سخن معماران

سخن معماران


سخن معمار

سخن معماران
آلوار آلتو

– ترکیب عناصر با قطعات افقی و عمودی بر اساس جنبه های تاریخی و عملی در طراحی مبلمان. به نظر من ، دادن شخصیت به این سبک نیز یک عامل مهم است. هنگام ترکیب با قسمت افقی ، پای صندلی مانند خواهر کوچک ستون معماری است

آندره پالادیو

– زیبایی از کل و شکل ناشی می شود ، احترام به قسمت های خاص ، ارتباط این قسمت ها با یکدیگر و رفتار آنها نسبت به کل. در نتیجه ، ساختار به عنوان بدنی کامل و تمام شده پدید می آید ، جایی که هر عضو با دیگری سازگار می شود. همه اینها عوامل مهمی در شکل دادن به آنچه شما می خواهید هستند

آنتونی گائودی

– دکوراسیون رنگارنگ بوده و خواهد بود. طبیعت چیزی را در یک رنگ به ما ارائه نمی دهد. با احترام به رنگ به صورت یک شکل کاملاً یکنواخت – نه به صورت گیاهان و جانوران ، از نظر زمین شناسی ، توپوگرافیک. همیشه در تضاد رنگ. کنتراست رنگ کم و بیش واضح است. به همین دلیل ، ما باید تمام یا بخشی از هر عنصر معماری را نقاشی کنیم

Arata Isozaki

– من همیشه احساس کرده ام که مهمترین چیز یافتن راهی برای خارج کردن از چارچوب یا زیبایی شناسی آگاهانه است. که من در آن دفن شده ام

آرتور اریکسون

– من هرگز دوباره از همان ایده استفاده نمی کنم. اگر یک بار آن را اجرا کنم ، تمام شده است

باکمینستر فولر

– طراح جهان من را عمیقاً غافلگیر می کند. من مطمئن هستم که هیچ جا نمی توانم پروژه ای را اجرا کنم که بسیار قدرتمند یا نزدیک به آن باشد

کاس گیلبرت

– مراقب اعتماد به نفس باشید. مخصوصاً در هنگام سازه

سخنان معروف معماری

سسیل بالموند

– من نمی خواهم معماری را خنثی کنم. من می خواهم آن را کاملتر کرده و لایه هایی را اضافه کنم. در اصل ، مانند معماری گوتیک ، جایی که زینت و ساختار اتحادی را تشکیل می دهد

سزار پلی

– آرزوی صعود به بهشت ​​در روان همه بشریت است

چارلز ایمز

– ضمن حفظ کیفیت ، عملکرد محصول افزایش می یابد

طراحی ویلا
متریال سنگ ایرانی

دیوید چیپرفیلد

– ممکن است یک معمار جالب نباشم ، اما من اینجا هستم و به طور کلی بخشی از آن را پوشش داده ام.

دنیس اسکات براون

– اساساً ، ایده همه این است که سعی کنیم انقلابی باشیم. اگر سعی کنید ساده باشید ، می توانید بزرگترین انقلاب را انجام دهید

ادواردو ساتو دو مورا

– من در حال انجام یک پروژه هستم و در حال وحشت زدن هستم ، که خوب است ، این روش می تواند باشد. شما با هراس اول ، وحشت دوم را برطرف می کنید ، و سوم راه حل هایی برای خلاص شدن از شک و تردیدهایتان پیدا می کنید.

Eero Saarinen

– برای من ، زبان کارتونها زبانی است که همه چیز را فاش می کند. هرکسی می تواند با نگاه کردن به این خطوط بگوید که این معمار است یا نه

الیزابت دیلر

– بعد از مطالعه هنر ابتدا ، سپس معماری ، هیچ وقت مجبور نبودم بین یکی از این دو انتخاب کنم و مکانی بین این دو پیدا کردم ، مکانی که تحت تأثیر هر دو حوزه بود.

حرف های معماران

Emilio Ambasz

– وقتی از یک معمار می پرسی بهترین پروژه چیست ، جواب معمولاً است – بعدی

فرانک گری

– برای من ، هر روز چیز جدیدی است. من به هر پروژه با نزدیک شدن به اولین پروژه – با ناامنی جدید – نزدیک می شوم. سپس عرق می کنم و شروع به کار می کنم. من مطمئن نیستم که به چه راهی می روم. اگر می دانستم کجا می روم ، این کار را نمی کردم

فرانک لوید رایت

– من متهم به بزرگترین معمار هستم. اگر من این را گفتم ، خیلی متکبر به نظر نمی رسد. زیرا ، من اعتقاد ندارم که معماران بسیار زیادی وجود داشته باشند. اگر تو داری

هانس هولین

– مدتی بود که فردریک آچیتنر بین معمار بودن یا شاعر بودن بود ، سپس سرش را به طرز کجی ریخت ، کلاه را روی سر خود گذاشت و گفت-من شاعر هستم و اضافه کرد که حالا باید بین معماری و ادبیات را انتخاب کرد. بعد گفتم: “شما می توانید تصمیم بگیرید که هر دو را انجام دهید.” این تصمیم او چند سال بعد بود.

