×
×

بهترین لمسه کاری

  • کد نوشته: 32990
  • ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
  • دیدگاه‌ها برای بهترین لمسه کاری بسته هستند
  • بهترین لمسه کاری به گزارش آگهی ساختمان : به‌طورکلی، قرار دادن پارچه یا چرم روی سطوح دیوار توسط تکنیک‌های خاص، لمسه کاری نام دارد. در این روش، پارچه یا چرمی که مورداستفاده قرار می‌¬گیرد با مدل‌هایی حالت مخصوصی پیداکرده و فرم فرورفته و برآمده به خود می‌گیرد. جنس پارچه مورداستفاده برای این کار، می‌تواند با توجه به […]

    بهترین لمسه کاری

    بهترین لمسه کاری

    به گزارش آگهی ساختمانبه‌طورکلی، قرار دادن پارچه یا چرم روی سطوح دیوار توسط تکنیک‌های خاص، لمسه کاری نام دارد. در این روش، پارچه یا چرمی که مورداستفاده قرار می‌¬گیرد با مدل‌هایی حالت مخصوصی پیداکرده و فرم فرورفته و برآمده به خود می‌گیرد. جنس پارچه مورداستفاده برای این کار، می‌تواند با توجه به نوع دکوراسیون فضا همچون ابریشم، ساتن، کتان، جیر، تافته و چرم باشد.

    بهترین لمسه کاری

    بهترین لمسه کاری

    فرورفتگی‌هایی که در لمسه کوبی ایجادشده به دلیل دوختن دکمه بوده و بیشترین استفاده از لمسه کاری روی مبل‌های چرمی است؛ البته در انواع دیگری از مبلمان همچون مبلمان پارچه‌ای هم از این هنر روی پارچه استفاده می‌کنند که نسبت به چرم کمی سخت‌تر است و نیاز به ظرافت و مهارت خاصی دارد.

    نحوه انجام لمسه کاری

    از لمسه کوبی علاوه بر صنایع مبلمان، می‌توان در دکوراسیون داخلی و سرویس خواب استفاده کرد که می‌تواند شامل پشتی یک‌ تخت‌خواب و پشتی مبل باشد. نحوه انجام این عمل بدین‌ صورت است که پس از نشانه‌گذاری کردن قسمت‌هایی که قرار است روی آن لمسه‌دوزی انجام شود، با دستگاه دریل تمام نقاط علامت‌گذاری شده، سوراخ می‌شود. این کار تقریباً دو بار روی فومی که روی چوب چسبانده شده صورت می‌پذیرد و پس‌ از اینکه سوراخ‌کاری روی چوب و فوم به پایان رسید، پارچه را روی فوم قرار می‌دهند. امروزه در بسیاری از دکوراسیون‌های لاکچری از این هنر استفاده می‌کنند که موجب جلوه بیشتر و زیبایی وسایلی همچون مبل و همچنین محیط اطراف می‌شود.

    پارچه‌ های مورداستفاده در هنر لمسه‌دوزی

    برای لمسه کاری دیوار یا مبلمان می‌توانید از پارچه‌های زیر استفاده کنید:
    • چرم
    • حریر
    • مخمل
    • تافته
    • کوبلن
    • ژاکارد
    پارچه‌هایی که مختص استفاده از مبلمان هستند به شرح زیر است:
    پارچه جاسمین: پارچه جاسمین از تراکم و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و از نوع پارچه¬‌های مخمل بوده که در نوع خود پارچه بسیار باکیفیت و منحصربه‌فرد است. این پارچه برای استفاده روی اکثر مبلمان‌های راحتی و چستر موجود در بازار مناسب خواهد بود.
    چرم پارچه مسکو: اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مبل و دکوراسیون داخلی از جنس چرم را می‌پسندید، باید بگوییم چرم پارچه مسکو پرتراکم از مقاوم¬‌ترین و بهترین چرم پارچه‌¬های حاضر در بازار برای دوخت و دوز و لمسه کاری است. نکته قابل‌توجه در خصوص چرم پارچه مسکو این است که این نوع پارچه قیمتی بالاتر از چرم و پارچه‌¬های معمولی دیگر بازار دارد که به‌طورکلی برای لمسه‌دوزی نیز قیمت بیشتری برای افراد به ارمغان خواهد آورد.

    لمسه کاری

    لمسه کاری

    پارچه های وارداتی: پارچه‌ های وارداتی پرتراکم یکی دیگر از پارچه¬‌هایی بوده که طرح، نقش و رنگ جذاب برای لمسه‌دوزی مبلمان استیل را دارد. این نوع پارچه‌¬ها کاملاً مقاوم و محکم بوده و استفاده از آن برای هنر لمسه‌دوزی هیچ مشکلی را برای شما و تولیدکننده به وجود نخواهد آورد.

