×
×

مشخصات فنی گروت اپوکسی

  • کد نوشته: 30600
  • ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای مشخصات فنی گروت اپوکسی بسته هستند
  • مشخصات گروت اپوکسی تولید شده در آریو رنگ دماوند به گزارش تبلیغات ساختمان : گروت اپوکسی نوعی از ملات های توانمند است که پایه آن از اپوکسی تشکیل شده است. اپوکسی ها مواد شیمیایی ای هستند که عوامل اپوکسید در ساختار آن ها وجود دارد. این مواد ویژگی های خاصی دارند و به عنوان رزین هم مورد […]

    مشخصات فنی گروت اپوکسی

    مشخصات گروت اپوکسی تولید شده در آریو رنگ دماوند

    به گزارش تبلیغات ساختمانگروت اپوکسی نوعی از ملات های توانمند است که پایه آن از اپوکسی تشکیل شده است. اپوکسی ها مواد شیمیایی ای هستند که عوامل اپوکسید در ساختار آن ها وجود دارد. این مواد ویژگی های خاصی دارند و به عنوان رزین هم مورد استفاده قرار می گیرند.

    اپوکسی اگر به ترکیب مواد گروت اضافه شود میزان مقاومت و تحمل بار در آن افزایش می یابد. گروت های حاوی اپوکسی علاوه بر مقاومت زیاد، قابلیت استفاده در سطوح مختلف را نیز دارند. اپوکسی در ترکیب گروت باعث شده است که مقاومت فشاری آن در برابر تنش های وارده افزایش یابد. این گونه خاصیت باعث می شود که شکسته و خرد نشود و حتی دچار ترک برداشتن هم نشوند.

    اپوکسی به عنوان عاملی برای تنظیم چگالی در ترکیب گروت به کار می رود. اپوکسی به عنوان رزین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حلال هم در حفظ چگالی و افزایش وزن مخصوص گروت خیلی موثر است. اپوکسی خود می تواند حلالی برای سایر پایه ها باشد که ترکیبی با مقاومت بالا و درجه یک مانند گروت اپوکسی بتن ایجاد و تولید شود.

    مشخصات گروت اپوکسی به دلیل وجود ماده جادویی ساختار گروت است. داشتن دوام بالای این محصول به دلیل بیشتر بودن وزن مخصوص گروت اپوکسی از سایر گروت ها است. این تأمین مقاومت مصالح سازه ها به دلیل دوام و مقاومت گروت است. آریو رنگ مفتخر است که در کنار خرید و فروش با کیفیت ترین گروت ها، عرضه گروت اپوکسی را نیز برعهده دارد.

    بررسی اجزای گروت اپوکسی سه جزئی

    این مخلوط از سه جزء بر پایه رزین های اصلاح شده اپوکسی تشکیل شده است. یکی دیگر از مشخصات گروت اپوکسی، دانه بندی مخصوص آن است. با حاصل شدن مقاومت فشاری بسیار زیاد ماده مناسب برای عملیات سنگین مهندسی و نصب ماشین آلات ایجاد می شود.

    در ترکیبات تشکیل دهنده گروت اپوکسی، مواد شیمیایی با خاصیت اپوکسیدی هم وجود دارد. همچنین تشکیلات تولید کننده آن ترکیب ماستیک اپوکسی، سیلیس دانه بندی شده و هاردنر اپوکسی است. مشخصات گروت اپوکسی طوری است که برای پر کردن فضای خالی موجود در سازه های مختلف، پر کردن ترک ها، حفاظت و جلوگیری از خرد شدن، برطرف کردن پستی سطح، تأمین چسبندگی و بقیه کاربردهای شبیه این موارد، به کار می آید.

    گروت ها شامل انواع مختلفی هستند. این انواع مختلف با اضافه کردن مواد مختلف بر پایه گروت ساخته می شوند. علتی که باعث ایجاد انواع مختلف گروت می شود، نوع و غلظت مواد مورد استفاده در آن است. این گروت های مختلف هر کدام برای کاری مناسب هستند.

    از مخلوط شدن رزین اپوکسی و هاردنر با نوع خاصی از سنگدانه های پر مقاومت، گروت سه جزئی اپوکسی تولید می شود. بعد از مخلوط شدن کامل این سه مواد، مخلوط ایجاد شده حالت فیزیکی سیال غلیظ خود متراکم و خودتراز پیدا می کند که باعث ایجاد یکی از مشخصات گروت اپوکسی تولید شده؛ یعنی سخت بودن و جامدی پر مقاومت می شود.

