×
×

طراحی آتش نشانی و ساخت آتش نشانی

  • کد نوشته: 30699
  • ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
  • دیدگاه‌ها برای طراحی آتش نشانی و ساخت آتش نشانی بسته هستند
  • طراحی آتش نشانی  به گزارش طراحی ویلا باغ : طراحی آتش نشانی مؤلفه‎های مختلفی را در بر می‎گیرد. اول از همه باید توجه داشت که مأموریت یک ایستگاه آتش نشانی چیست. برای بعضی از ایستگاه‎های آتش نشانی، مأموریت‎های خاصی تعریف شده است یا در فضاهای خاصی مانند فرودگاه، کارخانه‎های مواد شیمیایی، پالایشگاه‎ها و حتی نمایشگاه‎ها […]

    طراحی آتش نشانی و ساخت آتش نشانی

    طراحی آتش نشانی 

    به گزارش طراحی ویلا باغ : طراحی آتش نشانی مؤلفه‎های مختلفی را در بر می‎گیرد. اول از همه باید توجه داشت که مأموریت یک ایستگاه آتش نشانی چیست. برای بعضی از ایستگاه‎های آتش نشانی، مأموریت‎های خاصی تعریف شده است یا در فضاهای خاصی مانند فرودگاه، کارخانه‎های مواد شیمیایی، پالایشگاه‎ها و حتی نمایشگاه‎ها مستقر هستند. همچنین برخی فضاها هستند که در همۀ ایستگاه‎های آتش نشانی مشترکند که در طراحی آتش نشانی از اصول ثابت هستند.

    جهت طراحی و ساخت آنش نشانی با ما در تماس باشید.

    طراحی آتش نشانی

    طراحی آتش نشانی

    ساخت آتش نشانی

    تماس بگیرید : از مسائل دخیل در طراحی آتش نشانی نوع ایستگاه، ردۀ ایستگاه که خدمات آتش نشانی آن را تعریف می‎کند، تعداد واحدهایی که در آن قرار دارند، فضای مورد نیاز برای نگهداری تجهیزات، فضای مورد نیاز برای پارک خودرو و امکانات مورد نیاز کارمندان آن از قبیل اقامتگاه، آموزشگاه و ورزشگاه می‎باشد.

    پیش از ساخت آتش نشانی لازم است تا برخی ویژگی‎های ایستگاه در نظر گرفته شود. برخی از تجهیزات مثل هلیکوپترهای خاموش کردن آتش، تراک‎های عظیم، مخازن بزرگ اطفای حریق، آمبولانس‎ها و حتی وانت‎ها و ماشین‎های معمولی مربوط به ایستگاه فضاهایی را نیاز دارند که باید قبل از ساخت آتش نشانی با توجه به ردۀ آتش نشانی لحاظ شوند.

    طراحی آتش نشانی 

    طراحی آتش نشانی

    فضاهای ضروری در طراحی آتش نشانی

    { تعمیرات منزل } پس از تعیین مکان آتش نشانی که نیازمند در نظر گرفتن مواردی چون همجواری با محل‎هایی که مأموریت ایستگاه برای آن تعریف شده است، ابعاد خیابان‎های اطراف برای تردد راحت خودروهای بزرگ آتش نشانی و دسترسی به زیرساخت‎های مورد نیاز برای ساخت آتش نشانی، موارد دیگری نیز در ساختمان ایستگاه باید در نظر گرفته شود.

    ساخت آتش نشانی

    ساخت آتش نشانی

    یکی از بخش‎های مهم در ایستگاه آتش نشانی اتاق مخابرات است. یعنی اتاقی که علاوه بر نظارت بر انجام مأموریت‎ها باید بر سایر بخش‎های ایستگاه، مخصوصاً آشیانه خودروها اشراف داشته باشد. نوع مصالح به کار رفته در اتاق باید به به گونه‎ای باشد که دستگاه‎های مخابراتی را در برابر انواع آسیب‎ها حفظ کند. از بخش‎های مهم دیگر آشیانه است. این محل نیز دارای استانداردهای خاصی جهت سهولت در ورود و خروج خودروها و نگهداری و تعمیر و مراقبت از آن‎هاست. طراحی آتش نشانی و مصالح به کار رفته در ایستگاه‎ها تابع مقررات خاصی است که گروه مهندسی طراح باید نسبت به آن‎ها اشراف کامل داشته باشد.

    ساخت آتش نشانی

    ساخت آتش نشانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.