×
×

جک پارکینگی در مقابل کرکره برقی کدام امن تر است؟

  • کد نوشته: 31947
  • ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای جک پارکینگی در مقابل کرکره برقی کدام امن تر است؟ بسته هستند
  • جک پارکینگی در مقابل کرکره برقی کدام امن تر است؟ به گزارش آگهی عمران : به طور کلی ما 2 نوع درب اتوماتیک پارکینگ یعنی جک درب پارکینگ و کرکره برقی پارکینگ داریم. جک های درب پارکینگ در انواع تک لنگه، دو لنگه و ریلی و کرکره های برقی بر اساس نوع کرکره در انواع داخلی و […]

    جک پارکینگی در مقابل کرکره برقی کدام امن تر است؟

    جک پارکینگی در مقابل کرکره برقی کدام امن تر است؟

    به گزارش آگهی عمرانبه طور کلی ما 2 نوع درب اتوماتیک پارکینگ یعنی جک درب پارکینگ و کرکره برقی پارکینگ داریم. جک های درب پارکینگ در انواع تک لنگه، دو لنگه و ریلی و کرکره های برقی بر اساس نوع کرکره در انواع داخلی و خارجی، برقی های ترکیبی، مشبک و سوراخ دار تولید می شوند. امروزه استفاده از این درب های اتوماتیک در اماکن مختلف بسیار رایج است و هردو در حفظ امنیت محل نقش مهمی را ایفا می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا امنیت جک پارکینگی و کرکره برقی را مورد سنجش قرار داده و آنها را از جهات مختلف با یکدیگر بررسی کنیم.

    مزایای جک پارکینگی و کرکره برقی

    در این قسمت مزایای جک درب پارکینگ و کرکره برقی را به صورت اجمالی بیان خواهیم کرد. از مزیت های جک پارکینگی می توان به مواردی همچون طرح های متنوع و فراوان، تنوع در انتخاب کیفیت محصول، مناسب بودن برای نقاط پر تردد، سیستم خلاص کن ساده، سرعت باز و بسته شدن مطلوب و امنیت بالا در زمان کارکرد اشاره کرد. از سویی دیگر کرکره برقی از مزایا و ویژگی هایی مانند طرح و رنگ های متنوع و متناسب با نمای ساختمان، فضا و دسترسی زیاد، هزینه تعمیر و نگهداری پایین، تنظیمات و کاربری آسان و… برخوردار است. البته هر کدام از این دو درب اتوماتیک پارکینگ دارای نقاط ضعفی هستند. برای مثال جک های درب پارکینگی نیازمند فضایی در حدود 90 تا 120 درجه برای گردش درب های لولایی هستند. بنابراین این موضوع فضا و دسترسی کمتری در هنگام باز شدن به کاربران می دهد. همچنین یکی از معایب قابل توجه کرکره های برقی، تولید صدای زیاد در هنگام باز و بسته شدن است که نارضایتی برخی از مشتریان را به همراه دارد. در ادامه به مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی می پردازیم.

    مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی

    با اینکه هردو درب اتوماتیک یعنی جک پارکینگی و کرکره برقی دارای نقاط اشتراکی هستند و هرکدام به منظور تامین امنیت محل مورد استفاده قرار می گیرند. ولی مواردی وجود دارد که این دو درب را نسبت به یکدیگر متمایز می سازد. در زیر بعضی از این موارد را که در میزان امنیت مکان حائز اهمیت هستند را ذکر خواهیم کرد.

    1-هزینه و میزان دشواری نصب: یکی از جنبه هایی که در مقایسه جک پارکینگی و کرکره برقی مورد توجه قرار می گیرد، هزینه و سطح دشواری نصب هر کدام است. به طور کلی نصب و اجرا کرکره برقی مراحل ساده تری نسبت به جک پارکینگی دارد و دلیل این امر، وزن پایین کرکره برقی است. با این وصف مشتریان هزینه کمتری را به منظور نصب کرکره های برقی می پردازند.

