، پل ها ، تونل ها و سدها سروکار دارد.

    معمار در مقابل مهندس عمران

    مهندسی عمران یک حوزه وسیع است که هم در ساختمان ها و هم زیرساخت ها فعالیت می کند. فارغ التحصیلان رشته های مهندسی عمران ممکن است در مهندسی سازه ، مهندسی حمل و نقل ، مهندسی محیط زیست و موارد دیگر تخصص پیدا کنند. مهندس سازه در مقابل معمار به طور کلی ، مهندسان عمران بیشتر به این فکر می کنند که همه چیز چگونه کار می کند تا به نظر برسد. اگرچه مهندسان اغلب افراد خلاق هستند ، اما معماران وظیفه دارند که جنبه زیبایی ساختمان (و گهگاه زیرساخت) را کامل کنند.

    سوالات متداول

    آیا مهندس سازه همان معمار است؟

    نه ، اما شباهت های زیادی بین این دو شغل وجود دارد. یک مهندس سازه نگران ایمنی ساختمان ها و سایر سازه ها است ، در حالی که معمار در درجه اول بر ساختمان ها تمرکز می کند و در مورد چگونگی جذاب و ایمن ساختن آنها فکر می کند.

    آیا معمار می تواند مهندس سازه شود؟

    بله ، مهندس سازه در مقابل معمار اما احتمالاً بدون بازگشت به مدرسه نه. مدرک معماری – هرچند سخت باشد – شما را واجد شرایط معماری می کند ، نه مهندس. به یاد داشته باشید ، حتی برای به دست آوردن وضعیت مهندس گنجانده شده ، به یک BEng و برای وضعیت مهندس مجرب به BEng + Master یا MEng نیاز دارید. اگر خوش شانس باشید ، ممکن است یک دوره کارشناسی ارشد در مهندسی سازه پیدا کنید که شما را با مدرک و تجربه معماری می برد ، یا کارفرمایی که شما را در این کار آموزش می دهد.

    اما در واقع ، شما باید انتظار داشته باشید که مدرک کارشناسی دوم خود را در رشته مهندسی بگذرانید زیرا این دو رشته به مهارت های متفاوتی نیاز دارند.

    آیا معماران مهندسی سازه می آموزند؟

    واقعاً نه ، اگرچه آنها با بسیاری از مفاهیم آشنا هستند. مهندسی سازه زیر شاخه ای از مهندسی عمران است نه معماری و بر ریاضیات و فیزیک تمرکز دارد. در حالی که معماران این چیزها را یاد می گیرند ، آنها این کار را در سطح ابتدایی تری انجام می دهند زیرا آنها نیز باید اصول هنر و طراحی را بیاموزند.

    تفاوت مهندس سازه با مهندس معماری در چیست؟

    مهندسان سازه مسئول محاسبات و طراحی سازه های باربر هستند که می توانند ساختمانها یا موارد دیگر مانند تونل یا سد باشند. مهندسان معماری بر ساختمان ها تمرکز می کنند و آنها کمتر در طراحی و بیشتر به عنوان مشاور و مشکل ساز در پروژه های ساختمانی کار می کنند. وظیفه آنها این است که اطمینان حاصل کنند که قسمت های مختلف ساختمان ها ایمن هستند و طبق معمول کار می کنند.

    آیا معماران بیشتر از مهندسین سازه درآمد دارند؟

    به طور کلی ، بله ، معماران بهتر از مهندسین سازه حقوق می گیرند ، اما در برخی زمینه ها ممکن است تفاوت حداقل باشد. عواملی مانند مدارک تحصیلی ، تجربه و موقعیت مکانی نقش مهمی در تعیین سطح دستمزد بازی می کنند ، بنابراین یک مهندس ارشد سازه در یک منطقه شهری احتمالاً بیش از یک معمار جوان در یک شهر کوچک درآمد خواهد داشت.

    با این اوصاف ، اگر سعی می کنید بفهمید کدام شغل به طور کلی به شما دستمزد بیشتری می دهد ، پاسخ معماری است.

    آیا معماری سخت تر از مهندسی است؟

    هر دو حرفه می توانند چالش برانگیز باشند. معماری از این حیث «سخت تر» است ، زیرا صلاحیت بیشتر طول می کشد و هزینه بیشتری دارد و از این نظر معماران باید بر مهارت های فنی و خلاقیت تسلط داشته باشند. اما مهندسی ، که شامل تسلط بر ریاضیات پیچیده و علوم است ، به سختی می تواند در پارک قدم بزند. برای صلاحیت در هر دو زمینه باید سخت کار کنید.

    تفاوت بین معمار ، مهندس معماری ، مهندس سازه و مهندس عمران چیست؟

    معماران ساختمانها را طراحی می کنند و آنها هم به ساختار آنها و هم به ظاهر آنها علاقه دارند. مهندسان معماری نیز روی ساختمان ها کار می کنند و مشکلات فنی و مکانیکی را در حین ساخت حل می کنند. مهندسین سازه سازه های باربر را طراحی می کنند که می تواند ساختمان یا چیزی شبیه پل باشد ، در حالی که مهندس عمران کسی است که طراحی و ساخت ساختمان و زیرساخت را انجام می دهد ، اما به زیبایی شناسی اهمیت نمی دهد.

    مهندسی عمران زمینه اصلی مهندسی سازه است. 

    خلاصه مهندس سازه در مقابل معمار

    مهندس سازه در مقابل معمار معماران و مهندسین سازه اغلب در پروژه های ساختمانی با هم همکاری می کنند و مهارت های مختلف را روی میز می آورند. مهندسان سازه درک عمیق تری از ریاضیات و فیزیک دارند و در نهایت مسئول تصمیم گیری در مورد مصالح مورد استفاده و نحوه ساخت سازه ها هستند تا برای استفاده انسان ایمن باشند.

    معماران در جنبه زیبایی شناختی مشارکت بیشتری دارند ، اگرچه بسیاری از جنبه های فنی ساختمان را نیز درک می کنند (به همان شیوه ای که بسیاری از مهندسان حس بصری را حس می کنند).

    در حالی که معماران تمایل دارند حقوق بیشتری دریافت کنند ، باید آموزش های طولانی تری را پشت سر بگذارند. این امکان وجود دارد که بدون رفتن به دانشگاه ، مهندس سازه (اما معمار) نباشید ، اگر مدرک لازم است اگر امیدوارید مهندس ادغام شده یا متخصص شوید.

    در مجموع ، هر دو مشاغل دشوار و معتبر هستند. مهندس سازه در مقابل معمار اینکه کدام را انتخاب می کنید بستگی زیادی به این دارد که در چه کاری مهارت دارید و به چه چیزی علاقه دارید.

    مهندس سازه در مقابل معمار

    مهندس سازه در مقابل معمار

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    سیلر کیلر

    طراحی حیاط ویلا

    کاتالوگ رنگ نقاشی ساختمان

    ویلا دوبلکس کوچک

    کنیتکس

    هزینه ساخت ویلا در تهران

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.