×
×

زیباسازی نمای ساختمان : تکنیک‌های برای شیک شدن نمای بیرونی ساختمان تان

  • کد نوشته: 38699
  • ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
  • دیدگاه‌ها برای زیباسازی نمای ساختمان : تکنیک‌های برای شیک شدن نمای بیرونی ساختمان تان بسته هستند
  • به گزارش طراحی نما : نمای ساختمان در واقع زبانی گویا برای بیان زیبایی های یک ساختمان است تا آنچه را که معمار در اندیشه های خود تجسم کرده است را به نمایش بگذارد . درست مثل این است که آن اثر با شما صحبت کند .بنابراین اجرای صحیح و درست نشان دهنده تحکیم و استقامت آن […]

    زیباسازی نمای ساختمان : تکنیک‌های برای شیک شدن نمای بیرونی ساختمان تان

    به گزارش طراحی نمانمای ساختمان در واقع زبانی گویا برای بیان زیبایی های یک ساختمان است تا آنچه را که معمار در اندیشه های خود تجسم کرده است را به نمایش بگذارد .

    درست مثل این است که آن اثر با شما صحبت کند .بنابراین اجرای صحیح و درست نشان دهنده تحکیم و استقامت آن اثر است تا هیچ گاه از ذهن مخاطبان پاک نشود .

    افزایش و خلق زیبایی در نمای یک ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد در این مقاله قصد داریم تکنیک های طلایی برای زیبایی نمای ساختمان شما را با هم بررسی کنیم.

    راهکار های زیبا سازی نمای ساختمان

    یکی دیگر از راهکار های زیبا سازی نمای ساختمان ها علاوه بر مقاوم سازی و حفظ پایداری سازه ، زیبا سازی آن است که جلوه ای مناسب و مطلوبی را به ساختمان شما بدهد.

     این امر هم موجب آن میشود که ساختمان شما دلپذیر تر باشد هم باعث میشد که وزن بصری ساختمان شما نمای مطلوبی به محل زندگی شما بدهد.

    بنابراین برای اینکه ساختمان شما جلوه و دید بصری بهتری داشته باشد علاوه بر دانستن و اجرای دستورالعمل های سازه ای بالا باید با رعایت ضوابط معماری و بکارگیری خلاقیت و نوآوری به چارچوب معماری داخلی و خارجی توجه کرد تا ساختمان همواره در طی سالیان دارای مقاومت باشد هم دارای جذابیت چشم نواز.

    محوطه سازی نمای ساختمان مهم ترین عامل زیبا سازی

    این نوع از زیبا سازی ها در ساختما برای مخاطبانی است بیشتر طرح های گسترده از زیبا سازی در نمای ساختمان خود را میخواهند ، محوطه سازی یعنی به صورت اساسی محوطه ورودی خانه خود را تغییر دهید .

     بهتر است با یک طرح محوطه سازی گسترده به منظور طراحی پیوسته برای طراحی آلاچیق ، استخر ، مسیر ها ، گیاهان ، سایبان ها در نظر داشته باشید

     این کار نیازمند صرف هزینه و برنامه ریزی بسیاری است در مدت زمان پیوسته ای انجام میشود .

    اما مشاهده این تغییرات نهایی بسیار شادی بخش و زیبا است.

    در طراحی محوطه ، علی الخصوص محوطه های گسترده مهم ترین عواملی که تاثیر بسزایی در زیبایی نما دارند عبارتند از:

     استفاده از پرگولا

    سازه‌های استخر

    استفاده از سقف متحرک  (سقف‌های پاسیو، حیاط ، شیشه‌ای و …)

     سازه‌های پارکینگ (سایبان و سقف پارکینگ)

    استفاده از سایبانها در نمای بیرونی ساختمان

    استفاده از چترهای پایه دار در حیاط و محوطه ساختمان

    پیشنهاد ما در این زمینه به شما این است حتما برای این پروسه طولانی و جذاب برنامه ریزی لازم را انجام دهید زیرا نتیجه اینگونه از زیبا سازی ها همیشه جذاب و لذت بخش است.

    متریال ها و مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان

    قطعا در کنار فرم نمای شما که نقش اسکلت را بازی میکند یک ی از پررنگ ترین نقش های موجود را متریال نمای ساختمان شما بازی می کند.در واقع باید گفت که جلوه ظاهری اصلی ساختمان شما را متریال های مورد استفاده در نمای شما تعیین میکنند به نحوه ای عامل تعیین کننده در جلوه بصری ساختمان شما مواد مورد استفاده ای هستند که در طیف گسترده از نما استفاده میشوند.

    در دهه ای نچندان دور که نمای قالب بر انواع ساختمان ها سیمان کاری و استفاده از آجر ها بود در قیاس با امروز طیف گسترده از نمای مختلف به وجود آمده است.البته باید توجه داشت که این نما ها با توجه به قوانین نظام مهندسی و نوع کاربری ملک و قوانین شهرداری حتما بررسی شدو تا مشکل یا چالشی پیش نیاید.

    این روز ها با افزایش قیمت سنگ نمای ساختمان ، سنگ نما به یکی از پرطرفدار ترین نماها برای ساختمان های مسکونی و اللخصوص ویلاهایی با نمای رومی تبدیل شده است.از سایر متریالها و مصالح ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمان میتوان به شیشه ، چوب ،آجر ، سیمان ، ترموود ،کامپوزیت ، سرامیک ، بایرامیکس ، مونولیت ، استرچ متال و میکرو سمنت اشاره کرد که اتفاقا طرفداری های بسیاری هم دارند که بسته به نوع کاربری و سلیقه انتخاب میشوند.

    ناگفته نماند که برای حفظ نمای ساختمان خود از انواع آلودگی ها مخصوصا در کلان شهر ها باید از هر مدت یک بار اقدام به نماشویی سرتاسری نمای خود کنید تا احساس سرزندگی را به نمای خود بازگردانید و عمر مفید ساختمان خود را افزایش دهید.

    تاثیر پله و نرده بر زیباسازی نمای ساختمان

    با این که در طراحی  زیبا سازی خانه بیشتر توجه روی طیف های گسترده از خانه برای زیبا سازی بیرونی است ما نباید تاثیری ریز و زیبایی که پله و نرده میتوانند برای خانه مان را داشته باشند در نظر نگیریم.

    علاوه بر نما پله اولین راه و بخش ارتباطی اصلی با خانه است .

    مخصوصا در مورد خانه های ویلایی که برای بسیاری دارای حساسیت و جذابیت فراوانی است.

    نرده ها در کنار زیبایی برای نمای ساختمان های چوبی وظیفه امنیت و حفاظت را بر عهده دارند .

    نرده ها میتوانند در طیف های تکرار شونده و یا برای گستردگی هایی از جمله حیاط خانه ویلایی شما استفاده شوند و متریال هایی که از آن استفاده می کنید با توجه به نمای خارجی خانه شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

    نکات تکمیلی برای شیک شدن نمای بیرونی ساختمان

    در طراحی نمای ساختمان حتما مسئله بودجه را در پروژه در نظر بگیرید چرا که حتمی یک نمای ارزان و به صرفه هم می تواند تاثیر به سزایی در شیک شدن ساختمان شما داشته باشد .

    سعی نکنید با فدا کردن جلوه های طبیعی مانند نور آفتاب درون خانه دوری کنید و با فدا کردن جنبه های طبیعی نمای جدید بسازید.

    بهتر از طراحی هایی استفاده کنید که به مرور زمان کمر احساس کهنگی بده یا با استفاده از روش های نماشویی  اقدام به تازگی نمای خود کنید.

    به یاد داشته باشید هر انسانی ظاهر و باطنی را که در تضاد است را نمی پسندد پس سعی کنید که نمای بیرونی شما هماهنگ و متناسب با نمای داخلی ساختمان تان باشد.

    در آخر باید توجه کنید که نمای ساختمان اولین چیزی است که چشمان مخاطب را به خود جلب میکند و قلب او را لمس میکند دقیقا مثل ویترین یک کتابفروشی یا یک بیلبورد تبلیغاتی در قلب شهر که همه توجه ها را به خود جلب میکند پس سعی کنید از خلاقیت و هنر خود نهایت استفاده را بکنید و به بهره برداری مورد انتظار خود برسید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.