×
×

مهم ترین نکات درباره آموزش متره و برآورد

  • کد نوشته: 27950
  • ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
  • دیدگاه‌ها برای مهم ترین نکات درباره آموزش متره و برآورد بسته هستند
  • مهم ترین نکات درباره آموزش متره و برآورد به گزارش بازار کار بازسازی ویلا اویم شاهانه: در این مقاله قصد داریم در رابطه با آموزش متره و برآورد بحث کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد به این مباحث علاقه داشته یا برای شغل خود به آن […]

    مهم ترین نکات درباره آموزش متره و برآورد

    مهم ترین نکات درباره آموزش متره و برآورد

    به گزارش بازار کار بازسازی ویلا اویم شاهانه: در این مقاله قصد داریم در رابطه با آموزش متره و برآورد بحث کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد به این مباحث علاقه داشته یا برای شغل خود به آن نیاز دارید. به همین دلیل باید بدانیم قبل از شروع هر پروژه عمرانی یا سازندگی نیاز است در رابطه با تمامی موارد آن پروژه اطلاعات کاملی داشته باشیم.

    آموزش متره و برآورد

    آموزش متره و برآورد

    ساده ترین تعریف متره و برآورد

    به محاسبه کردن تمامی مصالح مورد نیاز یا موارد دیگر انجام عملیات متره و برآورد گفته می شود. زمانی که شما برای ساخت یک پروژه اقدام می کنید، باید بدانید که چه مقدار مصالح، نیروی انسانی، تجهیزات، دستگاه های مختلف و …. مورد نیاز است. تا به حال با عملیات متره و برآورد آشنا شده و دانستیم به چه اندازه کاربردی خواهد بود. اکنون لازم است در رابطه با آموزش متره و برآورد اقدام کنیم.

    عملیات متره باز و بسته

    در ابتدا و قبل از بیان هر نکته ای لازم است بدانید که اجرای متره دارای دو حالت باز یا بسته خواهد بود. زمانی که شما مقدار وزن مصالح و مواد اولیه برای یک پروژه را حساب می کنید، در واقع عملیات متره بسته را اجرا کردید. در زمان محاسبه مقدار هزینه مورد نیاز پروژه در حال محاسبه مترو باز هستید. همین مورد به شما کمک می کند بتوانید راحت تر عملیات متره را انجام دهید. در دوره های آموزشی مجموعه نوین پندار تمامی مواردی که شامل متره باز یا بسته می شود را شرح داده و مثال اجرایی خواهید داشت.

    کارآیی متره و برآورد

    شاید برای شما جالب شده باشد که انجام متره به صورت باز یا بسته برای چه مواردی کارآیی دارند. به همین دلیل باید بدانید که قبل از شروع هر پروژه سازندگی نیاز است تمامی موارد مورد نیاز را بررسی کنیم. به طور مثال لازم است بدانیم چه مصالحی برای نوع آن منطقه مناسب بوده و برای تهیه بهترین این مصالح اقدام کنیم. اما لازم است بگوییم تعیین مقدار هزینه های اجرایی مهم تر از مقدار و نوع مصالح خواهد بود.

    زمانی که شما به عنوان یکی از مهندسین پروژه هستید، لازم است مقدار هزینه های اجرایی را بدانید. در بعضی از موارد آن قدر هزینه های اجرایی بالا خواهد بود که باید برای این مورد راه کار خاصی را در نظر گرفت. در این چنین مواردی کارآیی متره و برآورد به طور کامل مشخص خواهد شد. به همین دلیل برای آموزش کامل آن اقدام کرده و فرصت را از دست ندهید.

    آموزش متره و برآورد

    آموزش متره و برآورد

    با آموزش های نوین پندار مترور حرفه ای شوید

    قبل از بیان هر نکته ای لازم است بدانیم مترور به چه کسی گفته می شود؟ فردی که بتواند تمامی مراحل متره را به طور کاملا صحیح انجام دهد، مترور نامیده خواهد شد. مترور حرفه ای کسی است که از پایه آموزش متره و برآورد را به طور صحیح فراگرفته و در بحث های اجرایی هم حضور داشته است. همان طور که می دانید آموزش درست و کامل بسیار مهم بوده و نمی توان بی تفاوت از کنار آن رد شد. به شما عزیزان توصیه می کنیم با آینده شغلی خود بازی نکنید و برای آموزش متره و برآورد به سراغ یک مجموعه کاملا حرفه ای بروید.

    چرا مجموعه نوین پندار

    در این مقاله تا حد امکان به نکات مهمی از بحث متره اشاره شد، تا بتوانید دوره آموزش مقدماتی را پشت سر بگذارید. اما لازم به ذکر است که شما می توانید با عضویت در مجموعه نوین پندار تمامی مراحل آموزش را با برگزیده ترین اساتید گذرانده و موفقیت شما تضمینی خواهد بود. دلیل معرفی مجموعه نوین پندار این است که این مجموعه یکی از برترین و قدیمی ترین مجموعه های فعال در این زمینه بوده و می تواند به بهترین شکل ممکن آموزش را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

    قطعا سابقه درخشان این مجموعه به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین گزینه را برای آموزش متره و برآورد انتخاب کنید. اگر بخواهیم به برخی از مزایای مجموعه نوین پندار اشاره کنیم، لازم است بگوییم این مجموعه دارای برترین استاتید، آموزشی کامل و جامع، هزینه های معقول، آموزشی تضمینی و … است.

    بهترین نرم افزار برای آموزش متره و برآورد

    بهترین نرم افزار برای آموزش متره و برآورد

    بهترین نرم افزار برای آموزش متره و برآورد

    در قسمت های قبلی با نکات مهم آموزشی متره آشنا شدیم و دانستیم برای شروع دوره های آموزشی به کدام مجموعه می توان اعتماد کرد. اکنون لازم است، بدانیم برای انجام محاسبات متره باید از چه نرم افزاری کمک بگیریم. در موارد مختلف بحث های عمرانی مانند اجرا یا طراحی نرم افزارهای خاصی وجود داشته و هر یک از آن ها به دوره آموزش خاص خود نیازمند هستند.

    این در حالی است که برای انجام محاسبات متره و برآورد می توانیم از نرم افزار نام آشنای اکسل استفاده کنیم. این نرم افزار به ما امکان انجام عملیات متره را به طور کامل خواهد داد. به همین دلیل دیگر نیاز نیست برای نرم افزار هم نگران باشید. چرا که آموزش و یادگیری اکسل بسیار راحت بوده و چه بسا افراد زیادی به آن کاملا مسلط باشند.

    جمع بندی: همه با اهمیت متره و برآورد آشنا شدیم و دانستیم برای محاسبه نیاز است دو نوع متره باز و بسته را اجرا کنیم. به طور مثال متره باز برآورد هزینه ها و متره بسته به دست آوردن مقدار مصالح مورد نیاز است. شما می توانید با حضور در دوره های مجموعه نوین پندار تمامی مراحل اجرای متره و برآورد را آموزش دیده و دیگر نگران مورد خاصی نباشید. دلایل برتری این مجموعه سابقه درخشان، هزینه های مناسب، اساتید برتر و …. است.

    از این که این مقاله را مطالعه کردید، ممنونم.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.