    کاربردهای لمسه کاری

    امروزه از لمسه کاری برای طراحی دکوراسیون‌ داخلی همچون درب منازل و اداره‌ها و یا برخی از دیوارها استفاده می‌شود؛ اما بیشترین استفاده از این هنر در صنعت مبل‌سازی و با عنوان مبل چسترفیلد است. در برخی از مدل‌های مبلمان همچون مبل‌های راحتی، مبل راحتی کوئین و حتی مبل‌های کلاسیک و آوانگارد شاهد لمسه‌دوزی روی آن‌ها هستیم.
    یکی دیگر از موارد استفاده از لمسه کاری در سرویس خواب است. به کار بردن لمسه‌دوزی در سرویس خواب‌ نیز زیبایی خاصی در آن‌ها به وجود می‌آورد. این نوع تختخواب‌ها معمولاً بدین شکل ساخته می‌شوند که قسمت جلویی و پشت تخت از پارچه و یا چرم استفاده می‌شود و در این بخش‌ها از لمسه کوبی استفاده خواهد شد.
    اجرای لمسه‌دوزی روی دیوارهای سالن ناهارخوری، دیوارهای منزل، دیوارها و بخش‌های دیگر اماکن مجلل و آپارتمان‌های جدید و همچنین سالن‌های غذاخوری و هتل‌ها و فروشگاه‌ها نیز از دیگر کاربردهای این هنر است. لمسه‌دوزی روی دیوار نسبت به دیگر پوشش‌ها ازجمله کاغذ دیواری یا رنگ، دارای زیبایی و جذابیت بیشتری است و از تنوع بیشتری نیز برخوردار است؛ بنابراین این محصول می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای دیوار محیط‌های گوناگون باشد. از دیگر کاربردهای لمسه کاری برای استفاده روی میزهایی همچون میز کانتر، میز کار اداری و انواع میزهای جلو مبلی است که با گل‌میخ‌های مخصوص و یا دکمه مخفی تزئین خواهند شد.

    مزایای لمسه کاری

    • لمسه کاری به عنوان بهترین گزینه برای عایق صوتی در منازل و محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • سبکی مدرن و جدید و همچنین بسیار شیک و جذاب در انواع دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود.
    • به فضای موردنظر جلوه بی‌نظیری می‌دهد.
    • ازجمله مزایای لمسه کوبی دیوار، انعطاف‌پذیری بالای آن است.
    • این عمل طول عمر بالایی دارد.
    • سرعت نصب آن نیز بسیار بالا است و این کار با سهولت انجام می‌شود.
    • نیاز به هیچ‌گونه متخصص و بنا و استفاده از مصالح ساختمانی نیست.
    • تنها محدود به طرح کلاسیک و جدید نیست و قابلیت تطابق و سازگاری با دیگر طرح‌ها، سبک‌ها و پروژه‌های دیگر را نیز دارد.

    انواع لمسه کاری

    لمسه کاری‌ها با توجه به اینکه در چه محیطی و در چه سطحی قرار است اجرا شوند، دارای تفاوت‌هایی هستند. فضای نشیمن، اتاق تلویزیون، اتاق‌خواب، اتاق دختر یا پسر و سالن پذیرایی طرح‌های مختلفی از لمسه کاری را می‌طلبد؛ البته باید بیان کرد که لمسه‌دوزی در محیط تالارها و مکان‌های تشریفاتی با لمسه‌دوزی‌هایی که در محیط‌های مسکونی و منازل انجام می‌شود، تفاوت‌های زیادی دارد. نوع دیگر لمسه‌ها، لمسه‌هایی است که روی وسایل مثل مبل و تخت خواب و صندلی و میز و … انجام می‌شود. لمسه‌های روی وسایل کوچک‌تر، طرح‌های کوچک‌تر و جزئی‌تری را شامل می‌شود. لمسه کاری در فضای مدرن و کلاسیک نیز باهم متفاوت است؛ ولی باید بیان نمود که هر نوع و طرح لمسه‌دوزی زیبایی‌های خاص خود را دارد.
    به‌طورکلی انواع لمسه‌دوزی به شرح زیر است:
    • طرح لوزی
    • طرح راه‌راه
    • طرح گل‌دار
    • طرح بامبو

    لمسه کاری

    لمسه کاری

    نتیجه‌گیری

    امروزه لمسه‌دوزی یکی از هنرهای محبوب در دکوراسیون داخلی است که برای جلوه بیشتر دکوراسیون از آن استفاده می‌کنند. از این هنر روی دیوار، مبلمان، سرویس خواب و در و … استفاده می‌کنند. ازجمله مزایای این کار عایق کامل صوتی است که در منازل اهمیت بسیار زیادی دارد. طول عمر بالا و انعطاف‌پذیری بالا، راحتی نصب و انجام آن، جلوه و جذابیت بیشتر محیط نیز از مزایای این کار است.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.