×
×

معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

  • کد نوشته: 29900
  • ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
  • دیدگاه‌ها برای معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی بسته هستند
  • معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی به گزارش آگهی ساختمان : چراغ ریلی یکی از تجهیزات روشنایی پرکاربرد است که برای زیبا سازی دکوراسیون اماکن مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ ریلی بر روی یک ریل مخصوص نصب می شود و سیم کشی ها در این ریل صورت می گیرند. این ابزار های روشنایی علاوه بر اینکه […]

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    به گزارش آگهی ساختمان : چراغ ریلی یکی از تجهیزات روشنایی پرکاربرد است که برای زیبا سازی دکوراسیون اماکن مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ ریلی بر روی یک ریل مخصوص نصب می شود و سیم کشی ها در این ریل صورت می گیرند. این ابزار های روشنایی علاوه بر اینکه به شکل سقفی نصب می شوند، نیز قابلیت جایگذاری بر روی دیوار را دارند. با استفاده از چراغ ریلی می توان زوایای مختلف نور را در هر زمانی تنظیم کرد. از این رو چراغ های ریلی در ویترین های مغازه ها بسیار کاربردی هستند. ما در ادامه بیشتر به بررسی و معرفی چراغ ریلی می پردازیم.

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    اجزای سازنده و انواع چراغ ریلی

    به طور کلی یک چراغ ریلی از چهار بخش ریل ها و اتصالات، چراغ ها، پایه ها و سیم کشی ها تشکیل می شود. همچنین این چراغ ها بر اساس تکنولوژی ساخت در انواع LED، SMD، COB، رشته ای و متال تولید و به فروش می رسند. البته باید اشاره کرد که چراغ های ریلی بر اساس فاکتور هایی مانند نوع کاربری، ریل و اتصالات و… قابل دسته بندی هستند. چراغ های ریلی مجهز به تکنولوژی LED از کم مصرف ترین چراغ های موجود به شمار می روند و خطری هم برای مصرف کنندگان ندارند.

    خصوصیات و ویژگی های چراغ های ریلی

     از مهمترین خصوصیات و ویژگی های چراغ های ریلی می توان به مواردی همچون قابلیت حرکت به جهات مختلف، کاهش مصرف انرژی، وزن پایین، امکان متمرکز سازی نور، فراهم کردن نور مورد نیاز و قیمت اقتصادی اشاره کرد. چراغ های ریلی از جدید ترین تجهیزات روشنایی در بازار محسوب و در سه طیف رنگی مهتابی، آفتابی و طبیعی ارائه می شوند. در کنار این ویژگی استثنایی، سادگی در نصب و تنوع بالا محصولی را می توان از موارد تاثیرگذار در محبوبیت چراغ های ریلی دانست.

    روش های مختلف نورپردازی با انواع چراغ های ریلی

    متاسفانه بررسی کامل و توضیح مطالبی هول موضوع طرق نورپردازی با چراغ های ریلی در این مقاله نمی گنجد. از این رو ما تنها به معرفی این طرق بسنده می کنیم. در حال حاضر نورپردازی با چراغ های مدرن و به روز ریلی به سه روش نورپردازی تاکیدی Accent Lighting، نورپردازی دیواری Wall Washing و نورپردازی دیواری Wall Grazing تقسیم بندی می شوند. بررسی و توضیح مطالبی هول موضوع طرق نورپردازی با چراغ های ریلی در این مقاله نمی گنجد.

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    معرفی و بررسی کامل چراغ ریلی

    نقش ریل در عمر چراغ های ریلی

    یکی از موارد تاثیر گذاری در عمر این چراغ ها، ریل آنها است. اغلب ریل های با کیفیت و استاندارد با گذشت زمان تغییر شکل نداده و دچار افتادگی نمی شوند. همچنین احتمال بروز آتش سوزی و اتصالی در چراغ های ریلی با کمک تسمه های مسی بسیار پایین است. از این رو انتخاب درست و استفاده از ریل مناسب، در طول عمر چراغ ما نقش بسزایی خواهد داشت.

