×
×

آشنایی با سیستم گرمایش از کف و لوله کشی استخری

  • کد نوشته: 38593
  • ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
  • دیدگاه‌ها برای آشنایی با سیستم گرمایش از کف و لوله کشی استخری بسته هستند
  • آشنایی با سیستم گرمایش از کف و لوله کشی استخری به گزارش طراحی نما : سیستم گرمایش تابشی یا همان گرمایش از کف! چقدر از این سیستم نوین می دانید؟ اگر شما فقط نام آن را شنیده اید با این مقاله همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با این نوع از گرمایش ساختمان ها، با مزایا و معایب […]

    آشنایی با سیستم گرمایش از کف و لوله کشی استخری

    آشنایی با سیستم گرمایش از کف و لوله کشی استخری

    به گزارش طراحی نما : سیستم گرمایش تابشی یا همان گرمایش از کف! چقدر از این سیستم نوین می دانید؟ اگر شما فقط نام آن را شنیده اید با این مقاله همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با این نوع از گرمایش ساختمان ها، با مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید.

    می دانیم که در سال های دور انسان ها برای گرم شدن در فصول سرد سال از هیزم استفاده می کردند؛ اما با افزایش جمعیت بشر و کشف نفت و گاز سبک زندگی تغییر کرد و به آنجا رسید که در سال های اخیر لوازم گرمایش برقی و نفتی فراگیر شد. با پیشرفته شدن تکنولوژی و ظهور روش های نوین سیستم هایی مثل موتورخانه، شوفاژ و چیلر جایگزین شد. امروز نیز سیستم گرمایش از کف را جدیدترین تکنولوژی می دانند.

    گرمایش از کف به عبارت ساده

    گرمایش از کف عبارت است از مجموعه لوله هایی که کف اتاق یا سالن در زیر نما خوابیده و آب گرم در این لوله ها جریان دارد. لوله های گرمایش از کف می تواند فقط کف اتاق باشد و یا در برخی موارد پیشرفته تر نیز تا حدود ۶۰ سانت در دیواره ها بالا می آید.

    شکل لوله ها

    طراحان گرمایش از کف در هر ساختمان یا محلی بنا بر نقشه ی ملک، الگویی ویژه را طراحی می کنند تا بهترین نتیجه در گرمادهی ایجاد شود. اما به طور کلی چند نوع پترن در شکل چینش لوله ها و جود دارد که در تصویر زیر می توانید آنها را مشاهده نمایید.

    روش اجرای گرمایش از کف

    ۱- انتخاب عایق مناسب کف

    لوله ها باید روی یک عایق حرارتی قرار گیرند. مجریان طرح معمولا بهترین نوعی که برای ملک لازم است را انتخاب می کنند تا گرمای لوله ها به سمت پایین انتقال داده نشود. این عایق ها را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

    ۲- جاگذاری لوله ها و سایر تجهیزات

    پس از نصب عایق ها نوبت به لوله گذاری و نصب سایر قطعات مثل ترموستات می رسد. در این مرحله بهترین شکل و پترن برای لوله ها در کف ایجاد شده و پس از اتمام کار باید چند ساعت دستگاه روشن شود تا از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل گردد.

    ۳- بتن ریزی

    بعد از اتمام مراحل بالا باید روی لوله ها پوشیده شود. برای این کار معمولا از بتن یا سیمان استفاده می کنند. باید توجه داشت که در حین انجام این کار از مواد بسیار باکیفیت و یکنواخت شده استفاده شود. همچنین از فشار آوردن روی لوله ها، ریختن بتن بیش از حد نیز خودداری گردد.

    لوله های استخری

    طراحی و ساخت استخرهای خانگی و حرفه ای در کنار نصب و راه اندازی تجهیزات استخری پروژه ای کاملا تخصصی است که اجرای آن تنها با بهره گیری از نیروی های متخصص و باتجربه در این حوزه امکان پذیر است. این بدین معناست که طراحی استخر و شبکه لوله استخری و اجرای این پروژه ها نیازمند بهره گیری از دانش افراد مجرب در زمینه لوله کشی، برق کاری، جوشکاری، بنایی و عایق کاری است.

    استخرها عموما یا با آجر ساخته می شوند، یا بتنی اند و یا از نوع پیش ساخته هستند که پس از ساخت در کارخانه در محل مورد نظر نصب می شوند. بنابراین برای برآورد هزینه های ساخت استخر پیش از هر چیز باید نوع متریال، کاربری استخر و امکانات مورد نیازتان را مشخص کنید. یکی از مواردی که به هیچ عنوان نباید در تهیه آن غفلت کنید، استفاده از لوله استخری باکیفیت و مرغوب است. به عبارت دیگر استفاده از لوله استخری باکیفیت اگرچه ممکن است به ظاهر هزینه ها را اندکی بالا ببرد، اما باید توجه داشته باشید که صرفه جویی در این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا استفاده از متریال بی کیفیت قطعا می تواند هزینه های زیادی را در آینده به شما تحمیل سازد.

    انواع تجهیزات استخری

    تجهیزاتی که در استخرها مورد استفاده قرار می گیرند عموما شامل دستگاه های تصفیه کننده آب، دستگاه های ضد عفونی کننده آب و سیستم های گرمایشی آب استخر می شوند که در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد آنها می پردازیم:

    تجهیزات تصفیه کننده آب استخر

    به طور کلی اصلی ترین تجهیزاتی از آنها برای تصفیه آب استخرها استفاده می شود عبارتند از: پمپ ها و فیلترهای استخری.

    – پمپ های تصفیه آب استخر: پمپ ها جزو مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرها هستند که وجود آنها در هر استخری ضروری است. پمپ ها با نیروی خود به گردش آب کمک می کنند و از این طریق تخیله آب استخر و جداسازی آلودگی ها را ممکن می سازند و در نهایت آب را پس از گرم کردن، دوباره وارد استخر می نمایند. پمپ های استخری معمولا تک سرعته، دو سرعته و چند سرعته هستند.

    – فیلترهای تصفیه آب استخر: این فیلترها به تصفیه آب استخر کمک می کنند که رایج ترین آنها فیلترهای شنی و کارتریجی هستند. عملکرد فیلترهای تصفیه کننده آب استخر به این صورت است که با عبور آب از آنها، آلودگی های آب جدا می شود و آب تمیز و تصفیه می گردد.

    تجهیزات ضد عفونی کننده آب استخر

    برای جلوگیری از رشد باکتری ها و جلبک ها در آب استخر، می بایست آب آن به صورت مداوم ضد عفونی و کلرزنی شود. ضد عفونی آب استخر معمولا از طریق کلر زن های شناور، کلر زن های خطی، ازن ژنراتورها و دستگاه های ضد عفونی کننده فرابنفش انجام می شود.

    تجهیزات حرارتی یا گرمایشی استخر

    تجهیزات حرارتی استخرها به تنظیم دمای آب کمک می کنند تا آب به دمای استاندارد و مطلوب برسد و به ویژه برای شنا کردن در فصول سرد سال مناسب باشد. این تجهیزات همچنین برای گرم کردن آب جکوزی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از متداول ترین تجهیزات استخری برای گرمایش استخرها عبارتند از: مبدل های حرارتی، هیترهای برقی، هیترهای گازی و پکیج های گرمایشی.

    منبع:

    سایت لوله و اتصالات

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.