×
×

فرانک لوید رایت | آثار فرانک لوید رایت | سبک معماری فرانک لوید رایت

  • کد نوشته: 18080
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای فرانک لوید رایت | آثار فرانک لوید رایت | سبک معماری فرانک لوید رایت بسته هستند
  • زندگی و حرفه معماری فرانک لوید رایت به گزارش طراحی سینما : فرانک لوید رایت بخاطر حرفه طولانی و موفق خود مشهور است و به دلیل آوردن معماری آمریکایی به مخاطبان بیشتر به او اعتبار زیادی داده اند. تأثیر دنیای طبیعی در خلاقیت های منحصر به فرد او مشهود است ، جایی که وی با موفقیت […]

    فرانک لوید رایت | آثار فرانک لوید رایت | سبک معماری فرانک لوید رایت

    زندگی و حرفه معماری فرانک لوید رایت

    به گزارش طراحی سینما : فرانک لوید رایت بخاطر حرفه طولانی و موفق خود مشهور است و به دلیل آوردن معماری آمریکایی به مخاطبان بیشتر به او اعتبار زیادی داده اند.

    تأثیر دنیای طبیعی در خلاقیت های منحصر به فرد او مشهود است ، جایی که وی با موفقیت صنعتگری را با فناوری ترکیب کرد تا طرح های خود را در دسترس قرار دهد.

    فرانک لوید رایت به طور فعال در طراحی فضای داخلی ساختمان های خود مشارکت داشت ، مبلمان و سایر عناصر سفارشی مانند شیشه های رنگی را ارائه می داد. از خانه Fallingwater در پنسیلوانیا گرفته تا موزه Solomon R. Guggenheim در نیویورک ، سازه های برجسته فرانک لوید رایت به مکان های مهم تاریخی تبدیل شده اند.

    در اینجا ما در مورد زندگی و حرفه یک معمار انقلابی بدون شک بحث می کنیم.

    زندگینامه فرانک لوید رایت

    • تاریخ تولد: فرانک لوید رایت در 8 ژوئن 1867 متولد شد.

    • ملیت: آمریکایی.

    • شغل: معمار ، طراح داخلی ، نویسنده و مربی.

    • والدین: ویلیام کاری رایت ، آنا لوید جونز

    • تمرین: معماران وابسته Taliesin

    • وب سایت: https://franklloyswright.org

    خلاصه

    فرانک لوید رایت (8 ژوئن 1867 – 9 آوریل 1959) به دلیل طراحی های معماری و همچنین به دلیل تاسیس خود به عنوان نویسنده ، مربی و طراح داخلی مشهور بود.

    فرانک لوید رایت نقشی اساسی در ایجاد انقلابی در طراحی ساختمان ها در ایالات متحده آمریکا ایفا کرد و با 1111 اثر معماری از انواع مختلف که 532 مورد از آنها به اتمام رسید ، نمونه کارهای گسترده ای را پشت سر گذاشت.

    فرانک لوید رایت فلسفه ای را آغاز کرد که از آن با عنوان معماری ارگانیک یاد می کرد ، که اعتقادی به اتصال ساختارهای معماری به بشریت و اطراف آن بود.

    فعالیت وی بیش از هفت دهه طول کشید ، جایی که او شرکت خود را تأسیس کرد و یک جنبش معماری معروف به سبک مدرسه Prairie را پیشگام کرد. وی همچنین به مفهوم خانه Usonian در شهر براداکر رسید که نمایانگر ایده متمایز وی برای برنامه ریزی شهری در آمریکای شمالی بود.

    به غیر از خانه ها ،  فرانک لوید رایت همچنین موزه ها ، کلیساها ، آسمان خراش ها و دفاتر منحصر به فرد را در میان سایر سازه ها طراحی کرد. او چندین کتاب و مقاله نوشت ، در حالی که اغلب سخنرانی می کرد.

    کار انقلابی رایت منجر به شناخته شدن وی از سوی م Instituteسسه معماران آمریکا به عنوان “بزرگترین معمار آمریکایی در تمام دوران” شد.

    10 واقعیت فرانک لوید رایت

    • مادر رایت مهد کودک خود را با حکاکی های کلیساهای جامع مختلف انگلیسی که از یک نشریه تهیه شده بود تزئین کرد.

    • اولین رایت قبل از عزیمت به کار در شرکت Adler & Sullivan در شیکاگو به عنوان طراح در جوزف لیمن سیلزبی کار می کرد.

