خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری


فرایند خلاقیت در معماری

فرایند خلاقیت در معماری موضوع بازدید خودم را به روند خلاقیت در معماری اختصاص می دهم. من در مورد چگونگی این روند مبتنی بر آموزش های خارجی و محلی ، تجربه من در دفاتر معماری خارجی و محلی و همچنین تجربه کاری شخصی خود صحبت خواهم کرد. فرآیند خلاقیت ممکن است برای هر معمار متفاوت باشد ، اما بر اساس تجربه گذشته من ، افکار و حقایق کلی راهنمایم را با شما به اشتراک خواهم گذاشت. این مقاله برای دانشجویان و معماران جوان مفیدتر است. مقاله به عنوان راهنما برای افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و در صنعت معماری واقعی قرار دارند ، خدمت می کند.

توصیه من به معمارانی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند یا به دانشجویانی که در ترم های پایانی خود هستند ، این است که فارغ از اینکه چه چیزی باشد ، در یک شرکت شغل بگیرند. برای این کار ، حقوق خود را کنار بگذارید و هدف اصلی خود را یاد بگیرید. به این ترتیب ، به دانشهایی دست می یابید که نمی توانید با پول یا تحصیلات بدست آورید. همانطور که بسیاری از معماران تصدیق می کنند ، هنر معماری هنری است که بین آنچه در دانشگاه تدریس می شود و آنچه در واقع اتفاق می افتد تفاوت های زیادی دارد. اگر در یافتن شغل در یک شرکت مشکل دارید ، در ساخت و ساز کار پیدا کنید. بنابراین ، شما گوشت ، خون و روح معماری را احساس خواهید کرد که در هر سیستم آموزشی یا محیط اداری قابل یادگیری نیست.

بنابراین برای تبدیل شدن به یک معمار ، باید ۳ مرحله اصلی را طی کنید. آموزش ، کار اداری و ساخت و ساز ممکن است یک یا حتی دو مورد از آنها نباشد ، اما هر سه در هر مرحله از زندگی معماری خود به معمار کمک می کنند.

علاوه بر اینکه چگونه یک اثر معماری ایجاد می شود ، برای این کار انجام می گیرد ، ابتدا باید مشتری باشد. معمار برخلاف بسیاری از انواع دیگر هنر ، معمار برای تحقق خلاقیت خود به مشتری و بودجه خود احتیاج دارد.

خود را معرفی نکنید

برای به دست آوردن مشتری در هر زمینه ای ، ابتدا باید شناخته شوید. روشهای متفاوتی جهت انجام آن وجود دارد:

روابط یا آشنایان این آشنایان می توانند به راحتی ملاقات با مشتری را برای شما فراهم کنند. اگرچه به نظر می رسد ابتدایی است ، اما گاهی اوقات سفارشات می توانند از یک دوست ، آشنای یا بستگان حاصل شوند. از طرف دیگر ، معاشرت می تواند کمک کند. دوستیابی در یک کافه ، رستوران یا باشگاه گاهی اوقات می تواند مانند تجارت باشد. اما بیش از حد به سفارشاتی که از این طریق انجام می شود اعتماد نکنید ، زیرا چنین سفارش هایی پایدار نیستند.

اینترنت : یکی از شیرین ترین نعمت های قرن ما برای تجارت است. این امکان وجود دارد که با یک پنی محبوب شوید. یا می توانید فقط با تلاش و کوشش زیاد ، بدون هیچ هزینه ای مخاطبان را در اینترنت ایجاد کنید. یکی از نزدیکترین نمونه ها این است که به لطف این وبلاگ ، که من به عنوان دانش آموز شروع کردم و اکنون می خواندم ، توانستم افکار خود را به اشتراک بگذارم و با صدها هزار نفر کار کنم. فکر می کنم هر شخص خلاق باید وبلاگ داشته باشد. علاوه بر این ، می توانید با باز کردن صفحه ای در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن پروژه های خود ، کار خود را به راحتی به جهانیان ارائه دهید. جلب مشتری از این طریق ساده و مؤثر است.

کار خوب در هر صورت ، اگر به هر کاری که انجام می دهید نزدیک شوید ، صرف نظر از مقیاس ، این کار دیگری را به همراه خواهد داشت. ایده‌آل باشید و هر کاری را که ممکن است انجام دهید ، انجام دهید.

خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری

سال و ضوابط اون مربوط به تی

طراحی ویلا
مجموعه کاخ پاسارگاد

بیایید بگوییم خودتان را معرفی کرده اید و فرصتی برای ملاقات با مشتری داشتید. البته مشتری از معماری کمتر از شما می داند ، اما او به عنوان یک انسان در محاصره معماری زندگی می کند و ایده های خاصی دارد. مهم نیست که اندیشه های او چه نقصی داشته باشد ، آنها را آشکار نکنید و تا آخر به آنها گوش دهید. در آخر ، به ما بگویید که شما چه فکر می کنید. یک کلمه در مورد پروژه نگویید. البته ، “معماری میخانه ای نیست که آن را صدا کنید.” به همین دلیل به آنها بگویید که شما باید کار کنید و ایده آل ترین گزینه را برای سفارش پس از اسکچ ها و جستجوهای مشخص ارائه می دهید.

ارزیابی مورد نیاز از اندازه گیری از

بخش بسیار مهم مسئله برای هر دو طرف ارزیابی مادی کار انجام شده است. در بعضی موارد ، مشتریان ابتدا قیمت را پس از سلام کردن تقاضا می کنند. بهترین روش برای ارزیابی ، تجزیه و تحلیل ترتیب است:

مهمترین سؤالاتی که هنگام تجزیه و تحلیل سفارش در کشور ما مطرح می شود عبارتند از:

– مشتری چه می خواهد؟

– بودجه کل چیست؟

– محدودیت زمانی چیست؟

اولین مسئله چیزی است که مشتری می خواهد. یک کتاب ثبت نام داشته باشید ، خواسته های مشتری را ضبط کنید. به عنوان مثال ، اگر به یک پروژه خانه احتیاج دارید ، بپرسید که چند نفر در این خانه زندگی می کنند ، مشاغل سرنشینان چیست و چند سال دارند؟ بیایید بگوییم این یک خانواده جوان با ۲ فرزند است. یک لیست کوچک به طور خودکار ظاهر می شود.

– آشپزخانه

– سالن

– اتاق خواب اصلی

– حداقل ۱ اتاق کودک

– S / Q (محل اتصال بهداشتی)

برای مثال از موارد اضافی بخواهید ، اگر حیاط خانه ، استخر ، گاراژ ، تراس ، پاسیو ، کباب است و حتی اگر سگ یک سقف بخواهد ، همه آنها را ثبت کنید. سپس فیلم مربع همه اتاقها را بخواهید. به عنوان مثال ، آیا آشپزخانه ۲۰ متر مربع در متر کافی است؟ لطفاً جواب فیلم مربع همه اتاق های دیگر را مشخص کنید. در پایان مشخص خواهد شد که مشتری چقدر می خواهد. طبق اصول خود شماره را براساس قیمت ضرب کنید.

خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری

شماره ۲ – در مورد بودجه کل مشتری سؤال نکنید. طراحی بودجه بدون دانستن آن درد در الاغ است. تجربه ساخت و ساز لازم است تا احساس کنید هزینه هر پروژه در هر بودجه چگونه خواهد بود. شما آن را آهسته یاد خواهید گرفت. اما برای اینکه علاقه مند باشید می توانید در اینترنت جستجو کرده و قیمت پروژه های محبوب را پیدا کنید. البته قیمت معماری نمادین می تواند فوق العاده باشد ، اما ایده خوبی را به شما می دهد. همچنین با یک پیشکسوت محلی یا سازنده صحبت کنید. احساس راحتی کنید و تمام هزینه ها را بپرسید و یاد بگیرید.