    اجزاء سازنده گروت اپوکسی از انواع گرمازا است. زمان گیرش سریع این محصول در هوای گرم کاهش می یابد و باعث حصول مقاومت آن نیز می شود اما در هوای سرد زمان گیرش و روند حاصل شدن مقاومت در آن به تأخیر می افتد.

    مقاومت گروت اپوکسی چقدر باید باشد؟

    مقاومت محصول گروت اپوکسی استحکام و دوام آن را نشان می دهد بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گروت های اپوکسی نسبت به بتن و ملات گروت سیمانی، مقاومت فشاری و سایشی بیشتری دارد. مقاومت گروت اپوکسی ها بستگی به نوع و کارخانه سازنده دارد و مقادیر متفاوتی را شامل می شود. مقدار مقاومت گروت اپوکسی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب است. بهتر است بدانید که بیشتر گروت اپوکسی های موجود در بازار ارزان تر هستند.

    دلیل آن نیز مقاومت ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم در متر مکعب آن ها است. گروت اپوکسی ها بعد از خشک شدن دچار ترک خوردگی نمی شوند. حتما دقت نمایید که قبل از خرید گروت اپوکسی، به مقاومت آن که یکی از مشخصات گروت اپوکسی است، توجه فرمایید.

    استاندارد هایی که گروت اپوکسی باید داشته باشد!

    گروت عاملی موثر در انتقال نیروهای فشاری است. همچنین عامل مکملی برای انتقال نیروهای برشی توسط عملکرد اصطکاکی بولت ها است. بنابراین لازم است که استاندارد های لازم رعایت شوند. از جمله ویژگی های مورد نیاز گروت، کارایی و مقاومت و دوام است. داشتن این ویژگی های مورد نیاز گروت در کنار مشخصات گروت اپوکسی، حتما در پی انتخاب مصالح و رعایت نسبت های استاندارد محقق می شود.

    برای کاهش خطا در مسئله استاندارد تولید گروت، آن ها را از سال ۱۹۵۰ میلادی به صورت بسته های خشک از قبل مخلوط شده تولید می کنند. این بسته ها فقط با اضافه کردن میزان مشخصی آب تولید می شود. بنابراین درستی آزمایش مشخصات فنی محصولات نیازمند داشتن اطلاعات فنی کامل و همچنین نمونه گیری و انجام آزمایش های گفته شده در استاندارها است.

    انواع مختلف گروت اپوکسی دارای وزن مخصوص حدودا ۲۰۰۰ کیلوگرم در متر مکعب است. گروت اپوکسی لازم است که به طور معمول به صورت قوام یافته و جاری باشد. به این صورت که نباید آب و سنگدانه آن از هم جدا باشند و به عبارتی ته نشین شود.

    لازم است که گروت اپوکسی بتواند آب ملات بتنی و سیمان را حفظ کند. در صورت استاندارد بودن و داشتن مشخصات گروت اپوکسی، با حداقل زمان ممکن به مقاومت مناسب برسد. ساخت گروت آماده در کارگاه ساختمانی دارای دانه بندی گروت مناسب نمی شود. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که از گروت های مخلوط آماده استفاده کنید. زیرا شرایط کنترل شده و فرموله شده و از پیش مخلوط شده کارخانه ای بسیار مناسب است.

    ساخت انواع گروت های اپوکسی با مقاومت بالا توسط آریو رنگ

    شرکت آریو رنگ اعتبار و سابقه زیادی در تولید انواع گروت اپوکسی و گروت پایه سیمانی دارد به طوری که زبان زد خاص و عام شده است. گروت اپوکسی های تولید شده توسط مهندسان مجرب شرکت آریو رنگ، ساخته و تولید می شود. گروت اپوکسی باید در هنگام استفاده علاوه بر داشتن همه مشخصات گروت اپوکسی، مقاومت بسیار بالایی نیز داشته باشد.

    خوشبختانه شرکت آریو رنگ توانسته است با تولید گروت اپوکسی مقاوم نظر همه مشتریان خود را جلب نماید. به دلیل اینکه در بازار انواع مختلفی از گروت اپوکسی وجود دارد. شرکت آریو رنگ به شما این موضوع را توصیه می کند که برای جلوگیری از اتلاف هزینه و انرژی خود لازم است که شرکت معتبری را انتخاب نمایید.

    شرکت آریو رنگ محصولات متنوع و با کیفیتی طبق نیاز مشتریان فراهم ساخته است. شما می توانید مشاوره با کارشناسان فروش شرکت آریو رنگ را انجام دهید و محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.