    • رایت به طرز مشهوری از عضویت در انستیتوی معماران آمریکا (AIA) خودداری کرد و حتی اظهار بیزاری نسبت به این سازمان کرد.

    • در سال 1926 ، وی دستگیر و به اتهام نقض قانون مان ، شرطی که حمل و نقل بین ایالتی زنان را برای اهداف غیراخلاقی ممنوع می کند ، متهم شد.

    • تا زمان مرگش ، رایت تجارت موفقیت آمیزی را در زمینه چاپ بلوک ژاپنی انجام داد.

    • رایت یک سال زندگی و تمرین خود را رها کرد تا در سال 1909 با ماما بورتویک چنی وقت بگذارد.

    • یک خدمتکار ناراضی در املاک تالیسین فرانک لوید رایت محل زندگی این ساختمان را سوزاند و سپس اقدام به قتل هفت نفر در داخل ساکن کرد.

    • او برای کار در کمیسیون های مستقل ، که تخلف از قرارداد او بود ، از کارفرما و مربی خود ، لوئیس سالیوان جدا شد.

    • او حتی در سالهای آخر زندگی خود به طور فعال در تمام جنبه های کاری خود شرکت می کرد و به طور منظم برای نظارت بر ساخت موزه گوگنهایم به نیویورک سفر می کرد.

    • در حالی که در مراحل ساخت Taliesin بود ، دو پروژه قابل توجه به فرانک لوید رایت سفارش داده شد: هتل امپریال در توکیو و باغ های میدوی در هاید پارک ، Southside Chicago.

    خانه آبشار

    خانه آبشار

    خانواده

    فرانک لوید رایت در 8 ژوئن 1867 در مرکز ریچلند ، ویسکانسین متولد شد. پدر وی ، ویلیام کری رایت ، یک واعظ و موسیقی دان دوره گرد بود و مادرش ، آنا لوید جونز ، معلمی بود که از یک خانواده بزرگ ولزی استقبال می کرد در منطقه دره واقع در نزدیکی Spring Green در ویسکانسین.

    ویلیام رایت با ریشه در ماساچوست ، در ابتدا به عنوان وزیر باپتیست کار می کرد ، بعداً به ایمان اتحاد خانواده همسرش روی آورد.

    جنکین لوید جونز ، یکی از برادران آنا و عموی رایت ، نقشی اساسی در گسترش ایمان وحدت طلبانه در غرب میانه ایالات متحده داشت. او چهار خواهر و برادر داشت: مگینل رایت انریت ، جورج رایت ، چارلز رایت و مری جین رایت پورتر.

    اوایل زندگی

    مطابق شرح حال وی ، آنا ، مادر رایت ، مهد کودک خود را با حکاکی های مختلف کلیساهای جامع انگلیسی که از یک نشریه تهیه شده بود ، تزئین کرد تا جاه طلبی او را در معماری پرورش دهد.

    آنا در دوران کودکی بلوک های آموزش رایت را خریداری کرد ، معروف به هدایای فروبل ، برای بازی با آنها. شکل این بلوک ها هندسی بوده و می توان آنها را در ترکیبات مختلفی مونتاژ کرد و ترکیبات 3-D را تشکیل داد. رایت گفته است ، این تمرینات اولیه بر روی روش او برای طراحی تأثیر داشته است ، از این رو وضوح هندسی در بسیاری از ساختمان های او وجود دارد.

    به دلیل کشمکش های مالی خانواده رایت ، آنها قبل از استقرار در مدیسون ، جایی که پدر فرانک لوید رایت به عنوان معلم موسیقی کار می کرد ، از ویموث به اسپرین گرین نقل مکان کردند.

    ویلیام و آن در سال 1885 طلاق گرفتند ، که این مسئله مشکلات مالی آنها را حتی دشوارتر کرد. ویلیام بلافاصله پس از طلاق ویسکانسین را ترک کرد و رایت ادعا کرد دیگر هرگز پدرش را نمی بیند.

    تحصیلات

    دوران دبیرستان فرانک لوید رایت در دبیرستان مدیسون گذشت. اگرچه مشخص نیست که وی فارغ التحصیل شده است. وی از سال 1886 به عنوان دانشجوی خاص در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون حضور یافت.

    وی زمانی که در آنجا بود بخشی از برادری فی دلتا تتا بود و به مدت دو ترم در کلاسهای نیمه وقت شرکت کرد. وی از نزدیک با آلن دی کانور که استاد مهندسی عمران در این مسسه بود ارتباط برقرار کرد.

    رایت بدون کسب مدرک دانشگاه را ترک کرد ، اگرچه در سال 1955 دکترای افتخاری هنرهای زیبا را از این مسسه دریافت کرد.

     

    تلییزن وست

    تلییزن وست

    آموزش و تأثیرات اولیه

    رایت در جستجوی کار در سال 1887 به شیکاگو نقل مکان کرد. اولین کار او به عنوان طراح در شرکت معماری جوزف لیمن سیلزبی بود. رایت تجربه قبلی با سیلزبی را داشت ، زیرا به عنوان سرپرست ساخت و ساز در نقشه کلیسای وحدت در سال 1886 برای خانواده فرانک لوید رایت در Spring Green کار کرده بود.

    در حالی که با سیلزبی بود ، رایت با سیسیل کروین ، یک طراح دیگر که برای سیلزبی کار می کرد ، دوست شد و تا زمانی که خانه ای برای خود پیدا نکرد با او زندگی کرد.

    رایت از سیلزبی به Beers ، Clay و Dutton نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان طراح کار کرد. او احساس کرد که برای کارهایی که در سیلزبی انجام داده به او دستمزد کافی داده نمی شود ، اما پس از اینکه فهمید هنوز برای انجام کار طراحی ساختمان قصدی ندارد ، پس از پیشنهاد افزایش حقوق برای سیلزبی کار خود را آغاز کرد. .

    با وجود سبک های معماری ویکتوریایی و احیاگرایی که در Silsbee پایه اصلی بود ، رایت آرزو داشت که در طراحی های خود مترقی تر باشد.

    رایت وقتی به استخدام شرکت معماری معتبر Adler & Sullivan درآمد شغل بعدی خود را پیدا کرد.

    در طی مدت حضور در آنجا ، رایت با دیگر طراحان برنامه سازگار نبود ، اما او با لوئیس سالیوان ، یکی از شرکا ، که مسئولیت طراحی قابل توجهی به او داد ، همکاری نزدیک داشت.

    در سال 1889 در 22 سالگی ، رایت با کاترین لی “کیتی” توبین ، که در کلیسای All Souls ملاقات کرده بود ، ازدواج کرد.

    سالیوان برای کمک به زوج جوان از نظر مالی ، 5000 دلار وام و یک قرارداد کار پنج ساله به فرانک لوید رایت اعطا کرد. رایت با استفاده از پولی که دریافت کرد ، در حومه پارک اوک چیزهای زیادی خریداری کرد و وی املاک موجود احیای گوتیک را به مادرش داد ، در حالی که یک خانه کوچکتر به سبک زونا در کنار آن برای او و همسرش ساخته شده بود.

    در هنگام کار ، رایت به مقام رئیس پیش نویس مسئول رسیدگی به تمام وظایف طراحی مسکونی رسیده بود. آدلر و سالیوان معمولاً خانه ای را طراحی نمی کردند ، اما بنا به درخواست چند مشتری منتخب از پروژه های تجاری خود ، آنها را ملزم می کردند.

    رایت وقتی در دفتر بود در کمیسیون های اصلی کار می کرد و عصرها و آخر هفته در استودیوی خانگی اش روی خانه طراحی می کرد. اگرچه رایت در طراحی خانه های مسکونی اعتبار کامل را قائل بود ، اما تأثیر سبک معماری سالیوان در فرم و نقوش سازه ها مشهود بود.

    علیرغم وامی که رایت از سالیوان دریافت کرد ، وضعیت مالی او اغلب تا حدودی به دلیل سلیقه گران قیمت در وسایل نقلیه و کمد لباس وخیم بود.

    برای پرداخت بدهی هایی که جمع کرده بود ، رایت چندین کمیسیون مستقل را بدون اطلاع کارفرمایان خود به عهده گرفت. این خانه های طراحی شده به طور مستقل از معماری غالب آن زمان متمایز بودند ، و هر واحد بر روی اندازه گیری هندسی ساده تأکید داشت و شامل ویژگی هایی مانند نقشه های کف باز و پنجره های افقی بود.

    سالیوان با کشف اینکه رایت فعالیت های مستقلی را دنبال می کند ، در سال 1893 او را رها کرد زیرا قرارداد 5 ساله خود را نقض می کرد. عزیمت سخت رایت شکافی بین او و سالیوان ایجاد کرد که نزدیک به دو دهه به طول انجامید. با این حال ، این فرانک لوید رایت را ترغیب کرد که خودش شاخه بگیرد.

     

    کالج جنوبی فلوریدا

    کالج جنوبی فلوریدا

    حرفه معماری فرانک لوید رایت

    رایت پس از ترک آدلر و سالیوان ، فعالیت معماری خود را در ساختمان شیلر واقع در خیابان راندولف مستقر کرد. وی سپس در ساختمان تالار استین وی نقل مکان کرد و با دویت اچ پرکینز ، میرون هانت و رابرت سی اسپنسر جونیور در فضا اشتراک گذاشت.

    این معماران با الهام از جنبش هنرها و صنایع دستی و همچنین فلسفه های لوئیس سالیوان ، با همکاری دانشکده Prairie School را ایجاد کردند.

    بعداً ماریون ماهونی ، یک معمار زن مجاز که پنجره های شیشه ای سرب دار ، مبلمان و سایر ویژگی های سازه های رایت را طراحی کرد ، به آنها پیوست.

    پروژه فرانک لوید رایت

    در روزهای ابتدایی کار وی ، پروژه هایی که توسط رایت انجام می شد از دو مدل مشخص پیروی می کردند.

    اولین کمیسیون مستقل وی خانه ویلیام اچ وینسلو بود که با تأکید بر خطوط افقی و هندسه ساده که با عناصر طرح های سالیوان ترکیب شده بود ، توجه محلی را به خود جلب کرد.

    از دیگر خانه هایی که در همین حالت طراحی شده اند می توان به آپارتمان های Francis ، Rollin Furbeck House ، Husser House و Heller House اشاره کرد. رایت همچنین خانه های معمولی بیشتری را طراحی کرد ، از جمله خانه مور ساخته شده به سبک Tudor Revival و خانه باگلی ساخته شده به سبک معماری احیا مستعمره هلندی.

    از سال 1900 ، فرانک لوید رایت روی خانه های مسکونی کار می کرد که استانداردهای سبک دشت را تعیین می کردند.

    این خانه ها با سقف های کم ارتفاع ، کمبود زیر شیروانی یا زیرزمین ، برآمدگی های عمیق و پنجره های پنجره ای که به صورت ردیف های طولانی مرتب شده اند و بیشتر به مضامین افقی افزوده شده اند ، متمایز شده اند.

    سازه های برجسته ای که به سبک Prairie ساخته شده اند ، شامل خانه داروین D. Martin در Buffalo ، نیویورک (1903) ، خانه Avery Coonley واقع در Riverside ، Illinois (1907) و خانه Frederick Robie در Chicago (1908) است.

    به غیر از خانه های مسکونی ، رایت ساختمانهای عمومی را نیز طراحی کرده است ، از جمله برجسته ترین آنها می توان به فصل آلفا دلتا فی (10) کرنل ، مدرسه خانگی هیل ساید در اسپرینگ گرین ، ویسکانسین (1902) و معبد وحدت (1905) واقع در پارک اوک ، ایلینوی.

    او یکی از اعضای معبد وحدت و یک یونیتر مادام العمر بود ، که به او پیشنهاد همکاری در بازسازی معبد وحدت هنگام سوختن را داد.

    دیگر ساختمانهای عمومی مهم در اوایل کار وی شامل ساختمان اداری لارکین (1905) ، مسافرخانه ژنو (ویسکانسین ، 1911) ، باغ های میدوی (ایلینوی ، 1913) ، غرفه پارک ملی بانف (کانادا ، 1914) و هتل امپریال ( ژاپن ، 1922)

    پس از بازگشت از ژاپن ، فرانک لوید رایت از روش طرح بلوک نساجی استفاده کرد که در خانه میلارد (کالیفرنیا ، 1923) ، خانه انیس ، خانه ساموئل فریمن و فروشگاه استور (1923) استفاده کرد.

    خانه رابی

    خانه رابی

    پروژه های کلیدی

    1. خانه Fallingwater

    Fallingwater به عنوان موفقیت برجسته رایت در نظر گرفته می شود که بحث معماری ارگانیک باشد.

    رایت در سال 1934 با صاحبان ، ادگار و لیلیان کافمن ملاقات کرد. این زوج که آگاه بودند که فرانک لوید رایت علاقه وافر به طبیعت را دارند ، به او مأمور ساخت یک خانه تابستانی در Bear Run ، پنسیلوانیا کردند. رایت با الهام از جریانی که از طریق این ملک عبور می کرد ، مصمم بود که آن را در طراحی خانه ادغام کند.

    در Fallingwater ، یک سری “سینی” های بتن آرمه در سنگ طبیعی لنگر انداختند. تراس های کنسرو ساخته شده از ماسه سنگ محلی به خوبی با سازندهای سنگی ترکیب شده و به نظر می رسد در بالای جوی شناور هستند.

    ورودی طبقه اول ، اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری در محل اقامت با هم ادغام می شوند و یک فضای مداوم را تشکیل می دهند ، در حالی که دریچه دریچه ای که در اتاق نشیمن یافت می شود به یک راه پله معلق باز می شود که به نهر زیر آن نازل می شود.

    Fallingwater همچنین شامل دیوارهای شیشه ای است که اتاق ها را حتی به فضای اطراف باز می کند.

    در سال 1938 ، رایت با افزودن محل های مهمان که در دامنه تپه واقع در بالای خانه اصلی قرار داشت و یک راهرو سرپوشیده به آنها پیوست ، املاک را گسترش داد. Fallingwater قبل از اینکه آن را به محافظت از پنسیلوانیا غربی در سال 1963 اهدا کنند ، 26 سال خانه کافمن ها بود.

    2. خانه رابی

    رابی هاوس به عنوان دو مستطیل بزرگ طراحی شده است که تصور می کند از کنار هم می لغزد ، اقامتگاهی است که فرانک لوید رایت برای فردریک روبی طراحی کرده است.

    این یک سبک معماری ایجاد کرد که منحصر به فرد آمریکایی بود و به سبک Prairie معروف بود – این عناصر افقی را بر روی عناصر عمودی در پاسخ به دشتهای وسیع آمریکا تأکید می کرد. یک سقف کنسول دار بیست فوت گنجانیده شده در این طرح نوارهای پنجره های ساخته شده از شیشه های هنری را در سایه ایجاد می کند و باعث ایجاد حریم خصوصی و اتصال موثر فضای داخلی و خارجی می شود.

    فضای داخلی سازه دارای یک طرح پلان باز است که در اطراف منقل اصلی قرار دارد. طراحی چشمگیر خانه رابی باعث شده است که این بنای معیار در مقایسه با سایر ساختمان هایی باشد که به سبک مدرسه Prairie طراحی شده اند.

    رابی پس از چهارده ماه به دلیل ماه های مالی تصمیم به فروش خانه گرفت. تقریباً در سال 1957 تخریب شد ، اما فرانک لوید رایت به عنوان “سنگ بنای معماری آمریکا” از آن حمایت کرد و منجر به حفظ آن شد.

    3. خانه های Usonian

    خانه های Usonian خانه های خانوادگی با درآمد متوسط ​​بودند که از ابتدای سال 1934 توسط رایت طراحی شدند.

    خانه های Usonian به عنوان سازه های کوچک و یک طبقه که دارای فضای ذخیره سازی محدود و فاقد گاراژ هستند متمایز می شوند. در بسیاری از موارد ، آنها به شکل L هستند تا در اطراف یک تراس باغ در سایت های منحصر به فرد و در عین حال ارزان قرار بگیرند.

    آنها با استفاده از مواد بومی ساخته می شوند و با سقف های مسطح و برآمدگی های بزرگ کنسول دار که هدف گرمایش غیر فعال خورشیدی و خنک کننده طبیعی است مشخص می شود.

    خانه اول هربرت و کاترین جیکوبز از اولین خانه های اوسونیایی بود که فرانک لوید رایت در سال 1937 طراحی کرد. از دیگر خانه های اوسونی می توان به خانه پاول و ژان هانا (1937) ، خانه برنارد شوارتز (1939) و جورج استورجس (1939) اشاره کرد.

    خانه آجری فرانک لوید رایت

    خانه آجری فرانک لوید رایت

    4. خانه هالیهاک

    خانه هالیوک اولین و در نتیجه شناخته شده ترین طرح فرانک لوید رایت در ساحل غربی بود.

    این ملک در سال 1917 ساخته شده است و در بالای تپه ای 36 هکتاری واقع در شرق هالیوود قرار دارد. خانه هالیوک به عنوان یک ساختار انتقالی برای رایت خدمت می کرد ، و وی سپس به توصیف آن به عنوان “رومیان کالیفرنیا” پرداخت.