    2-میزان کارکرد موتور: میزان کارکرد موتور از فاکتورهای مهم در نقاط پرتردد به شمار می رود. در این موضوع بخصوص، جک های پارکینگی عملکرد بهتری در اماکن با تردد بالا دارند و موتور آنها در مدت زمان طولانی کمتر داغ می شود. بنابراین می توان گفت جک های پارکینگی در مدت زمان زیاد امنیت بالاتری را برای ما فراهم خواهند کرد.

    3-فضای مورد نیاز: همانطور که در قسمت مزایا و معایب جک پارکینگی و کرکره برقی ذکر کردیم، کرکره های برقی نیازمند فضای کمتری در اطراف درب برای باز و بسته کردن آن هستند. با اینکه درب های آهنی مجهز به جک پارکینگی در زمان کارکرد، چند متر از فضای اطراف را اشغال خواهند کرد.

    4-کارکرد در زمان قطعی برقی: در بخشی از مطالب پیشین، به موضوع سیستم خلاص کن ساده جک پارکینگی اشاره کردیم. این سیستم در زمان قطعی برق بسیار کارآمد بوده و امکان تردد را در این مواقع به وسیله آزاد کردن اهرم اتوماتیکی فراهم می کند. ولی خلاص کن کرکره برقی در ارتفاع بالا و زیر موتور آن تعبیه شده است که این امر را برای ما مشکل می سازد. بنابراین جک های پارکینگی در زمان قطعی برق از امنیت بالاتری نسبت به سایر درب های اتوماتیک برخوردار هستند. البته استفاده از سیستم برق اضطراری ups در این موقعیت ها کاربردی است.

    5-میزان مقاومت در برابر عوامل بیرونی: کرکره های برقی عایق صدا هستند و برخی از تیغه های به کار رفته در ساخت آن، از عبور آتش و یا حتی گلوله نیز جلوگیری می کنند. همچنین این کرکره ها برای محل هایی با شرایط آب و هوایی سخت مناسب و قابل استفاده هستند. بنابراین یکی از مزایای مهم کرکره های برقی در برابر جک های پارکینگی، مقاومت بالای آنها در برابر عوامل بیرونی است.

    6-سرعت باز

    و بسته شدن: سرعت باز و بسته شدن درب یک معیار مهم در تامین امنیت محل به حساب می آید. برای باز و بستن کردن درب های کرکره برقی با سرعت بالا، می بایست از موتورهایی پر قدرت استفاده کنیم. ولی این امر باعث صرف هزینه زیاد می شود. با اینکه سرعت جک های پارکینگی به راحتی قابل کنترل بوده و می توان با تغییر در جوشکاری و بهره گیری کمتر از مقدار شفت، به سرعت باز و بسته شدن آن افزود.

    7-چگونگی عملکرد در زمان برخورد با مانع: درب های مجهز شده به جک پارکینگی در زمان برخورد با موانع سنگین، پس از گذشت چند ثانیه به حالت قبلی باز میگردند و یا برای جلوگیری از فشارهای وارده به موتور، به صورت خودکار متوقف می شوند. ولی متاسفانه این امکان در کرکره های برقی میسر نیست و خریداران برای رفع این نقص، نیازمند خرید موتورهایی قدرتمند تر خواهند بود. با نظر به این موضوع می توان گفت که جک های پارکینگی علاوه بر پایین آوردن هزینه های جانبی، امنیت بالاتری را نسبت به کرکره های برقی در موقعیت های مختلف برای ما مهیا می کنند.

    جمع بندی

    ما در این متن جک پارکینگی و کرکره برقی را از دیدگاه های مختلفی بررسی و میزان امنیت هرکدام را در موقعیت های متفاوت مورد سنجش قرار دادیم. به طور کلی کرکره برقی به عنوان درب اصلی ورودی، گزینه مناسبی برای ساختمان های شمالی محسوب نمی شود و انتخاب جک های پارکینگی در این نقاط معقول تر است. البته برای ساختمان های جنوب که ما در آن ها به صورت مستقیم وارد فضای پارکینگ می شویم، کرکره های برقی کارآمد هستند.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.