    کاربرد چراغ های ریلی

    چراغ های ریلی در مکان هایی مانند فروشگاه ها، ویترین های مغازه ها، گالری ها و کافی شاپ ها قابل استفاده هستند. همچنین این محصولات به عنوان یک منبع روشنایی زیبا و مدرن، در منازل و ساختمان ها کاربرد دارند. چراغ های ریلی از امکان گردش با زاویه 360 درجه برخوردارند و جهت نور آنها قابل تنظیم است.

    چراغ های ریلی در چه نقاطی کاربرد ندارند؟

    با اینکه چراغ های ریلی در بسیاری از اماکن و نقاط قابل استفاده هستند، ولی در برخی موارد بهره برداری از این محصولات جایز نیست. به طور مثال نورپردازی با چراغ های ریلی در اتاق هایی که سقف کوتاه دارند، پیشنهاد نمی شود. موضوع قابل توجه این است که چراغ های ریلی از تجهیزات روشنایی تاکیدی و نقطه ای به شمار می روند. از این رو نمی بایست از آنها به عنوان روشنایی اصلی در محیط استفاده کرد. همچنین به دلیل ساختار مدرن چراغ های ریلی، این محصولات کاربرد زیادی در اماکنی با دکوراسیون سنتی و رسمی ندارند.

    نورپردازی خانه با چراغ های ریلی

    ما زمانی که قصد نورپردازی نقاط مختلف از یک مکان را داریم، از چراغ های ریلی بهره می بریم. به عنوان مثال از چراغ های ریلی می توان در نقاطی مانند راهرو های خانه و آشپزخانه استفاده کرد. البته نقاطی مانند نزدیک درب ها و پنجره ها، مکان های مناسبی برای نصب چراغ های ریلی نیستند. همچنین در صورت بلند بودن سقف خانه، به مشتریان و مصرف کنندگان چراغ های ریلی پیشنهاد می شود که چراغ های خود را با کمک کابل های نگهدارنده از سقف آویزان کنند.

    چگونگی نصب و تنظیم چراغ ریلی

    نصب مناسب و بکارگیری درست چراغ ریلی در نهایت تاثیر بسزایی در روشنایی و زیباسازی دکوراسیون محیط دارد. از این رو می بایست به نحوه نصب و تنظیم چراغ ریلی توجه ویژه ای داشته باشیم. مهمترین فاکتور در نصب چراغ فروشگاهی ریلی، محل قرارگیری آن است. به طور معمول بهترین نقطه برای جایگذاری چراغ ریلی در فاصله 45 الی 95 سانتی متری دیوار می باشد. البته با در نظر گرفتن محل قرار گیری تابلو ها یا رگال اجناس، بهترین زاویه به دیوار 60 درجه است. با این وصف می توان از ایجاد سایه های تیز جلوگیری کنیم. همچنین به منظور نورپردازی دیواری، فاصله چراغ ریلی با دیوار می بایست در حدود 30 سانتی متر باشد.

     چراغ ریلی

    چراغ ریلی

    عوامل تاثیر گذار در قیمت چراغ ریلی

    با توجه به فراوانی و تنوع بالا چراغ های ریلی، عوامل زیادی در خرید این محصولات دخیل هستند و مشتریان با در نظر گرفتن بودجه خود می بایست به این عوامل توجه کنند. هرچه کیفیت و جنس بدنه، نوع تکنولوژی بکار رفته و ویژگی های چراغ ریلی مد نظر بیشتر باشد، به طبع قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین به مشتریان توصیه می شود که در زمان خرید چراغ های ریلی، هزینه نصب آن را در نظر داشته باشند.

    کلام نهایی

    ما در این مقاله به بررسی اجمالی چراغ های ریلی پرداختیم و به منظور آشنایی مشتریان با این تجهیزات روشنایی، مطالب مفیدی را بیان کردیم. البته از ذکر برخی موضوعات تخصصی نحوه تعمیر و نگهداری چراغ های ریلی پرهیز کردیم. امیدواریم که توضیحات گفته شده در این متن درباره موضوع چراغ های ریلی و ویژگی های آنها برای مشتریان و خریداران مفید واقع شده باشد. شما می توانید برای خرید انواع چراغ ریلی و چراغ فروشگاهی به سایت لایت هوم مراجعه نمایید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.