×
×

اصول عملکرد فن کویل ها

  • کد نوشته: 27408
  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
  • دیدگاه‌ها برای اصول عملکرد فن کویل ها بسته هستند
  • اصول عملکرد فن کویل ها به گزارش بازسازی ویلا : اغلب ممکن است برای هر کسی پیش آید که بدون اینکه تجربه کافی در تعمیر فن کویل داشته باشد، بخواهد دستگاه را سرویس کند تا شاید هزینه تعمییرات ندهد و کار را به اصطلاح ارزان‌تر جمع کند! اما مشکل درست از همین جا شروع می‌شود. بیشتر افراد […]

    اصول عملکرد فن کویل ها

    اصول عملکرد فن کویل ها

    به گزارش بازسازی ویلا : اغلب ممکن است برای هر کسی پیش آید که بدون اینکه تجربه کافی در تعمیر فن کویل داشته باشد، بخواهد دستگاه را سرویس کند تا شاید هزینه تعمییرات ندهد و کار را به اصطلاح ارزان‌تر جمع کند! اما مشکل درست از همین جا شروع می‌شود. بیشتر افراد به دلیل اینکه تخصصی در این زمینه ندارند نه تنها قادر به شناسایی ایراد دستگاه نیستند بلکه با اقداماتی که انجام می‌دهند باعث می‌شوند تا شرایط را پیچیده‌تر کنند و در نهایت هزینه بیشتری هم پرداخت کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه ضمن توضیحی درباره علل خرابی و نحوه صحیح سرویس این دستگاه‌ها به شما پیشنهاداتی هم در زمینه کمک گرفتن از متخصصین حرفه‌ای برای تعمیر فن کویلتان خواهیم کرد، به همین خاطر از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

    اصول عملکرد فن کویل ها

    اصول عملکرد فن کویل ها

    فن کویل چیست؟

    فن کویل دارای یک کویل و یک فن است که کویل‌ها دارای دو نوع سرمایشی و گرمایشی هستند و با همچنین بادبزن و فیلترهوایی که قابل تعویض هستند. کویل‌های سرمایشی و گرمایشی برخوردار از یک سری لوله‌های پرده‌دار یا ساده هستند که برای اینکه سالم نگهداری شوند حتماً بایستی تمیز شوند، بدون منفظ باشند و کویل‌ها از جنس لوله‌های مسی تهیه شده باشند. همچنین جنس فن‌ها هم باید از آلومینیوم ساخته شده باشد تا کیفیت و کارایی بیشتری داشته باشند. باید به‌صورت مرتب بررسی کنید که این لوله‌ها نشتی نکنند.

    فن کویل‌ها به دلیل اینکه شرایط خوبی را برای تهیه مطبوع ایجاد می‌کنند از دارای طرفداران زیادی هستند از همین رو نحوه تعمیرات این وسایل اغلب سوالی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. برای تعمیر فن کویل باید از یک متخصص کمک بگیرید. هزینه تعمیرات فن کویل‌ها بسیار به‌صرفه و مناسب است و اگر توسط یک متخصص انجام شود جلوی مشکلاتی که ممکن است بعدها برای شما ایجاد گردد را می‌گیرد.

    نحوه سرویس و تعمیر فن کویل

    فن کویل‌ها را باید سالی یک‌بار سرویس کرد. اگر این کار را دیر به دیر انجام دهید ممکن است که برای دستگاه شما ایرادات جدی پیش‌آید که هزینه شما را چند برابر کند. هیچگاه برای اینکه پره‌های آلومینیومی فن کویل را تمیز کنید، تا از حالت تعادل خارج نشده است به آن دست نزنید. به این دلیل که این کار باعث می‌شود فن کویل در زمان کار صدا بدهد. اگر تعمیر فن کویل در زمان و موعد مقرر شده انجام شود علاوه‌بر اینکه در کاهش مصرف برق بسیار موثر ایفای نقش می‌کند؛ هزینه‌های شما را هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

    برای سرویس فن کویل چه کاری انجام دهیم؟

    فن کویل

    فن کویل

    برای سرویس چند کار ضروری و راحت وجود دارد که به‌راحتی می‌توانید اگر کمی تخصص در این زمینه دارید، خود انجام دهید. اما اگر از این کار سر در نمی‌آورید اصلاً اقدام به سرویس نکنید چرا که باعث می‌شوید هزینه‌ها را دو برابر کنید. برخی از کارهای مهمی که برای سرویس فن کویل‌ها باید انجام بگیرد، عبارتند از:

    • فیلترها را شست و شو دهید
    • شست و شو دادن فین‌های کویل به کمک اسپری مخصوص فن کویل
    • اوپراتور دستگاه را به خوبی شست و شو دهید
    • بازکردن گرفتگی‌های لولوه درین و تمیز کردن سینی این بخش
    • الکتروموتور را کاملاً روغن کاری کنید
    • محفظه داخلی دستگاه را تمیز کنید
    • شلنگ‌ها و شیرهای رفت و برگشت در دستگاه‌ را با دقت بررسی کنید
    • کنترل مستمر سیم‌بندی و سیم‌کشی دستگاه
    • تمیز کردن مرتب قاب بیرونی

    همچنین خوب است بدانید که موتورهای این دستگاه به دو نوع عمده تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از: شفت ناطک و شفت ضخیم. در زمان سرویس تعمیرکار باید به هر دوی این موارد توجه کند. در واقع تعمیرات فن کویل‌ها در حال حاضر یکی از تخصصی‌ترین کارهایی است که حتماً باید برای آن از یک تعمیرکار متخصص و باتجربه کمک گرفت چرا که در غیر اینصورت ممکن است به دستگاه صدمات جدی و هزینه‌بری وارد شود که به‌ هیچ وجه قابل جبران نیستند.

    برای خرید الکتروموتورهای فن کویل باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

    اگر این 5 مورد اصلی را در زمان خرید الکتروموتور خو در نظر بگیرید دیگر هیچوقت دستگاه تقلبی گیرتان نخواهد آمد و هزینه تعمیرات شما چند برابر نخواهد شد. این موارد عبارتند:

    1. به اینکه دستگاه تک شفتی یا دو شفتی است حتماً توجه کنید.
    2. به وات دستگاه خود توجه کنید
    3. قطر شفت را از فروشنده بپرسید، قطر 12 یا 12.7 یا حتی 14 میلی‌متر هم برای این دستگاه‌ها وجود داد دارد که در زمان سرویس و تعمیرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    4. به طول شفت حتماً توجه کنید از فروشنده دقیقاً همان طول شفتی را تهیه کنید که به دستگاه می‌خورد.
    5. همچنین توجه به طول نشمینگاه الکتروموتور دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت است.

    چرا باید از متخصص تعمیر فن کویل کمک بگیریم؟

    قدم مهم و اصلی برای تعمیر این دستگاه‌ها تشخیص درست است. برخی از مواردی که باید در زمان تشخیص به آن‌ها توجه شود عبارتند از:

    • تعمیر فن کویل

      تعمیر فن کویل

      مشکل یا ایرادی در سیستم مولد سرما یا گرما

    • ایراداتی در انتقال سرما یا گرما از راه لوله‌ها به دستگاه
    • ایرادات ناشی از هوای محبوس در دستگاه
    • ایراداتی که ناشی از رسوب‌گذاری در داخل کویل‌هاست
    • عدم فعالیت و ئمش مناسب فن‌ها

    انواع فن کویل کدامند؟

    • دیواری
    • ایستاده
    • سقفی
    • زمینی

    با به فیکس خیالتان راحت باشد!

    همانطور که گفته شد فن کویل‌ها باید سالانه سرویس شوند و چه بهتر این کار رایک متخصص حرفه‌ای انجام دهد تا از ایراداتی که ممکن است پیش آید جلوگیری شود. با به فیکس می‌توانید به جای اینکه از تعویض کار کمک بگیرید، یک تعمیر کار کار بلد را میهمان خانه خود کنید تا رضایت و اطمینان کافی از ما داشته باشید. همچنین اگر نیازی به قطعات جدید باشد این اطمینان را به شما می‌دهیم که از لوازم اورژینال و متریال درجه یک برای تعمیرات فن کویل شما استفاده کنیم. کلیه اجناس قبل از تعویض با شما چک خواهند شد و همچنین به کمک تیم مشاوره تلفنی و پشتیبانی ما می‌توانید هر لحظه با به فیکس در تماس باشید و از خدمات ما رضایت و لذت کافی داشته باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.