در کشورهای توسعه یافته ، ادارات رسمی معماری دارای برنامه های محاسبه در سطح کشور هستند. این برنامه ها همه سطح دشواری پروژه را شامل می شود ، از سایت ساخت و ساز تا آب و هوا ، جغرافیا و الزامات سفارش. علاوه بر این ، بندهایی در مورد تعهداتی که معمار برعهده دارد وجود دارد. پس از پر کردن حدود ۳۰-۳۵ مورد ، “کمترین قیمت کسر می شود”. به عبارت دیگر ، حداقل هزینه این پروژه چقدر باید باشد تا بتوانید موارد ذکر شده را با یک تیم عادی پیاده سازی کنید؟ متأسفانه چنین برنامه ای در کشور ما وجود ندارد ، اما من به عنوان  اویم شاهانه برای ایجاد آن برنامه های خاصی دارم. امیدوارم که بتوانیم ظرف یک سال آینده چنین برنامه ای را برای کشورمان برقرار کنیم.

مسئله کلیدی سوم  زمان است. زیرا معمار شخصی است که وقت خود را می فروشد و درآمد کسب می کند. زمان همه چیز برای معمار است. تولید تمام ایده ها ، طرح های جستجو ، تحقیقات بازار ، کنترل و غیره. همه مشمول زمان هستند. اگر مشتری سریع پروژه را بخواهد ، مبلغی که به معمار پرداخت می شود افزایش می یابد ، زیرا کارهای زیادی باید در مدت زمان کوتاهی انجام شود. هم به عنوان یک تیم و هم به صورت جداگانه.

طراحی ویلا
ضوابط و معيارهای احداث فضای سبز شهری (1)

عجله نکنید که به این سؤال پاسخ دهید که پروژه چقدر طول خواهد کشید. حتی یک روز هم به این فکر کنید. ببینید که کار قدیمی شما در این مدت چه مدت طول کشیده است. به فرصت هایی که در اختیار شما است نگاه کنید و اگر پروژه های دیگری دارید ، براساس مرحله ای که در آن قرار دارید ، یک زمان تعیین کنید. به طور کلی ، با ضرب کردن زمانی که در ذهن دارید ۲ ضرب کنید و جواب دهید. به عنوان مثال ، اگر می توانید طراحی معماری یک خانه را در ۱ ماه تکمیل کنید ، بگویید ۲ ماه. روند طراحی معمولاً بیشتر از آنچه تصور می شود طول می کشد.

خلاقیت در معماری

ارزیابی مورد نیاز از اندازه گیری از سیاست از تیتانیم

به دلیل کمبود برنامه های محاسبه ای که در مورد آن صحبت می کنیم ، سیاست ارزیابی بسیاری از شرکت ها در کشور ما در متر مربع محاسبه می شود. معمولاً مقدار مشخصی تا ۱۰۰ مربع در نظر گرفته می شود ، مقدار نسبتاً کم ۱۰۰ تا ۳۰۰ و مقدار کمتری بیش از ۳۰۰ است. در این حالت ، یک اصل استاندارد قیمت وجود دارد. بهترین راه پرداخت به صورت اقساطی است. بسیاری از شرکتهای معماری با شروع کار ۴۰٪ از کل هزینه را شروع می کنند و ۳۰٪ باقی مانده را هنگام واگذاری پروژه دریافت می کنند. پس از تمام کار ، آخرین پرداخت ۳۰٪ انجام می شود.

توصیه من به مبتدیان این است که بیش از حد مورد توجه قرار نگیرند ، هر پروژه ای که می سازید شما را یک قدم جلوتر خواهد برد. از طرف دیگر ، سفارشاتی که معمولاً رایگان یا با هزینه اندک هستند ممکن است با شکست مواجه شوند. بنابراین بسیاری از مردم فکر می کنند که این پرونده بی ارزش و غیرمسئولانه است. قادر باشید هنر و خودتان را به درستی ارزیابی کنید. حتی اگر با تخفیف یا در هوا کار می کنید ، جدی بودن خود را از دست ندهید.