    Aline Barnsdall ، مشتری سفارش دهنده ساختن Hollyhock به رایت ، یک وارث نفتی آمریکایی بود که اعتقادات فمینیستی شدیدی داشت. آلین چیزی غیر معمول بود ، در ابتدا مجموعه ای از اقامتگاه های متعدد ، تئاترها و مغازه ها را تصور می کرد ، اگرچه محدودیت های مالی و اختلافات هنری مانع تحقق این امر می شد.

    Hollyhock House از تراسها ، آلاچیق ها و ستون های متعددی تشکیل شده است که به سطوح داخلی و خارجی می پیوندند.

    تراسهای پشت بام چشم اندازهای باشکوهی از هالیوود هیلز و حوضه لس آنجلس را فراهم می کنند. در سال 1923 ، بارنزدال خانه Hollyhock و همچنین 11 هکتار از املاک خود را در اختیار LA قرار داد تا به عنوان پارک و کتابخانه عمومی فعالیت کند. این شهر در ابتدا این پیشنهاد را رد کرد و در سال 1927 تصمیم خود را برای پذیرش زمین و ساختمانهایش تغییر داد.

    5. موزه سلیمان آر. گوگنهایم

    موزه گوگنهایم از معدود بناهایی است که به لطف طراحی خود توانسته است بحث و جدال قابل توجهی ایجاد کند.

    این موزه که در سال 1956 ساخته شده است ، از ساختارهای معمولی منهتن که آن را احاطه کرده اند ، متمایز است و شبیه یک روبان سفید است که در یک پشته استوانه ای پیچ خورده و به صورت سقفی به سمت سقف شیشه ای ساخته شده است.

    یک سطح شیب دار مارپیچی مارپیچی به آرامی از سطح زمین به یک نورگیر که در بالای آن قرار دارد صعود می کند. گوگنهایم علی رغم اینکه توسط منتقدان معاصر و حتی هنرمندان آوانگارد از کار برکنار شد ، در طولانی مدت معماری موزه را از محدودیت های مرسوم خود آزاد کرد.

    موزه گوگنهایم

    موزه گوگنهایم

    زندگی شخصی

    در 22 سالگی ، رایت با کاترین لی توبین ، که شش فرزند داشت ، ازدواج کرد و خانه ای در حومه پارک اوک تأسیس کرد.

    مشکلات میانسالی

    در سال 1909 ، به دلیل بی قراری عاطفی و خستگی خلاقیت ، فرانک لوید رایت خانواده خود را به همراه ماما بورتویک چنی ، همسر یکی از مشتری های خود که عاشق او شده بود ، به اروپا ترک کرد.

    وی در مدت اقامت طولانی خود در اروپا ، بر روی دو نشریه کار کرد که هر دو در سال 1911 منتشر شدند. این انتشارات آثار وی موجب شناخت بیشتر وی و تأثیر برجسته سایر معماران شد.

    در همان سال ، رایت و ماما به ایالات متحده بازگشتند ، اما در محافل اجتماعی شیکاگو با خصومت از آنها پذیرایی شد.

    این امر رایت را بر آن داشت تا ساخت Taliesin واقع در نزدیکی Spring Green را آغاز کند تا به عنوان خانه و پناهگاه آنها باشد. وی فعالیت معماری خود را در تالیسین تنظیم کرد و در آنجا بود که کمیسیون باغ های میدوی را در شیکاگو و کمیسیون هتل امپریال را در ژاپن دریافت کرد.

    در سال 1914 ، ماما ، دو فرزندش و چهار نفر دیگر در یک حمله وحشیانه و آتش سوزی که توسط یک کارمند ناراضی در تالیسین آغاز شد ، به طرز فجیعی به قتل رسیدند. رایت با ناراحتی خود را به کار خود انداخت و به یاد ماما شروع به بازسازی تالیسین کرد.

    کاترین که علی رغم امور رایت در ابتدا از طلاق خودداری کرده بود ، در سال 1922 به او طلاق داد.

    در سال 1923 ، مادرش ، آنا ، درگذشت. رایت در سال 1923 با معشوقه وقت خود ، مود “میریام” نوئل ازدواج کرد ، اما این ازدواج در کمتر از یک سال شکست خورد.

    در سال 1924 ، رایت با اولگیوانا لازوویچ هینزنبورگ ملاقات کرد ، و در سال 1925 با او وارد تالیسین بازسازی شد. در همان سال ، آتش سوزی دیگری باعث نابودی تالیسین شد.

    رایت روی بازسازی محل زندگی کار کرد و نام آن را “Taliesin III” گذاشت. در سال 1926 ، فرانک لوید رایت و اولگیوانا در مینه سوتا دستگیر و به اتهام نقض قانون مان متهم شدند. بعداً این اتهامات کنار گذاشته شد. پس از قطعی شدن طلاق وی و میریام نوئل ، رایت و اولگیوانا در سال 1928 ازدواج کردند.

    کار بعدی

    با کمیته های معماری کمتر برای کار ، فرانک لوید رایت تمرکز خود را به نوشتن و سخنرانی معطوف کرد که به او در معرفی مخاطبان بیشتر کمک کرد.

    در سال 1932 ، او دو نشریه قابل توجه را منتشر کرد: “یک زندگی نامه” و “شهر ناپدید”.

    اولی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و همچنان به الهام بخشیدن به نسل های جوان معمار ادامه می دهد ، در حالی که مورد دوم برای معرفی برنامه های رایت برای شهر براداکر بود که تصور می کرد تمرکز زدایی شهر را به کشور وارد می کند.

    در همین زمان ، فرانک لوید رایت و اولگیوانا یک مدرسه معماری در Taliesin خود راه اندازی کردند که به Taliesin Fellowship معروف بود ، یک برنامه کارآموزی که هدف آن ایجاد یک محیط یادگیری بود که در آن معماری و ساخت ، موسیقی ، هنر ، رقص ، کشاورزی ، باغبانی و آشپزی ادغام شده است.

    در سال 1936 ، کار حرفه ای رایت با چندین کمیسیون مهم که شامل ساختمان مدیریت شرکت SC Johnson and Son واقع در Racine ، ویسکانسین بود ، دوباره احیا شد. Fallingwater در پنسیلوانیا و خانه Hebert Jacobs در مدیسون.

    در همین زمان ، رایت محل اقامت زمستانی خود را در آریزونا مستقر کرد و در آنجا او و یاران تالیسین Taliesin West را در پایین دست کوههای McDowell در Scottsdale تأسیس کردند.

    در ژوئن 1943 ، فرانک لوید رایت نامه ای را از بارونس هیلا فون ربای دریافت کرد که به او سفارش می داد ساختاری را ذخیره کند که مجموعه نقاشی های غیر عینی سلیمان آر. گوگنهایم را ذخیره کند. این می تواند یکی از آخرین پروژه هایی باشد که وی قبل از مرگ در 9 آوریل 1959 نظارت داشته است.

    از دیگر پروژه های عمومی وی که در دهه ای آخر زندگی خود به انجام رسانده است می توان به برج تحقیقاتی شرکت SC Johnson ، آسمان خراش در اوکلاهما ، تعدادی ساختمان برای کالج جنوبی فلوریدا و خانه ملاقات های Unitar در مدیسون اشاره کرد.

    Taliesin West، Scottsdale، AZ

    Taliesin West، Scottsdale، AZ

    سبک و تأثیرات معماری

    با گذشت زمان ، سبک و طراحی ویلا فرانک لوید رایت با تأثیرپذیری از جامعه آمریکا تکامل یافت

    سبک دشت

    از سال 1899 تا 1910 ، در کار رایت عناصری از آنچه به عنوان “سبک دشت” معروف بود ، داشت. خانه Prairie دارای یک سازه طرح باز با سقف های کم ، برآمدگی های عمیق و پنجره های پنجره ای است که در ردیف های طولانی مرتب شده اند تا مضمون افقی را افزایش دهند.

    اوسونیایی

    پس از رکود بزرگ در سال 1929 ، رایت شروع به کار در زمینه مسکن ارزان قیمت کرد که به خانه Usonian تبدیل شد. خانه های Usonian سازه هایی نسبتاً کوچک و یک طبقه هستند که فضای ذخیره سازی زیادی ندارند.

    سبک ارگانیک

    همانطور که در خانه Fallingwater دیده می شود ، فرانک لوید رایت عناصر محیط را در برخی از طراحی های خود گنجانده است.

    سبک بلوک نساجی

    این سبک شامل یک سیستم بلوک بتونی نساجی بود که توسط سیستم میله های داخلی تقویت می شد. این در طراحی وی از خانه میلارد و خانه انیس به اثبات رسیده است.

    بعلاوه ، اعتقاد بر این است که فرانک لوید رایت پنج تأثیر عمده داشته است:

    • لویی سالیوان

    • هنر و چاپ ژاپنی

    • طبیعت

    • هدایای فروبل

    • موسیقی

    چرا فرانک لوید رایت اینقدر مشهور است؟

    فرانک لوید رایت به خاطر دستاوردهای معماری و همچنین نویسندگی ، مجموعه هنری و فلسفه هایش مشهور بود. او تعداد قابل توجهی از معماران را تحت تأثیر قرار داد و همچنین خود را به عنوان یک چشم انداز معرفی کرد.

    وی نقشی اساسی در معرفی معماری آمریکایی به جهان داشت که منجر به شناخته شدن وی به عنوان یکی از بزرگترین معماران در تمام دورانها شد.

    چگونه فرانک لوید رایت درگذشت؟

     فرانک لوید رایت به دلیل دردهای شکمی در 4 آوریل 1959 در بیمارستان بستری شد. او در 9 آوریل درگذشت ، دو ماه دیگر از نود و دومین سالگرد تولدش گذشته بود.

    10 ساختمان برتر فرانک لوید رایت

    1. آب در حال سقوط

    2. تالیسین

    3. موزه سلیمان آر. گوگنهایم

    4. خانه فردریک سی رابی

    5. خانه هالیهاک

    6. مرکز مدنی شهرستان مارین

    7. معبد وحدت

    8. برج قیمت

    9. خانه اول هربرت و کاترین جیکوبز

    10. هتل امپریال

    خانه استالی

    خانه استالی

    میراث فرانک لوید رایت

    پس از مرگ وی ، کارآموز معماری فرانک لوید رایت تلاش کردند تا کمیسیون های باقیمانده او را به پایان برسانند ، از جمله مرکز مدنی شهرستان مارین در کالیفرنیا ، که در میان برخی از مهمترین آثار او قرار گرفته است.

    عملکرد رایت همچنان به کار خود ادامه داد و به عنوان معماران وابسته Taliesin (TAA) شناخته شد.

    برخی از کمیسیون های مهم TA شامل برج Kaden در لوئیزویل ، کنتاکی ، ساختمان مدیریت پارک ملی Rocky Mountain در کلرادو و مرکز هنرهای نمایشی سن خوزه است.

    تالیسین غرب

    تالیسین وست در سال 1937 تاسیس شد و به عنوان خانه زمستانی فرانک لوید رایت و مقر یاران تالیسین خدمت می کرد.

    فلسفه مدرسه

    فلسفه مدرسه “الهام بخشیدن به جهان از طریق فضاهای زیبایی است که با تفکر طراحی و تجربه شده اند”

    تیم فرانک لوید رایت

    • کوین کانلی معاون رئیس تعامل عمومی

    • جف گودمن – معاون ارتباطات و مشارکت ها

    • جوی هانسون – معاون رئیس امور مالی و سرمایه گذاری مالی

    • استفانی پیروتی – معاون رئیس مجوزها

    • فرد پروزیلو – معاون حفاظت رئیس جمهور

    • دانیل سگورا- معاون رئیس و مدیر ارشد توسعه

    جوایز فرانک لوید رایت

    • مدال طلای AIA در سال 1949

    • مدال Frank P. Brown از موسسه Franklin در سال 1953

    • جایزه مدال طلا از موسسه سلطنتی معماران انگلیس در سال 1941

    سخنان فرانک لوید رایت

    • “یک پزشک می تواند اشتباهات خود را دفن کند ، اما یک معمار فقط می تواند به مشتریان خود توصیه کند تا درخت انگور بکارند.”

    • “در اوایل کار من … من مجبور شدم بین یک استکبار صادقانه و یک فروتنی انتقادی یکی را انتخاب کنم … من عمدا یک استکبار صادقانه را انتخاب می کنم ، و هرگز پشیمان نشده ام.”

    • “ساختمان فقط وقتی معماری می شود که ذهن انسان آگاهانه آن را بگیرد و با تمام امکانات خود سعی کند آن را زیبا کند ، همخوانی ، همدلی با طبیعت و همه چیز را در آن جای دهد. پس شما معماری دارید. “

    • “اگر بفروشد ، هنر است.”

    • “یک حرفه ای کسی است که بهترین کار خود را انجام دهد وقتی که کمترین احساس کار را داشته باشد.”

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    جدیدترین ضوابط پارکینگ

    آموزش نقاشی سقف ساختمان با غلطک
    ضوابط طراحی باغ پرندگان

    آموزش پرسپکتیو در معماری

    سازه ال اس اف در مشهد

    پتینه ساختمان
    هزینه ساخت ویلا نیم پیلوت

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.