طراحی ویلا
2 ایده برتر در مورد پله مارپیچ

هنری هابسون ریچاردسون

– من می توانم هر کاری را که یک شخص بخواهد برنامه ریزی کنم. از کادرفنی گرفته تا مرغ. اینگونه زندگی من را می سازم

هرمان هرتزبرگر

– اگر اعتقاد ندارید که می توانید جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنید ، حداقل مطمئن شوید که این وضعیت را بدتر نکنید

گلن موراکت

– ما اثری ایجاد نمی کنیم ، فکر می کنم واقعیت این است که ما در واقع پیشاهنگی هستیم

– من به شاگردانم می گویم ، “شما باید اول سخت کار کنید ، اول دوست داشته باشید ، و سوم را رنج کنید؟”

گرگ لین

– همیشه سعی می کنم با منحنی ها فکر کنم

سخن معماران

سخن معماران

جملات معمارانه

ژاک هرتسوگ

– معماران زیادی وجود دارند که از الگوهای خود آگاه نیستند ، زیرا بسیاری از افراد الگوهای شخصی خود را نمی دانند. خیلی جالبه. زیرا در این مرحله ، معماری و روانشناسی بسیار نزدیک هستند

جیمز پولشک

– در شرایط طبیعی (چه شهری و چه خشکسالی) ، طراحی ساختمان باید مربوط به محلی باشد که آن بالا می رود و آسمان آن بالا خواهد رفت

جان کاپلیکی

– اگر ۶۵ ایده برای یک مشکل وجود داشته باشد ، خلاقیت را نشان نمی دهد ، در مقابل ، این اتلاف وقت است

ژان باند

– از ساختمان به عنوان لانه پرنده فکر کنید. این ماده از مواد محلی و فراوان ساخته شده است. سپس برای قلمرو و آب و هوای آن مناسب خواهد بود. آن ساختمان از انرژی کمتری استفاده می کند

جان راسکین

– فراموش نکنید که زیباترین چیزهای دنیا ، غیر ضروری ترین چیزهاست. مثلا طاووس یا لیلی

جوهانی پلاسما

– عمق فرآیند طراحی باعث بزرگتر شدن آن می شود – معمار ، و کسانی که هر از گاهی از ساختمان بازدید می کنند ، موجودات کمی بهتر هستند (؟)

کازوئو سجیما

– رویکرد کلی کیفیت در مورد سفید وجود دارد ، که ما دوست داریم

کنزو تانگه

– ناسازگاری قدرت ایستادن بر روی خود را پرورش می دهد

Lebbeus Woods

– معماران پروژه را طوری طراحی می کنند که دیگران بتوانند آن را بسازند. من همچنین پروژه ها را ترسیم می کنم. اگر کسی بخواهد آن را بسازد بستگی به او دارد

طراحی ویلا
پنج ساختمان معروف معماری

لوکوربوزیه

– من ترجیح می دهم به جای صحبت کردن ، ترسیم کنم. ترسیم سریعتر است و فضای کمتری را برای دروغ ذخیره می کند

لودویگ میس وان دره روه

– کمتر بیشتر است

رابرت ونتوری

– کمتر کسل کننده – کمتر متولد می شود

Bjarke Ingels

– بله – بیشتر – بله بیشتر است

لوئیس کان

– خورشید هرگز نمی داند چقدر بزرگ است تا زمانی که بخشی از ساختمان را لمس کند

لوئیس سالیوان

– فرم همیشه عملکرد را دنبال می کند

فیلیپ جانسون

– فرم فرم را دنبال می کند ، نه عملکرد

ریچارد راجرز

– “فرم به دنبال سود است” – این اصل زیبایی شناسی زمان ما است

مایا لین

– هدف اصلی من این است که همه چیز را از بالا بدست آورم ، اما نه آنقدر که در پایان او بی روح باشد. فقط با کلمات یا شکل درست می توانید آن را منتقل کنید. من دوست دارم تنظیماتی انجام دهم

میس وان دره روه

– صندلی یک چیز بسیار دشوار است. آسمان خراش راحت تر از آن است. به همین دلیل است که چیپندیل محبوب است

مایکل گریوز

– به نظرم طرح ها طرح هستند. ساختمانها همچنین ساختمانهایی هستند. هر وقت ترسیم می کنم ، سعی می کنم ایده کلی پروژه را توضیح دهم. اگرچه این طرح ها به صورت آبرنگ ، منبر یا مداد روی کاغذ کشیده شده اند ، اما نتیجه آن نمی تواند یک ساختمان باشد.