  1. رازی سال، آشنایی

پس از دستیابی به توافق از نظر زمان و قیمت ، لازم است با منطقه آشنا شوید. به محلی که ساختمان در آن قرار دارد بروید. نکاتی که باید در این زمینه در نظر بگیرید:

– کدام سمت شمال است؟

– ساختمانهای همجوار چقدر و چقدر بلند هستند

– در صورت وجود ساختمان ها و درختان موجود در منطقه را ضبط کنید

– منطقه را اندازه گیری کنید

– از منطقه عکس بگیرید

با این اطلاعات می توان یک پروژه طراحی را شروع کرد. البته اینها نکات فنی هستند. تاریخ ، مردم ، آینده و غیره در مکانی که در آن هستید. جمع آوری اطلاعات در مورد. هر اطلاعات کمی در مورد فضا و نظم ایده های جدیدی را به ارمغان می آورد.

پروژه طرح از

پروژه طراحی مرحله ای است که منعکس کننده موقعیت ساختمان در محل ، محل قرار گیری اتاق ها و اندازه کل ساختمان است. ما می توانیم این مرحله را به دو بخش تقسیم کنیم. پروژه اسکچ برای ارسال پروژه به مشتری و دریافت مجوز ، و یک طرح طراحی برای ارسال به مرجع اجرایی ناحیه ای که ساختمان در آن قرار دارد.

خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری

بیایید با مرحله اول شروع کنیم. در بسیاری موارد ، معماران جوان پروژه ها را مستقیماً بر روی رایانه شروع می کنند. خیلی کارآمد نیست ، زیرا به دور از خلاقیت است. ایجاد ساختمان با کامپیوتر به معنای معماری نیست. یک معمار هنرمندی نیست که از یک کامپیوتر درآمد کسب کند ، یک رایانه فقط در مرحله نهایی لازم است. در فرآیند خلاقیت به یک مغز ، چشم ، قلب و دست نیاز دارید. کامپیوتر به سادگی یک نسخه دیجیتالی از کاغذ و مداد است. برای یک ایده واقعی ، شما نیاز به دانش معماری دارید – دانش تجربه جهانی ، دانش نظری ، تاریخی ، اجتماعی و هنری.

طراحی ویلا
انسان طبیعت معماری

ابتدا می توانید آنچه را که لازم دارید بر روی یک تکه کاغذ بنویسید و منطقه را خراش دهید. سپس ورودی ها و خروج از منطقه ، جهت آب و هوایی ساختمان و غیره. با در نظر گرفتن چیدمان اتاق ها می توان خراش داد. هنگامی که عملکرد و گردش ساختمان طبیعی باشد ، می توان طرحی را ترسیم کرد ، البته در مقیاس تقریبی. سپس اولین آشنایی با ساختمان با ترسیم هر اتاق و حجم ساختمان به طور کلی به صورت هندسی خالص شکل می گیرد. سپس می توانید از کل حجم به جزئیات بروید. درها ، پنجره ها ، اختلاف ارتفاع ، پله ها و غیره پس از کار بر روی جزئیات معماری ، می توان به حجم کلی ساختمان بازگشت و کل ترکیب را در نظر گرفت. اگر طرح و عناصر نما به صورت موازی کار شوند ، روند موفقیت آمیز تر خواهد بود.

به این فکر کنید ، در این مرحله من تمام جملات را در آینده نامعین می نویسم. یعنی من از جملات “ضروری” استفاده نمی کنم. این مرحله باید همانطور که از درون هر شخص خلاق حاصل می شود ادامه یابد (در این حالت “خاصیت” به طور کامل استفاده می شود). آنچه من به اشتراک می گذارم راهی است که من از تجربه خودم رفتم. که در تجربه قبلی من خود را در کار واقعی اثبات می کند.

به محض اتمام راه حل برنامه ، به گزینه دوم فکر کنید. پس از اتمام آن ، دیگری. در این حالت ، می توان اطمینان حاصل کرد که برنامه ریزی ایده آل طبق سفارش چیست. به یاد داشته باشید که معماری مانند غذا است ، زمان پخت و پز خاص خود را دارد ، اگر در مدت زمان کوتاهی آن را بپزیم ، بی مزه خواهد بود. برای اینکه ساختمان کاملاً خودران باشد ، باید روی آن بازی کنید ، از حجم زیاد تا تغییرات میلی متر.

برای هر جزئیات ساختمان یک طرح جداگانه بکشید تا فرم کاملاً درک شود. حتی فقط فضای داخلی ساختمان را که به معماری داده اید ، توصیف کنید ، حجم داخلی را حس کنید ، یک طرح مبلمان تهیه کنید و ببینید که اتاقهایی که در حال برنامه ریزی کار می کنید چگونه است. پس از یک پروژه معماری به درستی طراحی شده ، طراحی داخلی ۵۰٪ حل شده است.

مدل

کار مدل ، که در کشور ما بسیار محبوب نیست ، برای معماری بسیار مهم است. ما می توانیم مدل ها را به ۲ قسمت تقسیم کنیم. مدل های مورد نیاز خود معمار و مدل های مورد نیاز مشتری. شکل اول از لحاظ فهم کامل از مزیت ارزشمندی برخوردار است. در پروژه هایی که بدون چیدمان طراحی شده اند فریب حجمی علیه خودتان رخ خواهد داد. از آنجا که درک کامل از حجم در هواپیما غیرممکن است. با این وجود ، می توان حجم واقعی را از طریق مدل احساس کرد.

خلاق معماری

مدل های طراحی شده برای مشتری معمولاً در پروژه هایی با اهمیت ایالتی یا چند بودجه ای اهمیت دارند ، به طوری که سرمایه دار یا تصمیم گیرنده نهایی پروژه را به شکلی بالغ می بیند و می فهمد. پروژه های کم بودجه نیازی به یک مدل ندارند ، زیرا کار طراحی نیاز به وقت و هزینه زیادی دارد ، اما معماران جوان ، هر چقدر هم که هر پروژه ابتدایی باشد ، در روند خلاقانه به آنها کمک می کنند.

آماده سازی ارائه

بیایید بگوییم که طرح و ابعاد کلی ساختمان مشخص شد. اکنون نوبت شماست که آن را به عنوان ارائه تهیه کنید تا بتوانید به طور کامل پروژه را برای مشتری توضیح دهید. در این مرحله به یک طراح گرافیک نیاز خواهید داشت. از آنجا که هرچه آلبوم عالی تر باشد ، مشتری مشتاق تر خواهد شد.

می توان حجم کلی ساختمان را با دست ترسیم کرد. اگر نقشه ها را با طراحی اتوکد (یا نرم افزار دیگر) ارائه دهید ، کار شما اثر حرفه ای تری خواهد داشت. ارائه طرحی که نوعی کار فنی است ، به سبک فنی و نمای هنری تر در قالب یک اثر ، جلوه کلی را تقویت می کند. اطلاعات گسترده هر دو طرف باعث افزایش اعتبار معمار می شود.

طراحی ویلا
پنج ساختمان معروف معماری

برای این کار هر روز و هر روز مهارتهای طراحی خود را توسعه دهید. با صنایع دستی معماران خارجی آشنا شوید ، فیلم ها را تماشا کنید ، قوانین را بیاموزید ، دائماً تجربه را بدست آورید تا طرح های دستی شما آثار باشد نه کار کودکان. در این مرحله مشتری خواهید دید که شما چقدر توانمند هستید و اطمینان حاصل کنید که مبلغ صرف شده بیهوده نیست.

خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری

سال و ضوابط، شرایط

پس از ارائه ، ممکن است مشتری بخواهد برخی از موارد را تغییر دهد. یا ممکن است او اصلاً ایده را دوست نداشته باشد. در این حالت ، هیچ گونه ناراحتی اجازه ندهید. سعی کنید در مورد مزایای ساختمان صحبت کنید. گویی که شما معمار پروژه نیستید ، به عنوان یک دوست به او توصیه کنید. اگر نیاز به تغییر دارید ، وقت خود را برای تجدید نظر در مورد نکاتی که دوست ندارید ، بکار بگیرید. اگر این تغییرات واقعاً تأثیر مثبتی در پروژه دارند ، آن را تغییر دهید. اگر این اثر منفی خواهد گذاشت ، سعی کنید از عقیده خود دفاع کنید. اگر ایده شما واقعاً مفید است و می توانید آن را به طور کامل ارائه دهید ، هیچ مشتری نمی خواهد آن را تغییر دهد.

شما می توانید نتیجه نهایی را با برنامه های سه بعدی آماده کنید تا آن را به طور کامل از نگاه مشتری تحریک کنید.

طرح دوم پروژه برای تهیه

پس از توافق با مشتری ، پیش نویس دوم آماده شده است که توسط دستگاه اجرایی محلی تأیید شود (حرف اول و دوم برای خود ما است ، فقط نام پیش نویس در سند ذکر شده است). در این مرحله ، پروژه شما در صفحات مطابق با استانداردهای تهیه شده توسط قدرت اجرایی جمع آوری می شود. این صفحات حاوی اطلاعاتی مانند مشتری ، معمار اصلی پروژه ، تاریخ ، امضا ، مهر و موم هستند. وقتی صحبت از امضاها و مهرها می شود ، این مسئله در مورد معماران دارای مجوز صدق می کند. معماران بدون مجوز نمی توانند بدون امضای ، مهر و کپی پروانه ، پروژه ای را به دستگاه اجرایی ارائه دهند.

پروژه طراحی شامل منطقه ای است که ساختمان در آن قرار دارد ، یعنی طرح کلی ، نقشه های کف ، بخش ها ، نماها ، در صورت وجود ، ساختمان های جانبی – در همه ابعاد و تصاویر سه بعدی. ۳ نسخه از این آلبوم ساخته شده است. ۲ مورد از آنها به اختیارات اجرایی داده می شود و ۱ مورد در اختیار مشتری است.

پروژه کار از آماده سازی

هنگام اخذ پروانه ساخت ، مرحله بعدی تهیه یک طرح کاری ساختمان است. اول از همه ، اجازه دهید مسئله اجازه را روشن کنیم. مجوز را باید از طریق معاینه توسط وزارت امور اضطراری بدست آورید ، اما این مجوز (که از استانداردها فراتر نمی رود) برای خانه های فردی لازم نیست بلکه بیشتر برای بررسی ساختمان های عمومی و اخذ پروانه ساخت است. طرح طرح خانه های منفرد فقط برای اهداف هشدار دهنده باید به مقامات اجرایی محلی ارسال شود. طبق قانون ساخت و ساز مسکن ، قدرت اجرایی در صورت عدم وجود نقص اطلاع می دهد ، در صورت عدم یافتن آن ، کار می تواند پس از مدت معینی (۳۰ روز پس از تحویل) آغاز شود.

پروژه کاری شامل موارد زیر است:

– انتساب طراحی – بر خلاف یک پروژه طراحی ، طرح ها ، بخش ها ، نما و جزئیات باید در همه ابعاد تهیه شده و حتی ابعاد میلی متر نیز به طور واضح به سازندگان داده شود تا هیچگونه صنعتگر و یا سرپرست سوالی در حین اجرا نداشته باشد.

طراحی ویلا
طراحی سه بعدی مقرنس در تردی مکس

– توپوگرافی – اندازه گیری مرزها و تسکین منطقه. پس از اندازه گیری امداد ، موقعیت ساختمان (برنامه ریزی عمودی) ، در صورت نیاز به تراز کردن زمین و غیره ، زمین را به چه صورت گرفته و اضافه کنید. مسائل باید حل شود

– زمین شناسی – مطالعه لایه های خاک. طراح در مورد لایه های خاک تحقیق کرده و تدابیر برنامه ریزی می کند تا خاک بتواند وزن ساختمان را تحمل کند و پس از مدت زمان مشخصی زمین لغزش و رانش زمینی وجود نداشته باشد.

– نظر زمین شناسی

– برنامه کلی – مکان هر ساختمان در سایت و محل قرارگیری سایر عناصر در امتداد سایت طبق برنامه جامع.

– ساخت ساختمان . در این حالت با در نظر گرفتن حجم کلی ساختمان و زمین ، محل و اندازه عناصر سازه ای که در ساختمان قرار خواهند گرفت مشخص می شود. در این حالت ، معمار باید اسکلت ساختمان ارائه شده توسط طراح را با طرح طرح خود مقایسه کند و از عدم وجود مشکلات زیبایی شناختی یا عملکردی اطمینان حاصل کند.

– طرح برق (منبع تغذیه). اگر خطوط برق یک طراحی داخلی باشد ، داخلی ، اگر منظر یک منظره باشد ، کلیه اتصالات برقی و خطوط ساختمان به طور همزمان نمایش داده می شوند.

– لوله کشی . تمام خطوط لوله و اتصالات نشان داده شده است.

– خطوط گاز . با توجه به پهنه‌بندی عملکردی ساختمان ، مشخص شده است که خط لوله گاز از کجا عبور خواهد کرد.

– دستگاه های ضد حریق . اگر یک ساختمان عمومی باشد ، دستگاه ها و خطوط محافظت در برابر حریق وجود دارد که استانداردهای تعیین شده توسط کارشناسان را برای تصویب کنترل وزارت امور اضطراری تعیین می کنند.

– فراست . برق ، آب ، تهویه و غیره که از داخل ساختمان عبور می کنند. معادن طراحی شده برای خطوطی مانند.

– ژنراتور . صفحه کنترل و کنترل پنل در کدام قسمت از میدان نشان داده شده است؟

– مخازن آب . در صورت وجود استخر ، مشخص می شود مخازن جداگانه ای برای آب آشامیدنی و آبیاری برای ساخت کجا ساخته شود.

–  طرح خط فاضلاب

– طرح عایق

– سفارش . دستور مالکیت زمین از اختیارات اجرایی منطقه

– تصویب پروژه طرح

– نامه . نامه ای از اختیارات اجرایی جهت ارسال برای معاینه

– پروژه سازمان ساخت و ساز

– نظر وزارت امور اضطراری

– عمل جدایی و

– مجموعه توضیحات کلی.

خلاقیت در معماری

خلاقیت در معماری

پس از ارسال کلیه اسناد به مراجع ذیربط ، از همه آنها بازخورد مثبتی باید بدست آید (برای ارتباط با گاز ، آب ، برق ، فاضلاب و غیره باید بازخورد حاصل شود). فقط در این صورت می توان ساخت و ساز را آغاز کرد.

یک پروژه کاری ممکن است برای شخص خلاق به اندازه کافی کسل کننده به نظر برسد ، اما برای اتمام کامل یک پروژه ، موارد ذکر شده باید در نظر گرفته شود و همه این موارد باید از قبل با نظارت معمار انجام شود تا ظاهر نهایی پروژه حفظ شود.

کنترل معمار-نویسنده هر پروژه برای آن پروژه غیر قابل تعویض است. او در هنگام توافق با مشتری از شما خواهان کنترل خواهد بود ، حتی اگر این کار را نکند ، شما باید بر اهمیت این امر تأکید کنید. نظارت معماری حداقل یک بار در هفته می تواند طبیعی تلقی شود. بدون آن ، استاد ، سرپرست ممکن است پروژه را نادرست بخواند یا به راحتی راه حلی برای مشکل پیدا کند و پروژه را تغییر دهد و این به شهرت شما آسیب برساند. بنابراین ، تا زمان اتمام پروژه ، کنترل معماری را انجام دهید.

به نظر من ، برای به دست آوردن عنوان معمار ، باید نه تنها مدرک دیپلم ، بلکه همه این مراحل را از ابتدا پشت سر بگذارید. فقط در این حالت ، عنوان معمار را می توان به دست آورد.

معماری

خلاقیت در معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *