×
×

از 0 تا 100 طراحی مصلی و ساخت مصلی با ما

  • کد نوشته: 30776
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای از 0 تا 100 طراحی مصلی و ساخت مصلی با ما بسته هستند
  • طراحی مصلی در معماری شهری به گزارش ( ساخت آپارتمان ) طراحی مصلی در کشورهای مسلمان چون ایران ساخت مصلی برای شهرهای بزرگ به نمادی از اسلام تبدیل شده است. این بناها معرف شهر و سبک معماری آن نیز هست. مصلی که در صدر اسلام به عنوان عیدگاه شناخته می‎شد، محوطه‎ای وسیع و بدون سقف […]

    از 0 تا 100 طراحی مصلی و ساخت مصلی با ما

    طراحی مصلی در معماری شهری

    به گزارش ( ساخت آپارتمان ) طراحی مصلی در کشورهای مسلمان چون ایران ساخت مصلی برای شهرهای بزرگ به نمادی از اسلام تبدیل شده است. این بناها معرف شهر و سبک معماری آن نیز هست. مصلی که در صدر اسلام به عنوان عیدگاه شناخته می‎شد، محوطه‎ای وسیع و بدون سقف و حتی سایر سازه‎های معماری بود که نمازهای عید قربان و عید فطر در آن اقامه می‎شد.

    ولی امروزه بیشتر مصلاها از دو فضای مسقف و باز تشکیل شده‎اند که بنا به کارکرد و سنت اسلامی برای نماز عید، مساحت بیشتری به فضای باز آن‎ها اختصاص دارد.

    جهت طراحی و ساخت مصلی با ما در ارتباط باشید.

     طراحی مصلی

    طراحی مصلی

    با گسترش اسلام در جغرافیای وسیعی از جهان با طیف‎های مختلف آب و هوایی و فرهنگی، ساخت مصلی هم شکل و شمایلی دیگر یافت و در هر منطقه با توجه به ذائقۀ مردم آن منطقه بنا شد. در ایران تمایل مردم شهرها به برگزاری نمازهای عید در کنار یکدیگر باعث ساخت مصلی در حومۀ شهر و حتی در مرکز آن گردید.

     طراحی مصلی

    طراحی مصلی

    انواع طراحی مصلی در شهرهای ایران

    یکی از ویژگی‎های ماه‎های قمری گردش آن در فصول مختلف سال است. در جغرافیای ایران نیز مناطقی هستند که بارندگی و سرمای زیادی دارند. از این رو با وجود تاکید بر خواندن نماز عید در فضای باز عموماً در طراحی مصلی در ایران، فضایی مسقف مانند مسجد در نظر گرفته می‎شود تا در صورت بارش باران و برف بتوان نماز را در آنجا بر پا داشت. این الگو در معماری به مسجد – مصلی معروف است.

    ساخت مصلی

    ساخت مصلی

    (طراحی نما ویلا ) یکی دیگر از ویژگی‎هایی که امروز در شهرهای بزرگ به چشم می‎خورد، جمعیت زیاد و لزوم ارائۀ خدمات حمل و نقل برای این جمعیت در زمان برگزاری مراسم است. از این رو در برخی شهرهای بزرگ چون تهران، طراحی مصلی به گونه‎ای است که امکان دسترسی به آن برای نمازگزاران به راحتی فراهم باشد.

    ساخت مصلی

    ساخت مصلی

    ساخت مصلی

    در طراحی مصلی با توجه به ویژگی‎های شهری می‎توان ارائۀ خدمات دیگری چون برگزاری نماز جمعه، برگزاری تجمعات شهری و گلزار شهدا را در نظر داشت. برای طراحی مصلی باید به معماری بومی منطقه نیز توجه داشت تا مصلا در بافت منطقه معرف فرهنگ آن شهر باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.