نویسنده

– معماری یک هنر انسانی است

– معماری راهی برای زندگی است

– معماری موسیقی چشم نواز است

– هر معماری که تضادی خلاقانه به شهر می بخشد خوب است

– معماری قرن بیست و یکم را نباید از یک نمای متعامد بخوانید. او باید با زبانی جدید متفاوت از قرن بیستم صحبت کند

– او معمار بد نیست ، اگر بد باشد ، او معمار نیست. معماری باید ایده آل باشد

– ساعات کاری معمار از باز کردن چشمان وی در صبح تا بسته شدن چشم در شب است

طراحی ویلا
چراغ های سیمز

– زندگی روزانه یک معمار نیز در ساعات کاری وی گنجانده شده است و کار وی از روزی که نخستین بار چشم خود را به جهان گشود. زیرا معمار هنرمندی است که زندگی را سازمان می دهد

– انسان اول معماری می سازد ، سپس معماری انسان را می سازد

– معماری شیک نیست ، معماری (اول از همه) باید صحیح باشد

– مینیمالیسم فقط روی میز معمار زشت است

– معماری باید مانند ساعت باشد: کاربردی ، دقیق و زیبایی شناسی

– یک معمار هیچ فرصتی جز کامل بودن (در هنر) ندارد

– معماری باید با طبیعت هماهنگ باشد و به انسان خدمت کند

– خداوند انسان را خشنود ساخت. چه فایده ای دارد که یک معمار داشته باشد تا او را از این خوشبختی محروم کند؟

– ارزیابی یک پروژه ناتمام یک معمار مانند ارزیابی ظرف ناتمام یک آشپز است

– معماری جاودانه است ، برای این کار به زیبایی الهی احتیاج دارد نه کاریزما

– معماری ارتباط ایجاد می کند ، شما باید هر روز دوز را افزایش دهید

– یک معمار نه تنها اهدا کننده ساختمان ، بلکه اهدا کننده زندگی است

– دینی که به آن اعتقاد دارم معماری است و معماری که من عبادت می کنم خداست

اسکار نیمایر

–  قلمم را می گیرم. جریان دارد و ساختمان نمایان می شود. و اینجاست! چیزی برای گفتن نمونده

– یک روز والتر گروپیوس آمد و در خانه من – در کانواس ، بالاتر از ریو ، به دیدار من رفت. من این مکان را با مجموعه ای از منحنی های طبیعی که به صورت خمیده و بیرون زده به چشم انداز موجود طراحی شده است. نگاه کرد و گفت: “زیباست ، اما نمی تواند انبوه باشد.” انگار من آن را طراحی کردم تا تولید انبوه شود. یکی از احمق ها

پائولو سولری

– اگر نفس معمار کم است ، می تواند کاری انجام دهد. اگر او عالی است ، پس می تواند کمکهای مهمی انجام دهد

پائولو مندز و روچا

– هیچ پروژه ایده آل وجود ندارد. هر زمان فرصتی برای نزدیک شدن به ایده آل وجود دارد

پیتر کوک

– من متوجه شده ام که کامپیوتر گاهی اوقات منجر به تصمیم گیری نرم تر می شود. در حال حاضر ، هر کسی می تواند ساختمانهای فوم و روان را طراحی کند

طراحی ویلا
چگونه می توانم ویلا بسازم؟ مرحله یک

پیتر زومتور

– من قبلاً از درک بیش از حد خداحافظی کردم – معماری باعث نجات جهان می شود

AWN Pugin

– در معماری ، کوچکترین جزئیات دارای چنین معنا و هدف است

رام کولهااس

– من فکر می کنم زمینه در بسیاری از موارد کلمه ای اغراق آمیز و بهانه است. فقط یک نوع زمینه معماری وجود دارد که بین دو چیز وجود دارد – اندازه و ارزش. بسیار مهم است که خود را از درک آنچه که ما احترام متنی می نامیم رها کنیم. ما باید در مورد متن کمی شک و تردید کنیم

رنزو پیانو

– شما ممکن است یک کتاب بد را نخوانید ، ممکن است شما از موسیقی ناخوشایند فرار کنید ، اما نمی توانید کمکی کنید اما هر ساختمانی زشت را که مقابل خانه شما قرار دارد ببینید.

سانتیاگو کالاتراوا

– من همیشه به دنبال کمی نور و فضای بیشتری هستم

استیون هال

– معماری همیشه موضوعی است. منطقه ابزاری متافیزیکی و شاعرانه برای آنچه ساختمان می خواهد باشد است

Sverre Fehn

– هر ماده سایه خاص خود را دارد. سایه پانل سنگ و آلومینیوم یکسان نیست. نور از درون ماده عبور می کند و آنچه ماده را نشان می دهد را بازتاب می دهد

تادائو آندو

– شما نمی توانید هر چیزی را در هر نقطه قرار دهید. لازم است آنچه را که در اطراف خود مشاهده می کنید ، ترکیب کنید و سپس با ترکیب این فکر با تفکر مدرن ، آنچه را مشاهده می کنید توضیح دهید.

زاها حدید

– من ساختمانهای شیک طراحی نمی کنم. من آنها را دوست ندارم. من معماری را مانند هر کیفیت خام ، مهم و مرتبط با زمین دوست دارم. نیازی به صاف کردن ، رنگ آمیزی یا صیقل دادن بتن به طور کامل نیست. اگر قبل از ساخت ساختمان می توانید این تغییرات را با پخش نور در ساختمان احساس کنید ، می توانید مطمئن باشید که با نور روز می توانید این همه و رنگ را روی بتن تغییر دهید.

معماری

سخن معماران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *