×
×

دانستنی ها در مورد فاز 2 چهارگانه ساختمان

  • کد نوشته: 27573
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای دانستنی ها در مورد فاز 2 چهارگانه ساختمان بسته هستند
  • فاز 2 معماری در این محتوا در مورد فاز 2 ساخت ویلا و آپارتمان صحبت می کنیم. این فاز دارای زیر مجموعه هایی مختلف می باشد، که از قدم ابتدایی شروع ساخت یک سازه مورد کاربرد هستند و تا انتهای کار و پروژه به بهره برداران کمک می نمایند. در واقع فاز 2 معماری، تاسیسات، […]

    دانستنی ها در مورد فاز 2 چهارگانه ساختمان

    فاز 2 معماری

    در این محتوا در مورد فاز 2 ساخت ویلا و آپارتمان صحبت می کنیم. این فاز دارای زیر مجموعه هایی مختلف می باشد، که از قدم ابتدایی شروع ساخت یک سازه مورد کاربرد هستند و تا انتهای کار و پروژه به بهره برداران کمک می نمایند. در واقع فاز 2 معماری، تاسیسات، سازه و الکتریکی جزء این زیر مجموعه ها هستند، و هر یک دارای جایگاه ویژه ای می باشند.

    برای کسانی که اصلا چیزی از واژه فاز 2 نمی دانند، بهتر است تعریفی ساده در مورد آن ارائه نمود. این واژه در دنیای امروزی به این معنی می باشد، که اگر بخواهیم نقشه کشی اصلی مرتبط با هر ساخت و سازی را انجام دهیم، بایستی از این فاز بهره ببریم. یعنی در فاز دوم امور اصلی مربوط به پروژه ساخت انجام می شود. البته فازهای صفر و یک نیز وجود دارند، که در اینجا موضوع بحث ما نیستند.

    فاز 2

    فاز 2

    اما اشاره ای کوتاه برای درک بهتر فاز 2 به آنها خواهیم داشت. فاز صفر یک پروژه معماری به فراهم نمودن نقشه برای شروع کار گفته می شود. فاز یک نیز به مرحله رسم دقیق نقشه ها با مقیاسی معین، که روابط مابین فضاها و مشخصات نماهای ساختمان را مشخص می کند، می گویند. فاز 2 معماری بر طبق مقررات ملی ساختمان، ضوابط و شرایط سازمان مدیریت برنامه و بودجه آماده می گردد.

    این نقشه های آماده شده، بایستی دارای اطلاعات و جزئیات اجرایی کامل باشند، زیرا در هنگام اجرای پروژه ساخت و ساز از آنها استفاده خواهد شد. بنابراین برای ادامه کار بسیار مهم و کاربردی هستند. البته ناگفته نماند، که فاز یک قابل تبدیل به فاز دوم است و این شامل رعایت  اصول و نکاتی است که بایستی برای این تبدیل سازی مورد توجه قرار گیرد. 

    فاز 2 تاسیسات

    فاز 2 تاسیسات در یک پروژه به قلب تپنده یک پروژه اطلاق می گردد. اگر سیستمی که در این فاز تعریف می شود اصولی و مهندسی نباشد، در حین انجام پروژه به مشکل بر می خوریم. در واقع به آرامش حین کار ضربه وارد می شود. بنابراین در طراحی و انتخاب سیستم تاسیساتی بایستی معلومات و اطلاعات کاربردی و تخصصی را کسب نمود. در طراحی تاسیسات علاوه بر دانش مهندسین طراح، نظرات دیگری نیز در پیشبرد پروژه دخیل است. در واقع نظر کارفرما در پروژه و نحوه قرارگیری سازه، شرایط جغرافیایی، آب و هوا و … نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. پس با تکیه بر مهندسین خبره می توان این فاز را به درستی به انجام رساند.

    فاز 2 تاسیسات

    فاز 2 تاسیسات

    فاز 2 سازه

    فاز 2 سازه به فازی گفته می شود؛ که در آن بایستی به نمایی جزئی تر از سازه با محاسباتی دقیق دست یافت. در پروژه های متراژ بالا این فاز توسط سازمان نظام مهندسی کنترل و بررسی می گردد، ولی در پروژه های کمتر از 2000 متر به اجرای این فاز نیاز است. وجود این فاز به دلیل پیشبرد دقیق طراحی و ساخت سازه است، که بایستی بر روی پروژه انجام پذیرد.

    فاز 2 سازه

    فاز 2 سازه

    فاز 2 الکتریکی

    فاز 2 الکتریکی به فازی گفته می شود، که در آن بایستی به طراحی نقشه برق در سازه پرداخت. به این صورت که در نقشه پریزهای برق و تلفن جای شان مشخص شود. همچنین مسیرهای کابل کشی، لوله کشی و فیدربندی به درستی مشخص گردد. در این فاز نیاز می باشد، که شما سامانه روشنایی سازه را مورد بررسی دقیق تر قرار دهید. این روشنایی منظور همان جانمایی چراغ ها و کلید ها به طور صحیح است. همچنین در موارد پیشرفته تر جانمایی سیستم اعلام حریق نیز صورت می گیرد. در واقع در این سازه همه نقشه هایی که برای برق رسانی به تجهیزات مختلف موجود در ساختمان از نوع مکانیکی تا جانبی نیاز است، بایستی طراحی شود.

    فاز 2 الکتریکی

    فاز 2 الکتریکی

    فاز 2 الکتریکی از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد، اگر یکی از این محاسبات کابلی و کلیدی درست نباشد، در انتهای پروژه دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد. طراحی هایی همچون سامانه آنتن مرکزی، ارتینگ و همبندی، صوتی و غیره نیز در این فاز انجام می شود. همچنین درب بازکن، دوربین مداربسته و صاعقه گیر و همه این امکانات زیر مجموعه ای از این فاز محسوب می شوند.

    مقالات جهت مطالعه بیشتر : 

    قیمت گچ کاری اتحادیه

    قیمت کناف پشت تلویزیون

    نقشه کشی ویلا شمال

    نقشه ویلا 35 متری
    پلان ویلایی دوبلکس 150 متری
    پلان ویلایی 40 متری
    پلان ویلا 90 متری

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.